Administratorzy, pomoc techniczna lub tzw. helpdesk wewnętrzny w firmie to kluczowe działy, które zajmują się rozwiązywaniem różnych problemów na styku użytkownik-technologia. Nie zawsze jednak taka pomoc jest możliwa w formie bezpośredniego kontaktu z ekspertem. Na ratunek przychodzi aplikacja TeamViewer, której główną funkcją jest konfiguracja zdalnego dostępu do urządzeń. Najnowsza wersja programu jest już dostępna w home.pl. Zapoznaj się z zaletami tego rozwiązania.
Czym jest TeamViewer?
TeamViewer dla firm to sprawdzone i zaufane narzędzie, którego głównymi funkcjami jest udostępnianie widoku oraz zdalna kontrola nad urządzeniem. Działanie programu jest niezwykle proste: każdy użytkownik posiada własny identyfikator i tymczasowe hasło, które można zmienić w dowolnym momencie. Po przekazaniu tych informacji drugiemu użytkownikowi, zdalnie przejmuje on kontrolę nad urządzeniem, z którym się połączył.
Taka funkcjonalność jest niezwykle wartościowa dla firm, które świadczą usługi wsparcia technicznego lub zarządzają systemami informatycznymi. Zdalny dostęp w takich sytuacjach pozwala na bezpośrednią pomoc i rozwiązywanie problemów w organizacji klienta bez potrzeby obecności specjalisty na miejscu.
TeamViewer – co nowego oferuje aplikacja do zdalnego dostępu?
W najnowszej wersji TeamViewer wprowadzono wiele zmian poprawiających jakość, stabilność i doświadczenie użytkowania podczas pracy z programem. W porównaniu z TeamViewer 13, nowa wersja oprogramowania poprawia jego działanie oraz pozwala na więcej.
- Nawet o połowę szybsze wykrywanie urządzeń i aplikacji
Szereg funkcji i ułatwień działania TeamViewer przyspieszy i zwiększy wygodę Twojej pracy. Dzięki możliwości dodawania szczegółowych informacji na temat urządzeń, funkcji grupowania i wyświetlania ostatnich połączeń, szybciej połączysz się z urządzeniami i wykonasz swoje zadanie.
- Mniejsze zużycie danych
Nowe, inteligentne nawiązywanie połączeń, routing i adaptacyjna kompresja danych oznaczają mniejsze zużycie danych przy zachowaniu jakości. Wprowadzone rozwiązania dbają o doświadczenie użytkownika, automatycznie regulując jakość i szybkość przesyłania danych, aby zapewnić jak najlepsze działanie aplikacji przy przy wolniejszym łączu internetowym.
- Wykonywanie skryptów podczas sesji zdalnej
Podczas świadczenia usług lub zarządzania zdalnym urządzeniem zdarzają się powtarzalne i monotonne czynności, które możesz zautomatyzować przy pomocy skryptu. W Konsoli Zarządzania TeamViewer 14 zapiszesz wykonywane procesy w postaci skryptu Batch, Sheli lub Powershell i uruchomisz je jednym kliknięciem podczas zdalnej sesji.
- Mniejsze opóźnienie transmisji
Opóźnienie transmisji to czas między wykonaniem jakiejś czynności (np. kliknięcia) a odpowiedzią ze strony zdalnego systemu. Długość tego opóźnienia znacznie wpływa na komfort i szybkość pracy, dlatego w nowej wersji TeamViewer skrócono ten czas nawet o połowę.
- Zwiększona koncentracja dzięki trybowi nocnemu
Nowy TeamViewer został wyposażony w Tryb Nocny, czyli zmianę kolorystyki interfejsu na ciemną. Dzięki przyciemnieniu programu poprawisz koncentrację i zmniejszysz zmęczenie oczu podczas długich sesji zdalnych. Tryb ciemny dostępny jest w aplikacjach przeznaczonych na systemy Windows, Linux oraz macOS Mojave i nowsze.
- Lepsza jakość w systemie macOS
Korzystając z przyspieszenia sprzętowego jakość obrazu na urządzeniach Mac została znacznie poprawiona, co pozytywnie wpływa na użyteczność aplikacji TeamViewer w systemie macOS. Bez względu na rozmiar ekranu, z którego wykonywane jest połączenie, widok zostaje do niego dostosowany i zoptymalizowany.
Wymienione funkcje i zmiany są najważniejszymi nowościami w nowej wersji aplikacji TeamViewer. Wszystkie z nich zostały wprowadzone w celu poprawienia działania i komfortu użytkownika.
Jakie wersje TeamViewer są dostępne w home.pl?
TeamViewer 15 dostępny jest w 3 wersjach, dostosowanych do konkretnych potrzeb np. ze względu na zakres prac lub rozmiar przedsiębiorstwa:
TeamViewer 15 Plan Business:
- Jeden użytkownik może inicjować połączenie w sesji
- Zarządzenie urządzeniami
- Personalizacja aplikacji
TeamViewer 15 Plan Premium
- Wielu użytkowników może inicjować połączenia, jedna sesja jednocześnie
- Zarządzanie urządzeniami
- Personalizacja aplikacji
- Dostęp do niestandardowych informacji o urządzeniu
- Raporty na temat dostępu użytkowników
TeamViewer 15 Plan Corporate
- Wielu użytkowników może inicjować połączenia, trzy sesje jednocześnie
- Zarządzanie urządzeniami
- Personalizacja aplikacji
- Dostęp do niestandardowych informacji o urządzeniu
- Raporty na temat dostępu użytkowników
- Wdrożenie aplikacji na dużą skalę
- Raporty na temat dostępu urządzeń
- Integracja oprogramowania
Dodatki do aplikacji TeamViewer
W home.pl dostępne są także dodatki do licencji TeamViewer, które rozszerzają działanie aplikacji:
- Obsługa urządzeń przenośnych – TeamViewer pozwala na zdalne połączenie z telefonu do komputera klienta. Jeśli chcesz połączyć się zdalnie z telefonem i przejąć kontrolę nad mobilnym systemem, wymagany jest dodatek Obsługi urządzeń przenośnych.
- Dodatkowe kanały TeamViewer – zakupiłeś licencję Professional lub Corporate, ale chcesz powiększyć liczbę sesji prowadzonych jednocześnie? Dokup dodatkowe kanały połączenia, dzięki czemu nie będziesz musiał dokupować kolejnej licencji TeamViewer. Uwaga: dodatkowe kanały nie są dostępne w wersji Business.
- TeamViewer Pilot – świadcz zdalne wsparcie techniczne nie tylko na pulpicie komputera, ale także poza nim. Połącz się z telefonem klienta i używając jego kamery z technologią rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality) przekazuj instrukcję związane z fizycznym środowiskiem klienta.
Aby dowiedzieć się więcej na temat aplikacji, odwiedź stronę TeamViewer na home.pl i wybierz wersję odpowiadającą wymaganiom Twojej firmy.