Case Study

Pozycjonowanie strony WWW trenera personalnego – case study

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Trenerzy personalni mają dziś szansę zbudowania naprawdę ciekawej kariery wykorzystując swój zasięg i popularność w sieci. Ci, których dziś uważa się za liderów internetowego świata fitnessu rozpoczynali najczęściej od dzielenia się swoją drogą do wymarzonej sylwetki w mediach społecznościowych, z czasem przyciągając coraz większe zainteresowanie branży i szkoląc się w zakresie treningu personalnego. Konkurencyjność w branży jest jednak ogromna, a klienci opierają swoje wybory nie tylko na dogodnej dla nich lokalizacji, ale przede wszystkim reputacji samego trenera. Jak przygotować skuteczną kampanię SEO dla trenera personalnego i wypromować własną markę w sieci?

Przygotowanie strategii promocji trenera personalnego w sieci

Choć znaczne grono trenerów personalnych jest ściśle związanych z konkretną siłownią i może promować się na jej stronie, wielu z nich wybiera coraz częściej działanie na zasadzie freelance. Aby odnieść sukces w takim trybie pracy konieczne będzie zbudowanie spójnego wizerunku – odwiedzający Twoją stronę internetową, profile w mediach społecznościowych czy kanał na YouTube potencjalni klienci muszą czuć, że mają do czynienia z osobą profesjonalną, znającą się na własnym zawodzie i potrafiącą doradzić w kwestiach treningu właściwie każdemu.

Promocja trenera personalnego w sieci poprzez narzędzia SEO będzie opierała się na:

  • wykorzystaniu różnych kanałów komunikacji, w tym stronie internetowej, mediach społecznościowych i kanale YouTube,
  • skutecznym pozycjonowaniu lokalnym i reklamach pozwalających zwiększyć szanse dotarcia do klienta docelowego.

Podejmując współpracę z jednym z naszych Klientów działającym jako trener personalny we Wrocławiu wiedzieliśmy, jak wiele obszarów będzie miało wpływ na ostateczną widoczność Klienta w sieci i jak ważne będzie stworzenie spójnej, kompleksowej strategii działania w celu osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Jako cele działania obraliśmy wraz z Klientem trzy główne, możliwe do osiągnięcia zadania:

  • Poprawę spójności wizerunkowej trenera w przekroju wszystkich platform jego działalności,
  • Zwiększenie liczby zapisów na pierwszą sesję treningową poprzez formularz na stronie internetowej,
  • Zwiększenie zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych poprzez zróżnicowanie treści i budowę rozpoznawalności.

Działania SEO dla trenera personalnego – jak dążyliśmy do realizacji założonych celów?

Pierwszą kwestią, którą musieliśmy się zająć projektując plan działań SEO dla naszego Klienta było przeprowadzenie audytu SEO oraz analizy słów kluczowych, dzięki którym mogliśmy poznać efekty dotychczasowej aktywności we wszystkich najważniejszych kanałach komunikacji naszego Klienta oraz znaleźć te obszary, które zdecydowanie wymagały poprawy.

W gronie topowych słów kluczowych, na które można pozycjonować stronę i portale społecznościowe trenera personalnego zdecydowaną większość, według analizy rynku i konkurencji stanowią słowa kluczowe związane z konkretną lokalizacją działalności trenera:

  • Trener personalny Wrocław
  • Trening osobisty Wrocław
  • Trener Wrocław
  • Plan treningowy
  • Trener indywidualny

Pozycjonowanie lokalne to nic innego jak wykorzystanie fraz, które są specyficzne dla regionu działalności danej firmy (lub w naszym przypadku trenera personalnego) i pozwalają, by osoby wyszukujące tego typu usług w okolicach Wrocławia trafiały na trenerów działających na miejscu, a nie np. w Warszawie czy Krakowie.

Wybrane frazy zastosowaliśmy w treściach na stronie internetowej, w mediach społecznościowych a także w treściach sponsorowanych publikowanych na portalach branżowych, z których linki będą podwyższały rangę strony naszego Klienta. Wykorzystaliśmy też usługę Google Moja Firma, która pozwoliła promować naszego trenera personalnego na mapie Google i zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlania jego strony lub wizytówki na pierwszych miejscach wyszukiwania.

Efekty działań SEO dla trenera personalnego – jak udało nam się zwiększyć widoczność w sieci i zbudować zaufaną markę?

Planując strategię działania nad SEO naszego Klienta ustaliliśmy trzy główne cele: Poprawę spójności wizerunkowej trenera w przekroju wszystkich platform jego działalności, zwiększenie liczby zapisów na pierwszą sesję treningową poprzez formularz na stronie internetowej, oraz zwiększenie zaangażowania odbiorców w mediach społecznościowych poprzez zróżnicowanie treści i budowę rozpoznawalności. Pierwszy z celi udało nam się osiągnąć stosunkowo szybko, poprzez optymalizację strony internetowej i istniejących już treści. Skupiliśmy się także na optymalizacji mediów społecznościowych, wprowadzając do publikowanych wpisów większą regularność i jednolitą formułę treści.

Bardzo ważną rolę podczas optymalizacji treści na stronie odegrało dodanie referencji, wśród których pojawiły się zarówno opinie samych klientów naszego trenera personalnego, jak i innych trenerów i portali branżowych polecających jego usługi. Tworzenie wizerunku trenera wartego zaufania opiera się tu nie tylko na jego wiedzy i kursach, którymi może pochwalić się de facto wielu trenerów, ale właśnie na tym jacy klienci zaufali jego treningom i dlaczego. Istotne było tu także zaangażowanie w mediach społecznościowych – jeśli trener zachęca do dzielenia się treningami w sieci i buduje swój wizerunek na podstawie pozytywnych reakcji, pula jego klientów będzie zwiększała się dynamicznie, ale i całkowicie naturalnie.

Zwiększenie liczby zapisów na sesję treningową udało nam się zwiększyć głównie dzięki informowaniu klientów o takiej możliwości poprzez interakcję w mediach społecznościowych oraz kampanię promocyjną z banerami informującymi o zniżkach na pierwsze zajęcia. Efekt?

  • Liczba zapisów przez stronę WWW wzrosła z początkowych 10% (stosunek osób odwiedzających stronę do zapisujących się) do 24% w przeciągu 12 miesięcy!
  • Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu zwiększył się też sam ruch na stronie – w przeciągu 2 lat naszej wspólnej działalności liczba fraz w TOP 3 i TOP 10 zwiększyła się niemal dwukrotnie.
Pozycjonowanie strony WWW trenera personalnego - case study
Liczba fraz, dla których strona internetowa trenera personalnego jest widoczna w TOP3 (jasnoniebieski wykres) i TOP10 (ciemnoniebieski wykres). Pozycjonowanie zaczęliśmy w styczniu 2017 roku – zarówno w jednej jak i drugiej kategorii liczba fraz wzrosła o ponad 100%.

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony WWW?

Pozycjonowanie stron WWW w dłuższej perspektywie przynosi bardzo duże korzyści w postaci naturalnego ruchu na stronie od prawdziwych użytkowników, zainteresowanych ofertą produktu lub usługi. Warto również pamiętać, że najwyżej wyświetlane wyniki są najczęściej klikane przez Internautów i stanowią za pewien punkt odniesienia w kreowaniu opinii. Dlatego jako firma lub sklep internetowy powinieneś zadbać o wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Jako trener personalny oferujący usługi przez Internet musisz być widoczny w sieci.

Przed wyborem firmy pozycjonującej warto zweryfikować jej osiągnięcia i doświadczenie. Należy przy tym unikać tanich ofert, które gwarantują pewną pozycję lub szybkie efekty przy bardzo niskiej cenie. Pozycjonowanie jest procesem złożonym, wymagającym profesjonalnego podejścia.

Nasi specjaliści pomogą Ci w osiągnięciu lepszej widoczności w sieci, która przełoży się na większą liczbę klientów. W każdej branży uzyskiwaliśmy bardzo dobre wyniki – od zabawek, po trudne zagadnienia związane z modą lub kursami tańca. Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu i optymalizacji strony WWW? Sprawdź naszą ofertę na https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie-strony/.

Dodaj komentarz