Dla firm

Kursy i szkolenia online – od czego zacząć i jakie narzędzie wybrać?

Szkolenia w Internecie to bardzo ciekawy pomysł na własny biznes. Jeżeli prowadzisz korepetycje dla maturzystów, nauczasz języka obcego, a może po prostu dzielisz się ciekawą wiedzą – przejście z ofertą do sieci zwiększy Twoją konkurencyjność, a także ułatwi kontakt z klientami. Od czego jednak zacząć i jak przekuć swój szkoleniowy fach na realny zysk?

Tani hosting WWW z ochroną

Jakie zalety posiadają szkolenia internetowe?

Szkolenia internetowe nie są nowym wynalazkiem, ale na przestrzeni ostatnich lat widać coraz większą potrzebę organizacji internetowych kursów. Wg danych z serwisu Forbes w 2014 roku wartość rynku e-learningowego wynosiła blisko 165 miliardów dolarów, a szacuje się, że w 2025 roku osiągnie ona poziom ponad 300 miliardów dolarów! Jest to naturalna konsekwencja coraz większej swobody w posługiwaniu się technologią przez różne grupy wiekowe. Z perspektywy szkoleniowca prowadzenie kursów online to:

  • dodatkowa oszczędność czasu – trener/szkoleniowiec nie musi jeździć do klienta i organizować transport, nocleg itp.
  • możliwość pozyskania klientów poza miejscem zamieszkania – kursy internetowe to otwarcie Się na klientelę spoza Twojego miasta, województwa, a nawet kraju. Usługi mogą być polecane na całym świecie, a to wpłynie na rozpoznawalność i wiarygodność Twojej firmy.
  • komfort i wygoda – szkolenia w sieci prowadzisz z miejsca, w którym czujesz się najbardziej komfortowo, czyli najczęściej z domu.
  • łatwość i elastyczność w dopasowaniu oferty – szkolenia stacjonarne wymuszają od szkoleniowca/trenera wprowadzenia różnych cen dla szkoleń m.in. w związku z koniecznością dojazdu, organizacją sali szkoleniowej oraz materiałów dydaktycznych. Przy szkoleniach online oferta jest zazwyczaj o wiele prostsza i przejrzysta.

Coraz większe potrzeby organizacji szkoleń internetowych to znak dla samych szkoleniowców, aby takie wydarzenia organizować. Użytkownicy szukają ich nie tylko ze względów czysto finansowych (są zazwyczaj tańsze niż kursy stacjonarne), ponieważ szkolenia internetowe to:

  • swoboda w uczestnictwie – w szkoleniu możesz wziąć udział w każdym momencie – jadąc pociągiem, w samochodzie, w pracy, w domu.
  • niskie wymagania techniczne – zdecydowana większość szkoleń odbywa się za pomocą przeglądarki, również na smartfonach.
  • indywidualne podejście – jeżeli Twój nauczyciel języka obcego oferuje szkolenia zdalne, to dopasuje się on z łatwością do Twojego kalendarza np. po godzinach pracy lub w weekend. Wystarczy uruchomić przeglądarkę i gotowe!
Kalendarz w G Suite
Kalendarz z uporządkowaną listą szkoleń – G Suite dla szkoleniowcalub nauczyciela będzie doskonałym rozwiązaniem. Źródło – gsuite.google.com

Co jest potrzebne do organizacji szkoleń internetowych?

Jeżeli już wiesz, że chcesz prowadzić szkolenia w Internecie, zainwestuj w odpowiednie narzędzia do organizacji i przeprowadzania kursów, a także kontaktu ze swoimi klientami. Co jest potrzebne do prowadzenia takiej działalności (oprócz oczywiści rejestracji firmy)?

  • Adres internetowy, czyli domena – własna domena to większa rozpoznawalność i łatwość w komunikacji swojej oferty. Domena to również część adresu email, z którego skorzystasz do kontaktu z użytkownikami. W Polsce najpopularniejszą końcówką jest .pl, ale jako trener/szkoleniowiec możesz popuścić wodze fantazji i skorzystać z nowych typów domen, lepiej określających Twoją profesję np. .consulting, .education, .events.
  • Strona WWW – dzięki stronie WWW zyskasz klientów np. poprzez formularz kontaktowy. Klienci zapoznają się również dzięki niej z ofertą szkoleń. Możesz umieścić na niej wiele przydatnych elementów, które ułatwią Tobie i klientom organizację np. kalendarz szkoleń lub sam moduł zakupowy, dzięki któremu użytkownik od razu zapłaci za kurs. Nie wiesz jak zbudować taką stronę? Pomożemy Ci. W home.pl posiadamy bogate doświadczenie w tworzeniu stron WWW na zamówienie.
  • Narzędzie do przeprowadzania szkoleń online 😉 – bez narzędzi nawet najlepszy szkoleniowiec lub nauczyciel nie będzie w stanie przeprowadzić skutecznie szkolenia. Co wybrać? Dowiesz się tego poniżej.

Jakie narzędzie wybrać do organizacji i przeprowadzania szkoleń w Internecie?

Narzędzi do przeprowadzania szkoleń przez Internet nie brakuje. Mało jednak, które umiejętnie łączy funkcje konferencji oraz komunikacji z użytkownikami. Dlatego w naszym poradniku przedstawimy jedną, konkretną usługę dzięki której nie tylko przeprowadzisz kursy internetowe, ale również skontaktujesz się ze swoimi klientami, udostępnisz materiały dydaktyczne i wiele więcej. Przy tym nie będzie wymagać ono od Ciebie wiedzy technicznej.

Poznaj możliwości…. narzędzi Google, a konkretnie pakietu G Suite.

Dlaczego G Suite jest lepszym rozwiązaniem od darmowych narzędzi Google?

Różnica jak zwykle tkwi w szczegółach. Ale od początku – czym jest właściwie G Suite? To pakiet narzędzi Google w wersji biznesowej, oferującej nie tylko większą przestrzeń na pliki, ale również dodatkowe funkcje wspierające Twoją firmę w codziennej pracy. Dla szkoleniowca lub nauczyciela oferującego korepetycje i kursy zdalne G Suite będzie zdecydowanie lepszym wyborem z prostej przyczyny – jego główna aplikacja do prowadzenia wideokonferencji (czyli Meet) posiada o wiele więcej opcji dla prowadzącego niż darmowa wersja Hangouts na koncie Gmail. Czym różnią się obie aplikacje, mimo podobnego zastosowania?

MeetHangouts
Liczba uczestnikówDla wersji Basic – do 100 osób
Dla wersji Business – do 150 osób
Maksymalnie 25 osób
Obsługiwane platformy Android, iOS Przeglądarki – Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari i Microsoft Edge.
Sprzęt do Hangouts Meet, Chromebox i Chromebase.
Android, iOS
Przeglądarki – Chrome, Mozilla Firefox, Apple Safari i Microsoft Edge.
Sprzęt do Hangouts Meet, Chromebox i Chromebase.
Metoda dołączaniaPrzeglądarka i aplikacja mobilna,
Kalendarz Google, Kod lub link (URL) do spotkania, Dołączanie przez telefon.
Przeglądarka i aplikacja mobilna, Gmail i Kalendarz
Wysyłanie wiadomości na czaciePrzeglądarka i aplikacja mobilnaTylko przeglądarka
Dzielenie się ekranem (Screensharing)Cały ekran lub wybrane okno w przeglądarce Cały ekran lub wybrane okno w przeglądarce
Zapraszanie użytkowników zewnętrznychDostęp do spotkania za pomocą jednego udostępnionego linkuDostęp do konferencji przy użyciu indywidualnych uprawnień i zaproszeń do kalendarza
Dołączanie przez telefonMożliwe w pakietach G Suite Basic, G Suite Business, które obsługują numery międzynarodowe Brak
Jakość prezentacjiTreści wyświetlane w wysokiej rozdzielczości i powiększanie w aplikacji mobilnejNiska rozdzielczość treści
Adresy URL konferencjiUnikalne adresy dla spotkańRóżne adresy URL dla spotkań

Jak widać, różnice są znaczące, zwłaszcza w kontekście jakości wideokonferencji oraz liczebności użytkowników. Ale to nie jedyna różnica, która powoduje, że Meet góruje nad darmowym Hangouts. To, co z pewnością przyda się przy organizacji szkoleń to dedykowane adresy URL spotkań dla klientów. Użytkownik wykupując takie szkolenie otrzyma w zamian własny, stały adres URL z “wirtualnym pokojem” w którym cyklicznie będzie zdobywał wiedzę.

G Suite - wideokonferencje
Przykład zastosowania aplikacji Meet – źródło: gsuite.google.com

Czy G Suite nadaje się do wideokonferencji z większą liczbą osób?

Nie bez powodu Google rekomenduje G Suite firmom lub instytucjom, dla których wideokonferencje to ważne narzędzie do komunikacji z klientami. Już sam fakt wygodnej konfiguracji ze stałym adresem pokoju konferencji w przeglądarce jest bardzo przydatny do regularnych spotkań online.

Pokój z kodem spotkania - aplikacja Meet
Do aktywacji spotkania użytkownik potrzebuje specjalnego kodu, który zostanie wysłany przez organizatora.

Dodatkowym atutem jest zdecydowanie większa liczba osób, jakie mogą uczestniczyć w jednej wideokonferencji. W przypadku Hangouts jest to 25 osób, a w najniższej wersji G Suite Basic nawet 100, co dla organizatora szkoleń jest o tyle cenne, że nie musi ograniczać się wyłącznie do krótkich lekcji dla swoich klientów i może zorganizować małą konferencję za pomocą zapisów w mediach społecznościowych dla szerszej widowni (np. poprzez rejestrację na fanpage).

Dlaczego warto wybrać G Suite?

Jeżeli korzystasz z Gmaila, to w usłudze G Suite poczujesz się komfortowo. To znane, lubiane i stworzone do pracy w chmurze narzędzia od Google, które oferują większe możliwości niż w przypadku standardowej wersji poczty Gmail. G Suite powstał z myślą o przedsiębiorcach, którzy są mobilni, aktywni, a ich głównym źródłem przychodu są klienci z Internetu. Jako szkoleniowiec, trener lub nauczyciel oferujący szkolenia zdalne powinieneś wybrać G Suite z 3 powodów:

  • To usługa, dzięki której przeprowadzisz szkolenia i skontaktujesz się z klientami – Aplikacja Meet w połączeniu z kontem email to idealne rozwiązanie, dzięki któremu przeprowadzisz szkolenia przez Internet nie tylko dla 1 osoby, ale dla całych firm dzięki opcji dołączenia nawet 100 osób do wideokonferencji.
  • To wygodna poczta elektroniczna z kalendarzem i własną domeną w adresie – To po prostu Twój Gmail, ale jeszcze lepszy i działający z nazwą Twojej domeny. Zamiast korzystać z adresu email w domenie @gmail.com, wyróżnij się adresem, który łatwiej opisze czym się zajmujesz.
  • To kompletny zestaw aplikacji, które usprawniają Twoją pracę – arkusze, edytory tekstu i prezentacji, komunikator, dysk w chmurze do przechowywania plików i wiele innych narzędzi do efektywnej pracy w jednym miejscu. To właśnie zaleta G Suite, która jako usługa charakteryzuje się również zdecydowanie większym bezpieczeństwem danych.

Chcesz sprawdzić usługę G Suite w akcji? Sprawdź ofertę home.pl z wygodnym, miesięcznym abonamentem – https://home.pl/g-suite