Sklepy internetowe

Zabezpieczenie sklepu internetowego – jak uchronić się przed zagrożeniami w sieci?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Podstawową zaletą sklepu internetowego jest jego dostępność przez całą dobę. W sieci sprzedajesz nawet wtedy, gdy odpoczywasz w domu. Wybierając e-handel musisz jednak zadbać o bezpieczeństwo urządzeń firmowych oraz strony WWW, ponieważ będą to Twoje podstawowe narzędzia do prowadzenia biznesu. Od czego zacząć? Lista wymaganych czynności jest na szczęście krótka!

Czy firma handlująca w Internecie potrzebuje antywirusa?

Z czym kojarzy Ci się antywirus? Prawdopodobnie z programem, który instalujesz na swoim komputerze, aby uchronić się przed szkodliwym oprogramowaniem. To słuszne skojarzenie, ale we współczesnym e-biznesie termin “antywirus” można rozszerzyć także na aplikacje, które zabezpieczają Twoją stronę WWW przed modyfikacją w postaci umieszczenia na niej zawirusowanego pliku.

O ile pierwsze rozwiązanie zwiększa poczucie bezpieczeństwa u sprzedawcy, tak drugie wpływa na wizerunek sklepu i komfort użytkowników w sieci. Łatwo przekłada się to również na tradycyjny handel – kupując sukienkę lub koszulę w sklepie stacjonarnym znajdującym się w galerii handlowej chcesz czuć się bezpiecznie. Stojący przy drzwiach ochroniarz nie tylko chroni sklep przed kradzieżą, ale również dba o to, aby Twoje zakupy przebiegły w bezpiecznej atmosferze. Skuteczna ochrona to mniejsze ryzyko utraty portfela lub innych cennych rzeczy.

Na takiej samej zasadzie działa antywirus skanujący Twój sklep internetowy oraz hosting ze stroną WWW. Sprawdza on zawartość folderów umieszczonych na serwerze wirtualnym, wykrywa niebezpieczne oprogramowanie i wirusy oraz natychmiastowo eliminuje wykryte zagrożenie.

Chcesz uchronić swój e-biznes przed cyberzagrożeniami? Wybierz narzędzia, które działają kompleksowo, a przy tym nie wymagają specjalistycznej wiedzy. W przypadku usług home.pl skorzystaj z bezpłatnej Ochrony strony WWW, która skanuje regularnie pliki Twojej witryny w poszukiwaniu zagrożeń, a także oferuje łatwą i intuicyjną konfigurację funkcji Content Delivery Network, niezbędnej w przypadku prowadzenia sklepów internetowych.

Drugą, równie istotną i polecaną przez ekspertów bezpieczeństwa formą ochrony ecommerce jest posiadanie antywirusa chroniącego firmowy sprzęt np. laptop lub smartfon. Sprawdź rekomendowane programy antywirusowe od home.pl.

Kopia zapasowa strony WWW – jak ją zrobić?

Każdy sklep stacjonarny posiada archiwum, w którym przechowuje historię transakcji, dokumenty handlowe, umowy, ale również dane o produktach i informacje o Klientach etc. W identyczny sposób dane takie przetwarza i przechowuje sklep internetowy, dzieje się to jednak w ramach usługi serwera wirtualnego i baz danych. Co jednak w sytuacji, gdy w wyniku przyczyny losowej np. luki w oprogramowaniu dane zostaną usunięte? Przed takim scenariuszem zabezpiecza regularne tworzenie kopii zapasowej strony WWW.

Kopia zapasowa danych - własny backup strony internetowej

Kopia zapasowa danych jest wykonywana zazwyczaj przez operatora hostingu (np. home.pl). Doświadczeni administratorzy inwestują również w dodatkowe źródła kopii zapasowych, które w razie konieczności posłużą do błyskawicznego odzyskania utraconych plików. Przykładem narzędzia do zaplanowania, wykonywania i utrzymywania kopii zapasowych jest Backup WWW.

Usługa CDN (Content Delivery Network) – dlaczego sklep internetowy powinien z niej skorzystać?

Wyobraź sobie sobotnie zakupy – wchodzisz do sklepu, aby kupić 1-2 rzeczy i zauważasz niekończące się kolejki ludzi oczekujących przy kasach. Już wiesz, że wchodząc tutaj spędzisz dobrą godzinę. Po przemyśleniu rezygnujesz i idziesz do innego, konkurencyjnego sklepu. Klienci sklepów internetowych zachowują się identycznie jeżeli działają one zbyt wolno. Długo ładujące się treści, wydłużony czas oczekiwania na przełączenie się między stronami, wolne ładowanie się zdjęć i materiałów produktowych – to najczęstsze powody, dla których użytkownicy rezygnują z wizyty.

Darmowy CDN (Content Delivery Network) - mapa lokalizacji

Jeżeli Twój e-commerce charakteryzuje się choć jedną z tych niepożądanych cech to wiedz, że tracisz Klientów. Jednym z sposobów na szybsze ładowanie się stron WWW jest zastosowanie systemu CDN. Content Delivery Network to sieć rozproszonych serwerów, które zależnie od lokalizacji użytkownika, zapewniają mu najlepsze połączenie z serwerem Twojego sklepu internetowego. Dobrze znaną witryną, korzystającą z systemu CDN jest YouTube, które dzięki tej funkcji jest w stanie obsłużyć miliony wyświetleń filmów w ciągu minuty!

Sprawdź, jak w home.pl aktywujesz darmowy CDN dla dowolnej strony internetowej.

Dodaj komentarz