Tworzenie stron WWW

Tworzenie stron WWW dla firm BHP – o czym warto pamiętać?

BHP jest ważną dziedziną działalności każdej firmy i każdej branży. Aby wszystko działało sprawnie, ktoś jednak musi zająć się tą kwestią profesjonalnie. Przygotowanie strony WWW dla centrum szkoleniowo-usługowego z zakresu usług BHP wydaje się łatwe, ale tylko na pierwszy rzut oka. Projektując taką witrynę trzeba pamiętać o kluczowych aspektach, wyróżniających tę branżę. Z poniższego case study dowiesz się, jak dzięki nowej stronie internetowej zwiększyliśmy zainteresowanie ofertą Klienta o 160% oraz dwukrotnie liczbę pozyskanych leadów z formularza kontaktowego.

Strony internetowe dla film BHP – ogólne założenia

Strony internetowe w branży BHP można podzielić na dwie zasadnicze kategorie: sklepy internetowe – przy których dodatkowo wdraża się sekcję poradnikową – oraz strony firmowe, informacyjne, których wąska oferta będzie skupiała się wokół szkoleń. W tej drugiej kategorii działa nasz kolejny Klient – https://www.bhpstrefa.pl/, oferujący obsługę BHP, szkolenia oraz pomoc z zakresu ochrony środowiska.

W momencie podjęcia współpracy z home.pl Klient posiadał stronę WWW, która nie była jednak odpowiednio zoptymalizowana, ani nastawiona na pozyskiwanie kontaktów. Jej szablon i ogólny projekt pozostawiały wiele do życzenia – portal był prostą witryną typu OnePage, stworzoną jako przedłużenie wizytówki firmowej.

Chociaż opieraliśmy się na tej koncepcji przy tworzeniu nowej wersji strony WWW, dzięki doprowadzeniu jej do współczesnych standardów i poprawie wyglądu graficznego uzyskaliśmy profesjonalną, wzbudzającą zaufanie stronę internetową.

Najważniejsze elementy projektu strony internetowej dla firmy BHP

Po załadowaniu się strony internetowej użytkownika wita nagłówek, menu oraz oznaczający się na tle reszty blok z przyciskiem CTA (zawołanie do działania).

Strona WWW dla firmy szkoleniowej BHP

W sekcji Above the fold, czyli treści wyświetlanej bez przewijania, znajdziemy jeszcze opis proponowanych form współpracy. Przewijając stronę w dół natrafimy na listę usług w formie wypunktowania i stopkę z danymi kontaktowymi, adresem i mapą Google. Wyłącznie najważniejsze informacje – cała reszta trafiła na dedykowane podstrony.

Strona WWW dla firmy z usługami BHP

Tworzenie podstron

Pierwotna wersja strony internetowej naszego Klienta była uproszczoną formą przedstawienia oferty i na jego prośbę pozostaliśmy przy prostej, czytelnej strukturze strony. Do dyspozycji użytkownika, poza stroną główną pozostaje w menu 5 podstron, w tym zakładki:

  • „O firmie”,
  • „Kontakt”
  • „BHP”,
  • „Szkolenia”
  • „Ochrona Środowiska”.

Minimalna liczba podstron oraz czytelna organizacja treści w formie wypunktowań na każdej z nich dają efekt w postaci łatwej do przyswojenia nawigacji po stronie.

Strona internetowa dla firmy z branży BHP - szkolenia

Wypunktowania i szablon strony WWW

Przedstawienie oferty w formie wypunktowań było w przypadku tej strony internetowej najlepszym wyjściem. Klient oczekiwał zwięzłych treści i strony-wizytówki, na której nie ma zwykle miejsca na rozległe teksty i rozbudowane treści. Wypunktowania czynią całą stronę czytelną i łatwą w nawigacji, a efekt prostoty i profesjonalizmu potęguje dodatkowo wybrana kolorystyka. Białe tło i bloki kolorystyczne w najważniejszych elementach strony w zupełności wystarczyły.

Wybrany szablon zawiera pływające menu, które w przypadku tak uproszczonej strony będzie odgrywało ważną rolę. Gdy większość treści umieszczona jest na dedykowanych podstronach, użytkownik musi mieć możliwość dostępu do nich z każdego miejsca. Struktura strony jest przejrzysta dla użytkownika i robotów wyszukiwarek, a nawigacja zamknięta w krótkim, czytelnym menu.

Przyciski wezwania do działania – przykłady Call To Action

Zawołanie do działania na stronie, która jest typową wizytówką zawsze będzie skupiało się na pozyskiwaniu leadów i nawiązywaniu nowych kontaktów z potencjalnymi klientami. Pierwszy przycisk zapraszający do kontaktu umieściliśmy w above the fold – tak, aby był widoczny już przy pierwszym kontakcie ze stroną internetową firmy.

Call To Action - wezwanie do działania

CTA widoczne jest w tej samej formie przy różnych nagłówkach, na każdej z podstron poza zakładką „Kontakt”. Tam, ze względu na obecność wszystkich danych kontaktowych i formularza kontaktowego w widoku above the fold zdecydowaliśmy się zrezygnować z klasycznego zaproszenia do kontaktu.

Usługi BHP - formularz kontaktowy

Optymalizacja strony dla usług BHP

Ze względu na prosty układ strony i małą ilość treści, optymalizacja techniczna nie była trudna i obejmowała przede wszystkim pracę nad szybkością ładowania witryny, responsywnością, optymalizacją grafik, tworzeniem opisów meta oraz przygotowaniem treści pod kątem SEO.

Ostatnie z zadań było najtrudniejsze – gdy na podstronach pojawiają się jedynie wypunktowania odnoszące się do konkretnych usług, trudno wpleść w nie naturalnie najważniejsze frazy kluczowe. Większość skupiła się więc na stronie głównej, w nagłówkach H1, opisach title, description i alt obrazów oraz w opisie działalności w zakładce „O Firmie”, gdzie postawiliśmy na bardziej rozwiniętą formę tekstu.

Efekty naszych działań to wzrost ruchu na stronie o 160% (na podstawie wejść na stronę i czasu spędzonego na poszczególnych podstronach) oraz dwukrotne zwiększenie liczby leadów pozyskanych dzięki stronie WWW. Użytkownicy realnie zainteresowani ofertą korzystają zarówno z formularza kontaktowego, jak i bezpośredniego kontaktu telefonicznego.

Tworzenie stron internetowych z home.pl

Nasze dotychczasowe doświadczenie jednoznacznie wskazuje, że indywidualne podejście do każdego klienta jest bardzo ważne. Każda firma może działać na innych zasadach, posiadać inną grupę odbiorców usług lub produktów. To wymaga od wykonawcy strony internetowej analizy potrzeb oraz samej branży, w której działa klient. Jeżeli chcesz zmienić swoją internetową wizytówkę w profesjonalną stronę, która będzie dla Ciebie zarabiać – wypełnij formularz pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/ – nasi eksperci skontaktują się z Tobą i bezpłatnie wycenią wykonanie projektu.