Marketing

Pozycjonowanie strony WWW kancelarii prawnej – jak zrobić to skutecznie?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Jak reklamować kancelarię prawną w Internecie? Na to pytanie NIE UZYSKASZ tutaj odpowiedzi.

Adwokatów obowiązuje bezwzględny zakaz korzystania z reklamy w sieci. Ograniczenia te wynikają ze Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu (czyli Kodeksu Etyki Adwokackiej) uchwalonego przez Naczelna Radę Adwokacką 10 października 1998 roku. Czy to oznacza, że nowa kancelaria adwokacka (lub istniejąca już od kilku lat na rynku) nie ma szans na przebicie się wśród konkurencji?

Niezupełnie.

Najefektywniejszym sposobem na dotarcie do nowych klientów jest stworzenie strony WWW dla kancelarii i efektywne pozycjonowanie jej w Google. To właśnie w wyszukiwarce klienci wyszukują informacji na temat kancelarii i miejsc w których mogą uzyskać pomoc prawną. Pozycjonowanie strony internetowej już dzisiaj jest nieuniknionym wyzwaniem dla każdego prawnika, chcącego zwiększyć bazę swoich klientów.

Warto również wspomnieć, że pozycjonowanie nie jest formą tradycyjnej reklamy internetowej, ponieważ działania wykonane w skutek pozycjonowania nie noszą znamion oferty marketingowej. Innymi słowy – w wyniku działań związanych z pozycjonowaniem strony WWW oferta kancelarii nie zostanie w Google oznaczona jako “Reklama” tj. w przypadku reklam Google Ads wyświetlanych na samej górze wyników wyszukiwania.

Poniżej przedstawiliśmy 5 sposobów na to jak wykonać dobrze pozycjonowanie w branży prawniczej.

Strona WWW kancelarii to nie tylko oferta –  publikuj treści prawnicze, które niosą wartość

Jeżeli posiadasz na stronie internetowej swojej kancelarii opis oferty – super! Jeżeli dodatkowo uwzględniłeś/aś cennik usług prawniczych – jeszcze lepiej! Ale tak robi większość kancelarii w Internecie, zapominając przy tym, że odbiorcą ich usług są ludzie. Użytkownicy potrzebują dodatkowych informacji, najlepiej związanych z charakterem ich potrzeb. Dodaj do swojej strony sekcję “Porady” lub “Blog” i zacznij systematycznie publikować na niej nowe treści, które odpowiedzą na podstawowe pytania.

Pisz artykuły o zróżnicowanej tematyce: mogą to być typowe artykuły z poradami prawnymi, ale też historie najciekawszych rozpraw sądowych z całego świata. Pamiętaj, jesteś ekspertem w swojej dziedzinie, a Twoja wiedza na pewno przyda się użytkownikom nie znającym prawa tak dobrze, jak Ty.

Tak opublikowany tekst będzie nie tylko pozytywnie wpływał na odbiór twojej kancelarii i pozycję w Google, ale także świetnie się sprawdzi jako element edukacyjny, przygotowujący klienta do wizyty w kancelarii. Możesz w takim tekście zasugerować  jak przygotować dokumenty, jak wygląda rozmowa z prawnikiem, ile czasu trwa przykładowa rozprawa itd. Pamiętaj, że z usług kancelarii prawniczych korzystamy maksymalnie kilka razy w życiu (mowa tu oczywiście o osobach prywatnych) – zrób wszystko, aby tacy klienci wybrali właśnie Ciebie!

Branża prawna jest skomplikowana – szukaj odpowiednich słów kluczowych

Wiesz, co najczęściej odpycha klientów od wybrania danej kancelarii? Skomplikowany język z aktów prawnych, który przenoszony jest często do komunikacji na stronie WWW. Aby skutecznie pozycjonować stronę WWW zdefiniuj słowa kluczowe, które najlepiej określą specyfikę Twojej strony. W 99% przypadków Twoi przyszli klienci nie są specjalistami w dziedzinie prawa, więc pomyśl o tym jakie zapytania w wyszukiwarce Google będą oni wpisywać. Te hasła pomogą im znaleźć Twoją stronę internetową, jako rozwiązanie ich problemów.

Pomocne w tym przypadku są dodatkowe narzędzia do wyszukiwania fraz kluczowych tj. SEMSTORM. Jedną z jego funkcjonalności jest tzw. planner słów kluczowych, ułatwiający analizę w jaki sposób użytkownicy szukają kancelarii adwokackich oraz usług prawnych. Dodatkowo sprawdzisz w nim pozycję w Google dla stron WWW konkurencyjnych kancelarii oraz na jakie hasła najlepiej się pozycjonują.

Pozycjonowanie lokalne to szansa na nowych klientów

Wybór kancelarii prawniczej podyktowany jest najczęściej lokalizacją. Mieszkam w Warszawie – szukam warszawskiej kancelarii. Mieszkam w Szczecinie – szukam usług prawnych w Szczecinie. To prosty i logiczny ciąg zachowań klientów, ale mało która kancelaria umiejętnie to wykorzystuje.

Pozycjonowanie lokalne polega na dotarciu do zainteresowanych użytkowników, znajdujących się w pobliżu, dlatego też  przy opracowaniu strategii pozycjonowania zdefiniuj słowa kluczowe, które połączą się z lokalizacją Twojej kancelarii.. To nie tylko nazwa miejscowości, ale także nazwa dzielnicy. Im lepiej dobierzesz słowa tym wyższa pozycja w wyszukiwarce Google Twojej kancelarii, mimo konkurencji znajdującej się w okolicy.

Pozycjonowanie regionalne (lokalne) pomoże Ci dotrzeć do tych osób, które będą fizycznie w stanie skorzystać z Twoich usług – odwiedzą Cię osobiście lub wykonają natychmiast telefon, aby na takie spotkanie się umówić. Efektem pozycjonowania lokalnego jest lepsza rozpoznawalność i widoczność strony WWW kancelarii w danym mieście i jednocześnie gorsza widoczność dla osób, które mieszkają w większej odległości od miejsca Twojej działalności.

Zakładanie wizytówki w Google – dla kancelarii prawnej to ma sens!

Zdecydowana większość kancelarii prawnych uważa, że dodanie lokalizacji firmy na Mapach Google jest w pełni wystarczające, aby ją znaleźć w wyszukiwarce. Jest to oczywiście prawda, ale co w sytuacji, gdy w jednym mieście oznaczonych jest w ten sposób 50-100 kancelarii, które na dodatek ulokowane są np. w kilku biurowcach? Pomocne są tutaj wizytówki Google, które ułatwiają wyświetlanie informacji o firmie.

Stworzenie wizytówki Google Moja Firma dla swojej kancelarii jest dobrym rozwiązaniem, aby wyróżnić się na tle konkurencji i przy okazji “podrasować” pozycjonowanie strony WWW. W ten sposób adres siedziby będzie łatwo dostępny dla wszystkich potencjalnych klientów z poziomu np. smartfona (warto przy tym wspomnieć, że aż 54% ruchu w sieci odbywa się już na urządzeniach mobilnych!).

Pamiętaj, że Wizytówka w Google jest narzędziem do zwiększenia ilości informacji o kancelarii, nie jest to jednak narzędzie marketingowe. Zgodnie ze wstępem nie wolno Ci reklamować kancelarii w Internecie, ale informowanie o niej dodatkowymi metodami jest jak najbardziej dozwolone. Dlatego też jako właściciel nowej kancelarii na rynku musisz o to zadbać.

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO

Ulepszenie strony WWW wymaga w pierwszej kolejności wykonania m.in. bezpłatnego audytu SEO. Jest to krok, w którym poznasz wady obecnego serwisu. Bardzo niski wynik audytu wiąże się z 2 rzeczami:

  1. Strona internetowa Twojej kancelarii nie jest optymalna i nie znajduje się na wysokich miejscach wyszukiwarki Google,
  2. Strona internetowa Twojej kancelarii ma bardzo duży potencjał jeśli chodzi o ewentualną poprawę pozycji.

Samodzielnie pozycjonowanie strony WWW – które elementy są ważne?

Czy pozycjonowanie strony można wykonać samodzielnie? Oczywiście, że tak. Wymaga to jednak bardzo dużej ilości czasu i środków, aby zrobić to skutecznie. Jeżeli Twój czas pracy jest mocno ograniczony – zastanów się nad skorzystaniem z usług specjalistów. W pierwszej kolejności należy zadbać o optymalizacje techniczną serwisu. Upewnij się czy:

  • Twoja strona ma zoptymalizowane znaczniki meta title i meta description – czy zawierają one słowa kluczowe powiązane z Twoją kancelarią?
  • Prędkość ładowania Twojej strony WWW jest odpowiednia? Strony WWW, które ładują się dłużej niż 4-5 sekund tracą ponad połowę ruchu zainteresowanych użytkowników!
  • Przekierowania 301 dla strony zostały prawidłowo skonfigurowane – w ten sposób Google “nie zgubi” się przy regularnym odwiedzaniu Twojej witryny,
  • Błędy 404 są prawidłowo ustawione i nie prowadzą użytkowników w ślepy zaułek Internetu, a zachęcają do kontaktu z Tobą – Google musi to widzieć, aby dopasować wyświetlanie strony w wyszukiwarce do odpowiednich osób,
  • Obrazy występujące na Twojej stronie są oznaczone tagiem „alt”  (zawierającym frazy kluczowe) i nie ważą one za dużo – opisywanie obrazków pomaga Google w lepszym pozycjonowaniu Twojej witryny.

Czy pozycjonowanie kancelarii prawnej jest potrzebne?

Kancelarie prawne stoją przed dużym wyzwaniem – konkurują ze sobą, ale nie mogą używać do tego narzędzi reklamowych. Pozycjonowanie w tej sytuacji jest rozsądnym wyjściem i szansą na zaistnienie w świadomości  użytkowników, a to z kolei może przyczynić się do większej liczby zgłoszeń klientów. Chcesz dotrzeć z nową ofertą lub nowym formatem usług do innych grup odbiorców? A może szukasz nowych klientów wśród osób prywatnych? Wszystko zależy od założeń w strategii pozycjonowania, która powinna być spójna z ofertą kancelarii.

Jako przykład, może posłużyć historia jednego z klientów home.pl. Praca, jaką specjaliści ds. pozycjonowania włożyli w optymalizację SEO i publikację tekstów, a także przystosowanie techniczne strony, zwiększyła o 200% liczbę wejść na stronę klienta i znaczny wzrost umówionych wizyt w siedzibie kancelarii.

Nie wiesz od czego zacząć? Zleć pozycjonowanie specjalistom z wieloletnim doświadczeniem. Skorzystaj z naszej oferty i bezpłatnej wyceny działań SEO – https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/