Dla firm

Jak skutecznie sprzedawać dzięki Allegro Ads? – odpowiadamy na pytania z webinaru

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

21 sierpnia odbył się kolejny webinar Akademii home.pl, w którym tym razem Justyna Demcio z serwisu Allegro prezentowała mechanizmy reklamowe Allegro Ads i ich sposób działania. W trakcie szkolenia zebraliśmy najważniejsze pytania od uczestników. Odpowiadamy na nie poniżej.

Jak wyliczana jest jakość oferty?

Jakość oferty to parametr, który pozwala wyświetlać kupującym najbardziej dopasowane reklamy. Każda z ofert otrzymuje swój wynik jakości. System Allegro Ads premiuje oferty o dobrym wyniku jakości.

Dobre reklamy powinny spełniać poniższe kryteria:

  • Tytuł oferty jest zgodny z hasłami wpisywanymi przez kupujących do wyszukiwarki Allegro. Łatwo sprawdzisz, jakie słowa wpisują kupujący, kierując się sugestiami wyszukiwarki Allegro. Pojawiają się one w chwili, gdy zaczynasz wpisywać nazwę swojego produktu.
  • Opis oferty jest dokładny i spełnia zasady dla ofert.
  • Opis oferty ma uzupełnione wszystkie niezbędne parametry produktu.
  • Zdjęcia produktu są dobrej jakości, zgodne z bieżącymi wymogami.
  • Dostępne są różne formy wysyłki atrakcyjne dla kupującego.
  • Jesteś zaufanym sprzedawcą i wywiązujesz się ze zobowiązań wobec kupujących.

Co myśli Pani o przerzuceniu kosztów reklamy merchant center na użytkowników Allegro? Czy warto się w ten sposób reklamować przez Allegro Ads?

W Allegro Ads testujemy nowy typ kampanii Google Ads, który pozwala reklamować oferty w wyniikach wyszukiwania Google. Kampania Google Ads daje szansę na zwiększenie sprzedaży ofert, proponując je klientom poszukującym produktów w Google. Kampania rozliczana jest w modelu PPC, czyli płacisz dopiero, gdy ktoś kliknie w Twoją reklamę. Przez cały czas trwania kampanii samodzielnie możesz kontrolować budżet oraz mierzyć efekty kampanii w statystykach.

Skąd wiemy, ile było kliknięć na naszą reklamę?

W panelu Allegro Ads użytkownik posiada bezpośredni dostęp do bieżących wyników kampanii. W zakładce Statystyki można analizować wyniki swojej kampanii. Do dyspozycji są następujące parametry:

  • Kliknięcia – liczba kliknięć w Twoje oferty sponsorowane.
  • Odsłony – liczba wyświetleń Twoich ofert sponsorowanych.
  • CTR – stosunek liczby kliknięć do całkowitej liczby wyświetleń ofert, czyli liczba kliknięć przypadająca na 100 wyświetleń Twojej oferty sponsorowanej.
  • CPC – średnia cena za kliknięcie brutto, czyli łączny koszt wszystkich kliknięć podzielony przez ilość kliknięć.
  • Koszt – suma kosztów brutto wszystkich kliknięć wygenerowanych przez ofertę sponsorowaną.
  • Zwrot z inwestycji – przychód, który został wygenerowany po kliknięciu w ofertę sponsorowaną, przypadający na każdą złotówkę wydaną w Ads. 

Czy istnieje możliwość, że ze względu na słabą jakość oferty reklama allegro Ads nam się nie uruchomi?

System Allegro Ads premiuje oferty o dobrym wyniku jakości. Dzięki temu, reklamy wspierające najlepsze oferty mogą wyświetlać się nawet wtedy, gdy ich maksymalna stawka za kliknięcie jest niższa niż u konkurencji.  Poprawiając jakość swoich ofert równocześnie zwiększasz też jakość swoich reklam.

W jaki sposób gwarantujecie Państwo, że pay per click jest płacony za kliknięcie użytkowników (potencjalnych klientów), a nie kliknięcie przez robota?

Za kliknięcia, które system Allegro Ads uzna za nieprawidłowe (kliknięcia przypadkowe lub pochodzące ze złośliwego oprogramowania) nie obciążymy Cię kosztami.

Jak działa targetowanie po słowach kluczowych? Czy są to słowa, których nie ma w tytule i opisie?

Partnerzy Allegro Ads mają funkcjonalność dodatkowego targetowanie po słowach kluczowych. Funkcja pozwala precyzyjniej docierać do użytkowników. Funkcjonalność ta pozwala na dodanie:

  • słów rozszerzających tytuł oferty,
  • słów wykluczających, po wpisaniu których, reklama nie pojawi się,
  • słów wymaganych, które muszą się pojawić w zapytaniu użytkownika, aby reklama została pokazana.

Czym różni się reklama Allegro Ads prowadzona samodzielnie od tej prowadzonej przez specjalistów, np. home.pl?

Naszym Partnerom, jako pierwszym udostępniamy nowe rozwiązania i narzędzie reklamowe. Współpracując z certyfikowanym partnerem masz pewność, że Twoje kampanie reklamowe zostaną poprowadzone sprawnie i efektywnie. Naszym partnerom dostarczamy pełne wsparcie merytoryczne i techniczne.

Czy jak klient kliknie 2 razy w ofertę w bardzo krótkim czasie, to czy będzie to liczone jako 1 kliknięcie czy jako 2?

Za kliknięcia, które system Allegro Ads uzna za nieprawidłowe (kliknięcia przypadkowe lub pochodzące ze złośliwego oprogramowania) nie obciążymy Cię kosztami.

Czy jakość oferty jest liczona również na podstawie dokonanych zakupów?

Zasady oceny jakości oferty są tożsame z tymi, jakie opisaliśmy przy pierwszym pytaniu.

Czy mogę dodać ten sam produkt np. 5 razy z innymi tytułami? Np. na potrzeby innych zestawów reklam?

Wystawiając przedmiot na Allegro pamiętaj o wiążącym charakterze oferty. Aby sprzedaż była skuteczna i nie sprawiała problemów, bardzo ważny jest dobry, nienaruszający zasad i relewantny tytuł, a także opis oferty. Zadbaj również o dobór odpowiedniej kategorii.

Czy produkty zgrupowane w adsach również dopasowywane są do wyników wyszukiwania?

Oferty promowane przy użyciu Allegro Ads również wyświetlają się organicznie, nie tylko jako promowane oferty, ale również pod tymi wynikami.

===

Od 1 lipca 2019 roku home.pl jest certyfikowanym partnerem programu Allegro Ads. Aby skorzystać z pomocy specjalistów wejdź na: https://home.pl/reklama-internetowa/allegro-ads/ i prześlij formularz.

Dodaj komentarz