Case Study

Pozycjonowanie strony WWW firmy kurierskiej – case study działań SEO

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Pozycjonowanie stron WWW wymaga kompleksowego podejścia i szczegółowej analizy branży klienta. O ile pozycjonowanie szkoły tańca lub oferty trenera personalnego można oprzeć o frazy kluczowe, tak w przypadku innych branż trzeba sięgnąć po inne pomysły. Firma Mail Boxes Etc., która nawiązała z nami współpracę w ramach pozycjonowania, należy do światowej sieci franczyzowej i świadczy kompleksowe usługi kurierskie. Dostarcza przesyłki krajowe i zagraniczne, a także oferuje doradztwo w zakresie odpowiedniego pakowania towarów do transportu. Ponadto proponuje usługi wynajmu skrytek adresowych oraz tzw. wirtualnego biura. Daje to naprawdę kompleksowe podejście do świadczeń kurierskich i stanowi atrakcyjną ofertę dla przedsiębiorców z innych branż.

Taka charakterystyka działalności naszego Klienta miała wpływ na sposób kreowania optymalizacji. Przy planowaniu strategii SEO mieliśmy na uwadze główny cel, stawiany nam przez firmę Mail Boxes Etc, a mianowicie zwiększenie widoczności serwisu w naturalnych wynikach wyszukiwania. Ponadto istotne znacznie miało podkreślenie głównego obszaru działalności Klienta, przy jednoczesnym zaznaczeniu zróżnicowania jego oferty, wyróżniającej markę spośród innych firm kurierskich.

Jak pozycjonować stronę WWW dla branży kurierskiej?

Mając na uwadze charakterystykę branży i specyfikę potrzeb Klienta zaproponowaliśmy pozycjonowanie nie na konkretne frazy, ale na cały zakres wyrażeń kluczowych, powiązanych z usługami kurierskimi. Zaoferowaliśmy to rozwiązanie z uwagi na bardzo dużą konkurencyjność fraz ogólnych w branży KEP (przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych).

Mieliśmy świadomość, że koncentracja tylko na wyrażeniach ogólnych związanych z działalnością Klienta oznacza konkurowanie z potężnymi koncernami, mającymi już mocną pozycję na rynku. Z drugiej strony nie mogliśmy tych fraz zupełnie wyeliminować z działań optymalizacyjnych. Właśnie dlatego wprowadziliśmy do pozycjonowania serwisu Klienta także wyrażenia z tzw. długiego ogona – składające się z kilku słów i wspierające precyzyjne wyszukiwanie.

Zwróciliśmy również uwagę na bardzo ważny aspekt branży przesyłek kurierskich, który wpływa na strategię SEO, a mianowicie na frazy geolokalizowane. Jednym z elementów decydujących o wysokości kosztów usług transportowych jest bowiem odległość. Dlatego w pozycjonowaniu strony internetowej Klienta uwzględniliśmy także frazy związane z lokalizacją jego siedziby, aby przyciągnąć osoby z regionu, potencjalnie bardziej zainteresowane ofertą niż osoby z innych części kraju.

W strategii optymalizacji zastosowaliśmy dwutorowe działanie. Skupialiśmy się na zwiększeniu widoczności strony Klienta na jak największą liczbę fraz, a także wykorzystaliśmy pozycjonowanie lokalne – bardziej angażujące regionalnych odbiorców.

Jaki efekt daje pozycjonowanie?

Umiejętnie przeprowadzone działania optymalizacyjne przyczyniły się do osiągnięcia bardzo dobrych rezultatów. W ciągu zaledwie pół roku od momentu rozpoczęcia współpracy (czyli w okresie od 01.08.2018 do 31.01.2019) witryna wyświetliła się 68 307 razy w naturalnych wynikach wyszukiwania. Dla naszego Klienta oznaczało to znaczące poszerzenie potencjalnej grupy Klientów firmy Mail Boxes Etc. Ponadto, w porównaniu z okresem sprzed rozpoczęcia współpracy, o 136 wzrosła liczba wyrażeń, na które wyświetla się promowana domena. Obecnie strona pojawia się w top 10 naturalnych wyników wyszukiwania na 176 różnych fraz, z czego blisko 20% stanowią wyrażenia związane z lokalizacją siedziby Klienta.

Jak zwiększała się widoczność strony klienta?

Lipiec był pierwszym miesiącem współpracy, który wymagał nie tylko szczegółowej analizy, ale także podjęcia pierwszych kroków mających na celu zwiększenie widoczności strony WWW w sieci. Łączna liczba fraz, na które wyświetlała się domena klienta w poszczególnych miesiącach:

Lipiec – 474

Sierpień – 524

Wrzesień – 582

Październik – 680

Listopad – 585

Grudzień – 690

Takie wyniki pozycjonowania zdecydowanie przyczyniły się do zwiększenia rozpoznawalności strony w Internecie, co miało swoje przełożenie na efekty biznesowe.

Większa widoczność to większe zainteresowanie ofertą

W efekcie prac optymalizacyjnych prowadzonych przez pół roku zwiększyliśmy dostępność serwisu dla potencjalnych klientów. Dzięki tej formule pozycjonowania wzrosła liczba osób, które trafiały na stronę Klienta po wprowadzeniu różnego rodzaju zapytań związanych z branżą. Stronę odwiedzały osoby zainteresowane zarówno szeroko rozumianą ofertą przesyłek kurierskich, jak i wynajmem wirtualnego biura czy skrytki adresowej.

Przełożyło się to na zauważalny wzrost zainteresowania ofertą niedługo po rozpoczęciu kampanii promocyjnej w Internecie. Ponadto wypracowaliśmy dobre efekty w zakresie widoczności serwisu na frazy związane z lokalizacją siedziby firmy naszego Klienta, dzięki czemu zwiększyła się rozpoznawalność marki w regionie. Na tej podstawie możemy stwierdzić, że spełnione cele biznesowe świadczą o skuteczności przyjętej strategii pozycjonowania.

Od czego zacząć pozycjonowanie swojej strony WWW?

Zaczynasz swoją przygodę w Internecie lub chcesz zwiększyć widoczność firmy w Internecie? Zbadaj stan strony WWW. To pierwszy krok, który pozwoli Ci sprawdzić, nad którymi elementami witryny warto popracować. W home.pl wykonasz bezpłatny audyt strony WWW w 90 sekund – https://audyt-seo.home.pl

Dzięki bezpłatnemu audytowi SEO w home.pl sprawdzisz:

  • jak obecnie witryna prezentuje się w Google,
  • czy strona WWW jest zoptymalizowana w mediach społecznościowych,
  • czy strona działa poprawnie na urządzeniach mobilnych,
  • jakie są frazy kluczowe na Twojej stronie i które z nich warto zoptymalizować.

Dodaj komentarz