Jak zwiększyć kliczbę klientów siłowni?
Marketing & SEO

Jak zdobyć więcej klientów dla siłowni? Poznaj zalety pozycjonowania strony WWW

Siłownie mają dziś spory problem z przyciąganiem uwagi nowych członków czego głównym powodem jest zdecydowanie duża konkurencyjność na rynku. Ze względu na czas jaki ludzie poświęcają obecności w sieci i zaufanie, jakie pokładają w wynikach wyszukiwania dla konkretnych zapytań to właśnie pojawienie się w świecie wirtualnym jest najlepszym sposobem na rozwinięcie siłowni. Jak jednak pozycjonować stronę internetową siłowni tak, by wyszukujące nowego miejsca osoby trafiały właśnie do nas?

Planowanie działań SEO dla siłowni – co zrobić, by zdobyć przewagę konkurencyjną w sieci?

W przypadku siłowni, które działają i konkurują raczej na rynku lokalnym, z punktu widzenia SEO istotne było dla nas znalezienie właściwych fraz lokalnych na które można pozycjonować biznes naszego Klienta. Celem, jaki chcieliśmy osiągnąć było:

  • Zwiększenie liczby zapisów na poszczególne zajęcia przy wykorzystaniu formularzy na stronie,
  • Zwiększenie widoczności strony siłowni w wyszukiwarce na wybrane frazy lokalne,
  • Zbudowanie silnego wizerunku marki.

Czasy, w których do siłowni zapisywano się na podstawie ulotek rozdawanych na ulicy czy reklam w lokalnych gazetach już dawno minęły – dziś nawet 97% użytkowników korzysta z wyszukiwarek oraz opinii w sieci by znaleźć siłownię w najbliższej okolicy, z dobrą reputacją i ciekawymi programami zniżkowymi dla stałych klientów. Wszystkie te aspekty można wykorzystać w SEO na korzyść naszego Klienta.

Optymalizacja strony i treści – jak zbudować wizerunek siłowni w sieci?

Każde działanie optymalizacyjne rozpoczyna się od audytu SEO, na podstawie którego możemy stwierdzić które obszary strony wymagają poprawy i oszacować które zmiany przyniosą najlepsze rezultaty. Na podstawie uzyskanych wyników przechodzimy do analizy słów kluczowych, konsultując się z naszym Klientem i wybierając te, które mają najlepszy potencjał.

Analizując wyniki konkurencji zauważyliśmy, że wśród słów kluczowych istotną rolę odegrają nie tylko frazy ogólne, ale też te związane bezpośrednio z różnymi rodzajami zajęć oferowanymi w siłowni naszego Klienta.

Aby zwiększyć szanse na wysoką pozycję strony w wyszukiwarkach konieczna była nie tylko optymalizacja treści, ale też samej strony – nasi specjaliści popracowali nad usunięciem błędów na stronie, poprawą szybkości jej ładowania i układem wizualnym tak, by strona zachęcała do poszukiwania informacji a te najważniejsze dla potencjalnych klientów były widoczne już na pierwszy rzut oka. Stronę przeprojektowaliśmy także pod kątem graficznym, dążąc do stworzenia spójnego wizerunku marki na przestrzeni wszystkich platform – strony internetowej, mediów społecznościowych i banerów reklamowych.

Bardzo ważną rolę w pozycjonowaniu strony odgrywa właściwe nasycenie treści frazami kluczowymi i umieszczenie ich w nagłówkach, meta tagach oraz linkach wewnętrznych. W przypadku siłowni skupiliśmy się na pozycjonowaniu lokalnym, co w praktyce oznacza że większość fraz precyzowała lokalizację siłowni do miasta bądź dzielnicy, w której ta się znajduje. Ważne było dla nas też, by odpowiednio zoptymalizować wizytówkę siłowni w Google Moja Firma oraz stworzyć treści zewnętrzne, które przekierowywałyby do strony naszego Klienta z blogów branżowych, stron internetowych pracujących tu trenerów personalnych czy wpisów w mediach społecznościowych.

Realizacja SEO – efekty pozycjonowania siłowni  przez 2 lata

Podniesienie widoczności strony w sieci wymaga czasu. I choć dla pozycjonowania lokalnego można osiągnąć dobre wyniki w stosunkowo krótkim czasie, na potrzeby tego case study pod uwagę wzięliśmy okres dwuletniej współpracy z naszym Klientem.

Poniższy wykres doskonale obrazuje sytuację, w jakiej zastaliśmy stronę naszego Klienta – choć wcześniej miała ona solidną pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania, pod koniec 2016 roku zdecydowanie straciła swoją widoczność. Naszym zadaniem było więc takie przeprojektowanie dotychczasowej strategii, by poprawić jej wyniki. Widoczność w TOP10 wzrosła o ponad 200%, a w TOP3 niemalże dwukrotnie w ciągu 2 lat od rozpoczęcia pozycjonowania i co najważniejsze, liczba fraz dla których strona pojawia się na pierwszej stronie wyszukiwarki wciąż rośnie!

Sukces siłowni nie jest mierzony jednak liczbą wyświetleń strony, a faktycznymi działaniami podejmowanymi przez odwiedzających ją użytkowników sieci. Dzięki skutecznemu połączeniu pozycjonowania z kampanią AdWords i listami marketingowymi, liczba zapisów na zajęcia poprzez formularz na stronie PODWOIŁA się, a liczba osób zapisujących się do newslettera (gwarantującego zniżkę na pierwsze zajęcia) POTROIŁA w stosunku do wyników sprzed optymalizacji.

W ten sposób zrealizowaliśmy postawiony sobie na początku cel z nawiązką oraz stworzyliśmy dobrą relację siłowni z jej klientami – ci, którzy zdecydowali się zapisać na listę marketingową i uzyskać dostęp do newslettera mogą  być informowani o nowinkach w siłowni, ciekawych zniżkach i nowych zajęciach wcześniej niż pozostali.

Pozycjonowanie dla siłowni to dziś nie tylko umiejętne rozmieszczenie fraz lokalnych w treściach na stronie, ale przede wszystkim umiejętność spójnego połączenia wszystkich elementów wizerunkowych siłowni i stworzenia solidnej sieci linków, które będą wybijały stronę na pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania. W czasach, gdzie prawie każdy korzysta z wyszukiwania według lokalizacji, brak właściwego SEO może oznaczać porażkę w starciu z konkurencją.

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony WWW siłowni?

Wybór odpowiedniej firmy pozycjonującej strony WWW to kluczowy aspekt budowania świadomości marki na rynku internetowym. Pozycjonowanie nie jest ani przedsięwzięciem specjalnie tanim, ani bardzo szybkim – trzeba mieć to na uwadze przy przeglądaniu ofert w sieci, które bardzo często zachęcają do skorzystania z usług z gwarancją szybkich efektów w krótkim czasie i w podejrzanie niskiej cenie. Tego typu oferty są jednak oparte na wielu niedozwolonych metodach, które co prawda “podbiją” widoczność strony w sieci, ale będzie to krótkotrwały efekt, który może zakończyć się karą od Google. A to z kolei może doprowadzić do upadku samego biznesu (ponieważ strona WWW nie będzie w ogóle widoczna).

W home.pl stawiamy na profesjonalizm, długofalowe efekty oraz relację, dzięki której lepiej poznajemy specyfikę biznesu klienta. Nasi specjaliści pracują wyłącznie w oparciu o dokładne zbadanie rynku i działań konkurencji, analizują i monitorują nieustanne dane, które wykazują jak realizowana jest strategia pozycjonowania. Jeżeli chcesz, aby strona WWW siłowni (lub każda inna) była lepiej widoczna w wyszukiwarce – skontaktuj się z naszymi ekspertami na stronie https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie-strony/. Bezpłatnie przygotujemy dla Ciebie ofertę pozycjonowania.

Dodaj komentarz

*

*