Marketing

Jak promować w Internecie biuro podróży? Case Study

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Sezon urlopowy trwa teraz właściwie przez cały rok, generując zapytania o biura podróży i konkretne destynacje wyjazdowe zarówno zimą jak i latem. Stworzenie solidnej strony internetowej i zaznaczenie obecności biura podróży w sieci to bez wątpienia jeden z najłatwiejszych sposobów na zdobycie klientów nawet w dobie porównywarek cen i stron umożliwiających samodzielne planowanie wyjazdów urlopowych. Co jednak warto ująć na stronie internetowej biura podróży i jak przekonać wczasowiczów do oferty swojego biura?

Na potrzeby tego case study zbadaliśmy przypadek jednego z biur podróży, z którym udało nam się współpracować przez ostatnie 3 lata. Oto, jakie rezultaty udało nam się osiągnąć.

SEO i marketing internetowy w biurze podróży – od czego zacząć?

Nie ma dziś chyba biura podróży, które nie działałoby ze swoimi usługami w sieci. Zalety marketingu internetowego dostrzegają zarówno małe biura lokalne, jak i ogólnopolskie biura pozycjonujące się na nawet kilkadziesiąt tysięcy różnych fraz kluczowych. To właśnie pozycjonowanie i tworzenie wartościowych treści wokół własnej oferty sprawia, że klienci nie korzystający z porównywarki cen wchodzą na stronę konkretnego biura podróży lub też trafiają na nią z porównywarki, rozpoznając zaufaną markę. Podstawą do osiągnięcia sukcesu w sieci będzie jednak nie tylko wybranie fraz kluczowych, ale skuteczne opracowanie planu działania i celów, jakie chcemy z pomocą marketingu internetowego osiągnąć.

Nasz Klient to jedno z biur działających lokalnie, ale coraz częściej stawiających na zasięg ogólnopolski. Nasze cele skupiły się więc przede wszystkim na:

  • Powiększeniu zasięgu strony biura podróży,
  • Wzmocnieniu dobrego wizerunku marki,
  • Podniesieniu ilości fraz w TOP 10 i TOP 3 w trakcie sezonu urlopowego,
  • Zbudowaniu treści promujących korzystanie z biura podróży w sieci.

Nasze cele były bardzo konkretne, ale właśnie takie podejście do pracy ze stroną pozwala osiągnąć najlepsze efekty. A docieraliśmy do nich poprzez cały szereg zróżnicowanych działań!

Pozycjonowanie, reklama Google, optymalizacja strony – jak osiągnąć sukces w sieci z biurem podróży?

Pracę nad wizerunkiem marki w sieci trzeba rozpocząć oczywiście od dokładnego audytu strony, profili w mediach społecznościowych i pojawiających się w sieci wzmianek o biurze, które mogą pozytywnie bądź negatywnie wpływać na jego pozycję w wyszukiwarce. Nasz zespół specjalistów prześledził w tym celu dotychczas stosowane przez biuro zabiegi marketingowe, w tym wykorzystywane słowa kluczowe, projekt i sprawność działania strony oraz spójność nazwy, logo i wizualnych elementów identyfikacyjnych na przestrzeni wszystkich platform internetowych. Z małą pomocą Klienta udało nam się uporządkować wszystko tak, by przygotować sobie bazę do dalszego działania.

Wyszukiwanie tanich wakacji w Google - pozycjonowanie stron WWW

Na początek zebraliśmy najbardziej interesujące nas i wartościowe z punktu widzenia pozycjonowania frazy kluczowe. Należy pamiętać, że w pozycjonowaniu biura podróży ważną rolę odegrają zarówno sezonowość fraz, jak i pozycjonowanie lokalne. Nasz Klient nie chciał zamykać się na konkretny obszar, dlatego pozycjonując na frazy lokalne wybraliśmy przede wszystkim lokalizację głównego biura (Wrocław) oraz lokalizacjach wynikających z oferty biura podróży.

W przypadku strony związanej z branżą turystyczną wszystkie możliwe połączenia słów „Wczasy”, „Tanie Bilety”, „Grecja”, „Chorwacja” „Urlop za granicą”, „tanie wakacje” będą miały dużą wartość SEO. Zauważyliśmy też, że ruch sieciowy na stronie naszego Klienta odbywał się nie tylko z Polski, ale i zagranicy. Postaraliśmy się więc, by strona była przyjazna tłumaczowi Google i w przyszłości planujemy poszerzyć ją o ofertę w języku angielskim.

Dane dotyczące użytkowników na stronie WWW - kraje i języki

Content marketing często opiera się o prowadzenie bloga, który w przypadku biura podróży będzie wręcz niezbędny. Dlaczego? Przygotowanie treści o najciekawszych kierunkach wakacyjnych, poradach przed wyjazdem na wakacje czy najpiękniejszych perełkach dla turystów daje właściwie nieskończenie wiele tematów, a możliwości użycia tam słów kluczowych pojawiają się w każdym zdaniu.

Aby całkowicie rozbudować wizerunek naszego Klienta w sieci, postanowiliśmy dodać do zoptymalizowanej pod kątem fraz i treści strony internetowej widget połączony z Facebookiem i opiniami Google, aktualizujący na bieżąco pojawiające się w sieci opinie o naszym biurze podróży. W ten sposób klienci już z poziomu strony biura mogą dowiedzieć się czy i dlaczego warto wybrać się z nim na wakacje, przy okazji czując że opinie zamieszczają tam realni ludzie, a nie wynajęte przez biuro roboty.

Ostatnim zadaniem dla naszego zespołu było skuteczne wykorzystanie reklam Google Ads. W szczycie sezonu, gdy ilość zapytań w wyszukiwarce jest naprawdę duża, utrzymanie się na wysokich pozycjach dla wszystkich fraz kluczowych jest naprawdę trudne. Wykupienie reklam banerowych, tekstowych, a nawet video na YouTube pozwala wzmocnić efekty pozycjonowania, podbudowując widoczność biura w sieci.

Skuteczne wykorzystywanie monitoringu sieci – efekty działań SEO z biurem podróży

Analizując efekty, jakie udało nam się wypracować przez ostatnie 3 lata współpracy z biurem podróży możemy stwierdzić jednoznacznie, że wszystkie postawione na początku cele zostały osiągnięte. Nasz klient już na początku miał dość dobre wyniki w wyszukiwarkach, dlatego głównym zadaniem dla nas było zwiększenie liczby fraz, poprawienie spójności wizerunku marki i rozbudowanie treści tak, by nie tylko zyskać widoczność, ale i utrzymać ją na zadowalającym poziomie także poza szczytem sezonu.

Biuro podróży - pozycjonowanie na sezonowe frazy

Ostatecznie udało nam się zwiększyć ilość fraz kluczowych, dla których widoczna jest strona biura o 142%, utrzymując przy tym sporą stabilność wyników i nie odnotowując większych spadków widoczności. To z kolei przełożyło się na aż dwukrotny wzrost ruchu organicznego na stronie i wydłużony czas wyświetlania jej przez pojedynczych użytkowników. Firma odnotowała przy tym duże zyski ze sprzedaży ofert wakacyjnych na rok 2019, a większość rezerwacji terminów była dokonywana online. To naprawdę solidny wynik!

Biuro podróży w Google - pozycjonowanie oraz SEO, wykres Senuto

Pozycjonowanie i reklama dla biura podróży – jak wybrać specjalistę?

Pozycjonowanie i reklama w Google biura podróży jest ciekawym procesem, w który należy zainwestować dużo czasu. Samodzielne działanie w obszarze marketingu jest możliwe, ale ograniczasz w ten sposób swój czas przeznaczony na obsługę klientów i odpowiadanie na ich pytania. Dlatego też zachęcamy do wyboru doświadczonego  zespołu ekspertów home.pl, którzy skutecznie mierzyli się z zadaniem pozycjonowania oraz reklamy w wielu branżach. Znajomość rynkowych realiów i dokładna analiza konkurencji to elementy, które wyróżniają nas na tle konkurencji. Twoje biuro podróży również może z sukcesem rozwijać się i pozyskiwać nowych klientów. Sprawdź naszą ofertę pozycjonowania, wypełnij formularz i poproś o wycenę usługi. Wykonamy ją dla Ciebie bezpłatnie!

 

 

 

Dodaj komentarz