Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Pozycjonowanie strony WWW studia tanecznego – sposób na większą liczbę kursantów. Case study

Pozycjonowanie strony WWW studia tanecznego – sposób na większą liczbę kursantów. Case study

Studio taneczne utrzymuje się głównie z prowadzonych przez siebie kursów tańca, które ze względu na ograniczony czas trwania wymagają ciągłego napływu nowych klientów. Zbudowanie solidnej strony internetowej i współgrających z nią treści zachęcających do uczestnictwa w kursach i warsztatach w studiu to dziś jeden z najskuteczniejszych sposobów na osiągnięcie dobrych wyników w branży.

W ramach usług marketingu internetowego zajęliśmy się w ostatnich miesiącach pozycjonowaniem strony jednego ze studiów tanecznych we Wrocławiu. Co udało nam się osiągnąć? Jak zwiększyliśmy liczbę kursantów i zbudowaliśmy rozpoznawalność studia tanecznego w sieci?

Planowanie strategii pozycjonowania – audyt strony i ustalenie celów marketingowych

Studio taneczne, z którym podjęliśmy współpracę we wrześniu 2016 roku miało już dość solidnie zbudowaną stronę internetową i sporo słów kluczowych w TOP 3 i TOP 10, jednak ich pozycja w wyszukiwarkach miała tendencję spadkową. Cierpiał na tym biznes – gorsza pozycja w wyszukiwarce oznaczała mniejszą liczbę wyświetleń, co przekładało się na mniejszą liczbę nowych zapisów na kursy. Naszym pierwszym zadaniem przed rozpoczęciem działań SEO było więc przeanalizowanie strony pod kątem możliwych poprawek i usprawnień oraz opracowanie celów na najbliższe miesiące działań z zakresu marketingu internetowego. Na podstawie potrzeb klienta opracowaliśmy trzy najważniejsze cele działań:

  • Zwiększenie liczby zapisów na kursy przez formularz online,
  • Zwiększenie rozpoznawalności studia na rynku lokalnym,
  • Ustabilizowanie pozycji strony internetowej dla najważniejszych słów kluczowych.

Podczas audytu strony i rozmów z Klientem udało nam się też ustalić główne obszary strony wymagające natychmiastowej poprawy i elementy, dzięki którym możliwe będzie osiągnięcie postawionych sobie celów. Po wstępnej analizie zdecydowaliśmy się przede wszystkim na:

  • Budowę nowego, łatwiejszego w obsłudze formularza rejestracji online,
  • Znalezienie najbardziej wartościowych słów kluczowych,
  • Poprawę czasu ładowania strony i UX,
  • Nasycenie strony treściami wartościowymi z punktu widzenia klientów,
  • Link-building i zewnętrzne kampanie promocyjne.

Ustalenie słów kluczowych dla strony internetowej studia tanecznego – wartość pozycjonowania lokalnego

Studio taneczne to w głównej mierze biznes lokalny i choć nasycenie strony frazami ogólnymi może przynieść wymierne rezultaty, zdecydowanie ważniejsze okaże się tu pozycjonowanie lokalne. Przy doborze właściwych fraz dla strony naszego Klienta skupiliśmy się przede wszystkim na unikalnej ofercie studia i konkretnych stylach tańca jakie oferuje w swoim programie, korzystając jednocześnie ze słów long-tail dookreślających lokalizację studia i odpowiadających na bardziej szczegółowe zapytania w sieci.

Najważniejsze słowa kluczowe:

Pole dance
Szkoła tańca Wrocław
Bahata
Studio tańca Wrocław
Taniec towarzyski
Wrocław nauka tańca
Taniec nowoczesny
Taniec towarzyski Wrocław Krzyki

Bazując na zachowaniu potencjalnych klientów i analizując konkurencję uznaliśmy, że celowanie w bardzo specyficzną grupę docelową poszukującą studia tanecznego we Wrocławiu lub jego konkretnych dzielnicach okaże się znacznie skuteczniejsze, niż pozycjonowanie na frazy ogólne, dla których wyszukiwarka wyrzuci wyniki z różnych części kraju.

W przypadku budowy pozycji strony internetowej dla biznesu lokalnego warto zainteresować się także usługą Google Moja Firma, która pozwala stworzyć wizytówkę firmową i połączyć ją z mapami Google. Dobrze zoptymalizowana wizytówka współgrająca z treścią strony internetowej gwarantuje wysoką pozycję w wyszukiwarce i umożliwia dotarcie do użytkowników znajdujących się w lokalizacji odpowiadającej lokalizacji studia.

Ogromny wpływ na pozycjonowanie lokalne mają rozmieszczone w różnych częściach strony internetowej studia informacje o możliwości bezpośredniego kontaktu i lokalizacji samego studia. Podczas pracy nad optymalizacją strony skupiliśmy się na rozwinięciu ich w sposób zgodny z zasadami SEO i gwarantujący podniesienie pozycji strony w wyszukiwarce przy zapytaniach o studio taneczne we Wrocławiu.

Poprawa jakości strony internetowej i kampanie zewnętrzne

Jakość strony internetowej, prędkość jej ładowania czy wreszcie nowoczesny i prosty w obsłudze design przyjazny dla użytkownika są niezwykle ważne zarówno z punktu widzenia potencjalnych klientów, jak i samej wyszukiwarki. Na wyższe pozycje trafiają strony, które doprowadzą użytkownika dokładnie tam, gdzie ten chce trafić bez konieczności przekopywania się przez niezrozumiałe menu, serię wyskakujących reklam czy długo ładujące się wideo promocyjne. Pracując ze stroną naszego Klienta odświeżyliśmy ją więc do najnowszych standardów, stawiając na prosty i przejrzysty projekt strony oraz współgrającą z nowym designem kampanię AdWords i kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

Wprowadziliśmy też zupełnie odświeżony i uproszczony formularz zgłoszeniowy umożliwiający zapis na dowolne zajęcia poprzez stronę internetową – zainteresowani klienci muszą wypełnić zaledwie kilka najważniejszych informacji, by zarezerwować miejsce na najbliższych zajęciach, a wszystkich formalności dopełnią dopiero na miejscu, dzięki czemu sam formularz nie zniechęca ich do zapisów.

Efekty pozycjonowania strony internetowej studia tanecznego – co udało nam się osiągnąć po 2 latach?

Rozpoczynając współpracę ze studiem tanecznym z Wrocławia ustaliliśmy, że najważniejszymi celami działań z zakresu pozycjonowania będą zwiększenie liczby zapisów na kursy przez formularz online, zwiększenie rozpoznawalności studia na rynku lokalnym, oraz ustabilizowanie pozycji strony internetowej dla najważniejszych słów kluczowych. Wszystkie te cele udało nam się osiągnąć już po pierwszych kilku miesiącach współpracy – strona internetowa zanotowała 100% wzrost widoczności w TOP 10 po pierwszych 3 miesiącach działań i ponad dwukrotny wzrost widoczności w TOP 3.

Pozycjonowanie strony WWW szkoły tańca

Wykres przedstawiający widoczność fraz w TOP 3 (kolor jasny) oraz TOP 10 (kolor ciemny), wraz z podziałem na okresy: czerwony – okres przed współpracą, żółty – rozpoczęcie współpracy i analiza strony klienta, zielony – okres współpracy z klientem i optymalizacja strony www.

Jednym z najważniejszych założeń naszej kampanii było zbudowanie stałego przyrostu zainteresowania ofertą studia tanecznego i zwiększeniem rozpoznawalności marki na rynku lokalnym. Dzięki umiejętnemu wykorzystaniu potencjału najważniejszych słów kluczowych i ciągłej pracy nad doskonaleniem strony pod kątem SEO, po dwóch latach współpracy strona w dalszym ciągu odnotowuje wzrost widoczności zarówno w TOP3 jak i TOP10 – liczba słów kluczowych dla których strona naszego Klienta pojawia się w TOP10 wzrosła od początku ponad 5-cio krotnie. Taki wynik na rynku lokalnym jest naprawdę wartościowy.

Ostatnim, choć jednocześnie najważniejszym z punktu widzenia studia celem działań marketingowych było zwiększenie liczby osób korzystających z zapisu na kursy taneczne poprzez formularz online. Poprawa jego konstrukcji oraz wykorzystanie Google Ads i list remarketingowych pozwoliły na znaczące zwiększenie zainteresowania poszczególnymi zajęciami tanecznymi w studio:

  • Liczba osób, które po odwiedzeniu strony wypełniły formularz zgłoszeniowy wzrosła z 2 do 12%,
  • Liczba osób, które skorzystały z formularza po kliknięciu w baner reklamowy lub link przekierowujący pod kampaniami promocyjnymi wyniosła ponad 20% .

Dobre pozycjonowanie potrafi być bardzo silnym narzędziem biznesu lokalnego i jak widać na zbadanym przykładzie, zdecydowanie nie należy go zaniedbywać. Nawet proste działania usprawniające funkcjonowanie strony mogą przynieść zaskakująco dobre rezultaty.

Jak wybrać firmę do pozycjonowania sklepu internetowego?

Pozycjonowanie stron WWW wymaga nie tylko cierpliwości, ale także wiedzy eksperckiej – zdobycie i utrzymanie oczekiwanej pozycji w wyszukiwarce w oparciu o profesjonalne rozwiązania wymaga czasu, kompleksowego podejścia do kwestii optymalizacji i ciągłego monitorowania postępów połączonego z modyfikowaniem działań zgodnie z osiąganymi wynikami.

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu i optymalizacji sklepu internetowego lub strony WWW? Sprawdź naszą ofertę na https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie-strony/.