Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Strona internetowa czy fanpage na Facebooku – co lepsze dla firmy?

Strona internetowa czy fanpage na Facebooku – co lepsze dla firmy?

Obecnie media społecznościowe mają większe znaczenie niż kiedykolwiek wcześniej. Facebook z platformy, której celem było ułatwienie znalezienia dawnych znajomych, czy też utrzymywania relacji z tymi obecnymi, stał się narzędziem, które ma duże znaczenie w biznesie i w marketingu internetowym. Czy w związku z tym nie trzeba już martwić się o stworzenie strony WWW dla swojej firmy? Niekoniecznie.

W tym artykule dowiesz się, dlaczego posiadanie firmowej strony internetowej to obowiązek każdego współczesnego przedsiębiorcy.

Strona WWW pozwala znaleźć Twoją firmę w sieci

W 2016 roku Google obsługiwało 63 000 zapytań na sekundę. Obecnie ta liczba na pewno wzrosła. Wśród tych zapytań znajdują się takie, które wprowadzają Twoi potencjalni klienci. Czy posiadanie jedynie strony na Facebooku pozwoli ich przyciągnąć?

Pozycjonowanie stron internetowych to kluczowe działanie w zdobywaniu klientów w Internecie. Polega to na przyciąganiu na stronę internetową jak najwięcej ruchu organicznego.

Ruch organiczny to takie wejścia na stronę, które miały miejsce bezpośrednio z wyszukiwarki Google. Jeśli ktoś przykładowo wprowadził zapytanie „projektowanie stron internetowych” i trafił na artykuł objaśniający, jak zaprojektować stronę, jego wizyta liczy się jako ruch organiczny. Publikowanie dużej liczby jakościowych treści sprawi, że Twoja strona firmowa będzie miała większe szanse na zdobycie wartościowego ruchu i tym samym potencjalnych klientów.

W przypadku ruchu zdobywanego na Facebooku sprawa wygląda coraz gorzej.

Nawet jeśli uda Ci się zbudować dużą liczbę obserwujących, publikowane treści trafią do bardzo małego odsetka tych osób. Jeden z eksperymentów pokazał, że liczby te nie napawają optymizmem:

Statystyki na temat średniego zasięgu organicznego treści publikowanych na Facebooku
Statystyki na temat średniego zasięgu organicznego treści publikowanych na Facebooku

Możesz wkładać wiele wysiłku w publikowanie jakościowego contentu (czyli treści) na Facebooku, a i tak prawdopodobnie trafi on do mniej niż 1% ludzi, którzy lubią Twój profil. Szansa na to, że treści te znajdą ludzie, którzy w ogóle nie mieli styczności z Twoją firmą, jest jeszcze niższa. Tak samo też mało prawdopodobne jest to, aby na dane słowo kluczowe w wynikach wyszukiwania Google pojawiły się treści opublikowane jedynie na Facebooku – dla Google priorytet zawsze będą miały strony internetowe.

Na tym jednak nie koniec – rozważmy kolejny czynnik, dla którego każdy przedsiębiorca koniecznie powinien zastanowić się nad zaprojektowaniem strony internetowej.

Zasięgi Facebooka dla firm będą dalej spadać

Na początku 2018 roku Marc Zuckerberg w jednym ze swoich wpisów wyjawił, jakie są plany Facebooka odnośnie do przyszłości:

Zbudowaliśmy Facebooka, aby pomóc ludziom pozostawać w kontakcie i umacniać relacje z ludźmi, którzy są dla nas ważni. Z tego powodu zawsze stawialiśmy kwestie kontaktu z przyjaciółmi i rodziną w centrum uwagi, jeśli chodzi o doświadczenie użytkowników. Badania pokazują, że wzmacnianie naszych relacji poprawia samopoczucie i szczęście.

Ostatnio jednak otrzymujemy opinie od naszej społeczności, że treści publiczne – wpisy od firm, marek i mediów – wypierają content, który sprzyja pielęgnowaniu wzajemnych relacji.

Łatwo jest zrozumieć, jak do tego doszło. Wideo i inne publiczne treści eksplodowały na Facebooku w ciągu ostatnich kilku lat. Ponieważ tego typu treści jest znacznie więcej niż zwykłych wpisów od przyjaciół i rodziny, równowaga tego, co znajduje się w News Feedzie, odbiegła od głównej misji Facebooka – pomagania w utrzymywaniu wzajemnych relacji.

Słowa Marka świadczą o jednym. Facebook chce „obcinać” zasięgi contentu publikowanego przez firmy, aby nie przytłoczyły one treści tworzonych przez przeciętnych użytkowników. Niektórzy w tym oświadczeniu doszukiwali się drugiego dna – Facebook chce w ten sposób doprowadzić do tego, aby zdobywanie ruchu dla firm sprowadzało się praktycznie wyłącznie do uruchamiania płatnych reklam. Platforma oczywiście czerpie z tego zyski, a Ty ponosisz koszty.

Strona internetowa daje wiarygodność

Badania przeprowadzane w kontekście user experience wykazały, że dobrze zaprojektowana strona internetowa w znaczący sposób buduje wiarygodność towarów i usług na niej sprzedawanych, jak i nadaje im większą wartość.

Oprócz tego badanie „A Major Purchase Shopper Study„, wykonane przez GE Capital Retail Bank wykazało, że 81% kupujących przed dokonaniem transakcji wykonuje research w Internecie, a 60% osób bezpośrednio odwiedza stronę sprzedawcy, aby znaleźć szczegóły dotyczące produktów. Zwykła strona na Facebooku nie jest w stanie dostarczyć tylu kluczowych informacji, które w dużym stopniu przyczynią się do decyzji o zakupie.

Na Facebooku nie masz pełnej kontroli

W przypadku firmowego profilu na Facebooku można zmienić logo, tło czy parę innych elementów. Jednak możliwości personalizacji są mocno ograniczone. Każdy fanpage wygląda praktycznie identycznie i dominuje na nim branding Facebooka.

Jeśli jednak zdecydujesz się na to, aby profesjonaliści zajęli się tworzeniem strony WWW dla Twojego biznesu, sytuacja wygląda znacznie lepiej. Wybór kolorów, grafik i designu jest dowolny, dzięki czemu na pewno uda się stworzyć taką witrynę, jakiej potrzebujesz. A przede wszystkim taką, jakiej oczekują od Ciebie klienci.

Firmowa strona internetowa pozwala lepiej zarządzać leadami

Facebook potrafi przyciągnąć potencjalnych klientów, ale nie pomaga finalizować procesu zakupowego. Natomiast Ci klienci, którzy odwiedzą Twoją stronę, mogą podzielić się adresem e-mail przez formularz kontaktowy, czy zapisać się na Twój newsletter. A na pewno zostawią na niej swoje „ciasteczka”, czyli pliki cookies, które przydadzą się przy tworzeniu kampanii reklamowych Google, promujących Twoją firmę.

Wszystko to znacznie zwiększy szansę na dokonanie realnej sprzedaży Twoich produktów lub usług.

Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy

Fanpage na Facebooku oczywiście ma swoje zalety. Niektóre rodzaje biznesów, mogą na nim bardzo skorzystać. Jednak posiadanie strony internetowej może przynieść korzyści firmom z każdej branży, nie tylko tym z dużą liczbą polubień na Facebooku. Dlatego warto łączyć ze sobą oba te miejsca i, poza dobrze uzupełnionym fanpagem, zadbać także o nowoczesną i przejrzystą stronę internetową.

Wykonanie strony zleć profesjonalistom

W home.pl już od 1997 roku pomagamy polskim przedsiębiorcom zaistnieć w Internecie. Chcesz dowiedzieć się, jaką stronę możemy zaproponować Twojej firmie? Wypełnij formularz kontaktowy pod adresem: https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/, a otrzymasz od nas darmową wycenę stworzenia Twojej wymarzonej strony internetowej.