Marketing

Hasło kluczowe i jego rola w skutecznym pozycjonowaniu – odpowiadamy na pytania z webinaru

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Kolejny webinar z cyklu Akademia home.pl już za nami. W szkoleniu trwającym około 60 minut podzieliliśmy się wiedzą z zakresu pozycjonowania strony WWW za pomocą haseł kluczowych. W trakcie prezentacji uczestnicy mieli możliwość zadawania pytań. Zebraliśmy je i udzieliliśmy na nie odpowiedzi poniżej.

W jaki sposób używać myślników w linkach na podstronach.

Podczas skutecznego pozycjonowania stron internetowych bardzo istotnym procesem jest generowanie linków dla podstron w taki sposób, aby zawierały one słowa kluczowe. Musimy natomiast pamiętać o tym, aby hasła kluczowe:

  • były zapisane w formie alfabetu łacińskiego,
  • nie zawierały polskich znaków,
  • każde ze słów było oddzielone myślnikiem (nie spacją i nie przecinkiem).

Prawidłowo skonfigurowany adres URL, który pomoże Ci w pozycjonowaniu powinien wyglądać tak:

Adresstrony.pl/haslo-kluczowe-oddzielone-myslnikiem

Ile słów powinien zawierać content na daną podstronę? Ile słów kluczowych zawrzeć na stronie głównej?

Żadne ze znanych nam źródeł traktujących o pozycjonowaniu, nie podają przepisu na to ile słów kluczowych powinien zawierać content na danej podstronie. Miej jednak świadomość, że im więcej słów kluczowych wesprzesz pozycjonowaniem, tym większa szansa na znalezienie Twojej treści w wyszukiwarce Google przez użytkowników potencjalnie zainteresowanych produktami lub usługami.

Sugeruję kierowanie się rozumem i regułą złotego środka – pozycjonować tyle haseł ile podpowiada nam sumienie, aczkolwiek też nie przesadzać z ich ilością. Przypominam – interesują nas tylko wejścia użytkowników, którzy rzeczywiście będą zainteresowani naszymi produktami i usługami tzn. faktycznie wpisywali w wyszukiwarce Google pytania, na które odpowiedź odnaleźli na naszej stronie WWW.

Czy są jakieś polecane strony na których można kupić teksty?

Najbardziej popularnymi i znanymi portalami są WhitePress.pl oraz linkhouse.co. Obydwa posiadają bardzo dużą bazę portali, blogów, stron tematycznych, na których można publikować własne, lub zlecać napisanie takowych, teksty SEO bądź artykuły sponsorowane. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, że poza wsparciem naszego zaplecza backlinkowego (czyli linków przychodzących) uzyskujemy szansę na większy rozgłos i znalezienie się na stronach, które są tematycznie zbliżone do naszej działalności.

Czy warto kupować dodatkowe domeny ze słowami kluczowymi?

Nie. Najważniejsze i nadrzędne znaczenie będzie miała domena, która ma największą dojrzałość, czyli po prostu ta, która znajduje się dłużej w Internecie. Zawsze dobrym rozwiązaniem jest praca na starej domenie, ponieważ w postrzeganiu algorytmów Google posiada ona większą wartość, niż domeny nowe, świeże w Internecie. W przypadku domen jest jeszcze jeden ważny aspekt – coraz mniejsza liczba atrakcyjnych, wolnych do rejestracji i łatwych do zapamiętania adresów. Nawet w sytuacji, gdy dopiero startujesz ze swoim biznesem w Internecie i masz w głowie podstawową strategię SEO – skoncentruj się na budowaniu atrakcyjnych treści, które dadzą klientowi wartość i przyciągną go do Twojej marki na dłużej. Wówczas nazwa Twojej domeny obroni się sama.

Czy warto używać emoji w opisach meta strony?

Jeżeli chodzi o wartość takiego zabiegu dla algorytmów Google – nie wpływa to na pozycjonowanie. Tworząc natomiast takie opisy, powinniśmy liczyć się z tym kogo chcemy na tę stronę zaprosić i czyje wejścia będą dla nas najbardziej pożądane. Jeżeli uznamy, że nasi potencjalni klienci bardziej zainteresują się naszą stroną w wynikach wyszukiwania, jeżeli w opisie będą znajdowały się emotikonki – dlaczego ich nie użyć? Sugeruję przetestowanie takiego rozwiązania i analizowanie wyników na podstawie danych przedstawionych np. w Google Analytics, czy lepiej – w Google Search Console. Dzięki temu dowiesz się i zyskasz pewność, jakie zabiegi przynoszą najbardziej „kaloryczny” i wartościowy ruch na stronę WWW. Ważne – Google może (ale nie musi) takie emotki z opisu i tytułu strony usunąć w wynikach wyszukiwania. Zadbaj więc w pierwszej kolejności o wartościowe opisy i kluczowe frazy w tytułach, nie buduj swojej strategii w oparciu o emotikony, traktuj je raczej jako dodatek.

Ile czasu potrzeba by wejść do pierwszej 10 Google przy dobrze wykonanej stronie?

Nie możemy obiecać złotych gór 😉 Jeżeli Twój pozycjoner gwarantuje Ci wynik w TOP 10 w jakimś czasie – zwyczajnie wprowadza Cię w błąd (co nie oznacza, że takiego wyniku nie osiągnie). Fakty i mity o pozycjonowaniu mówią jedno – to proces długotrwały, długofalowy w który należy włożyć bardzo dużo ciężkiej pracy i czasu. Aczkolwiek dzięki temu uzyskasz efekt, który będzie dla Ciebie owocował przez długie miesiąca lub lata. W naszym zespole specjalistów od pozycjonowania porównujemy to trochę do chudnięcia – żeby dużo schudnąć potrzebujesz utrzymać odpowiednią dietę, regularnie odwiedzać siłownię lub uprawiać inny rodzaj sportu, wówczas efekty same przyjdą. Nie będzie to po tygodniu, a po dłuższym czasie. A jeżeli będziesz to robić dalej, Twoja sylwetka będzie smukła na dłużej!

Jak wykonać bezpłatną wycenę pozycjonowania lub audyt SEO?

Nasi eksperci wykonają dla Ciebie bezpłatną wycenę pozycjonowania strony WWW po wysłaniu niezbędnych informacji poprzez formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/

Chcesz otrzymać za darmo 10 wskazówek, co warto zmienić na swojej stronie WWW? Zrób w 90 sekund darmowy audyt SEO.

Dodaj komentarz