Kody rabatowe to jedne z najczęściej poszukiwanych treści w polskiej branży ecommerce. Z perspektywy konsumenta/klienta sklepu internetowego dodatkowe oszczędności podczas zakupów to element, które może zdecydować o wyborze konkretnej oferty. Dla sprzedawcy to w teorii mniejszy zysk ze sprzedaży, ale rekompensowany poprzez większy ruch na stronie internetowej oraz zasięg marki w sieci. Gdzie szukać kodów rabatowych i unikalnych promocji?
Pierwszym krokiem, który ułatwi zdobycie kuponu rabatowego jest newsletter. Jeżeli sklep internetowy posiada taki kanał komunikacji np. w stopce na stronie WWW – zapisz się do niego i czekaj cierpliwie na wysyłkę oferty z rabatem. Sklepy bardzo często wysyłają za pośrednictwem mailingu do osób zapisanych na newsletter unikalny kod z konkretną datą ważności. Niektóre firmy oferują również zapis do newslettera podczas pierwszej transakcji. To również dobry moment, aby zwiększyć swoje szanse na pozyskanie kodu, dzięki któremu Twoje przyszłe zakupy będą tańsze.
Kody promocyjne na blogach
Blogerzy to grupa użytkowników, która chętnie dzieli się kodami rabatowymi na swoich stronach. Jest to dla nich dobry pomysł na pozyskanie nowych czytelników, a to przekłada się m.in. na lepszą relację ze sponsorem danego kodu (np. znaną marką w Internecie). Blogerzy oferują często unikatowe kody, dostępne tylko na ich kanałach.
Jak znaleźć taki kod? Wystarczy odrobina wolnego czasu, wyszukiwarka Google oraz wyszukiwarka treści na samym blou. Na naszym blogu dla przykładu umieściliśmy kod promocyjny na pakiet Google Workspace oraz zniżkę na tani antywirus na smartfona.
Ale kod promocyjny to nie jedyna nagroda dla dzielnych poszukiwaczy. W ten sposób uzyskasz znajdziesz również opcje na pozyskanie kart upominkowych, gadżetów lub… ebooków!
Dla przykładu, w programie partnerskim polecaj.home.pl za polecenie usług home.pl zgarniesz kupon o wartości 25 zł na zakupy w Empiku. Wystarczy, że podasz w formularzu adres osoby, która jest zainteresowana rejestracją domeny, hostingu lub innych usług biznesowych – po skutecznej rejestracji i opłaceniu zamówienia na Twoją skrzynkę trafi wspomniany prezent. Sprawdź jak to działa na https://polecaj.home.pl/empik/ .
Kody rabatowe w aplikacjach na smartfony
Jeżeli sklep internetowy posiada aplikację mobilną, to prawdopodobnie za jej pośrednictwem udostępnia również unikalne zniżki na konkretne produkty. Instalacja aplikacji i jej użytkowanie to również wygodny sposób na śledzenie zamówień, przeglądanie oferty lub kontakt ze wsparciem technicznym.
Jeżeli nie możesz odnaleźć aplikacji mobilnej danego sklepu w Google Play lub App Store – zapytaj o nią obsługę. Być może aplikacja posiada nieco inną nazwę niż firma. W aplikacjach mobilnych stosowane są również powiadomienia push o nowych kuponach lub promocjach.
Kody rabatowe na ulotkach dodawanych do produktów
Kupiłeś/aś coś w Internecie? Sprawdź, czy wraz z dostarczonym produktem nie zawieruszyła się gdzieś ulotka z podziękowaniem i ofertą specjalną. Sklepy internetowe walczą o klientów poprzez tzw. personal touch w komunikacji posprzedażowej i dodają do paczek z towarem list z gratulacjami, inspiracjami jak wykorzystać dany produkt oraz kodem ze zniżką na kolejne zakupy.
Kody rabatowe w streamach i transmisjach live
Interaktywne wydarzenia w postaci transmisji w Internecie to bardzo dobry sposób, aby uzyskać nie tylko wiedzę o zastosowaniu produktu, ale również unikalną ofertę na kolejne zakupy. Szkolenia internetowe oraz streamy w serwisach społecznościowych są świetnym źródłem bardzo rzadkich promocji, niedostępnych na stronach WWW a nawet w mailingach do subskrybentów newslettera. Jeżeli widzisz, że Twój ulubiony sklep internetowy oferuje np. webinary lub prezentacje video w grupach na Facebooku – weź w nich udział, a być może uda Ci się otrzymać dodatkowy kod ze zniżką.
Kody rabatowe w serwisach z kuponami
Serwisy zbierające kody rabatowe od wielu firm są dobrym źródłem tańszych zakupów. Często dany serwis współpracuje nawet z kilkudziesięcioma popularnymi sklepami internetowymi i jest w stanie udostępnić bardzo dużo kodów rabatowych. Jednym z minusów tych rozwiązań jest aktualność kodów – nierzadko są to kody już po okresie ważności. Po drugie – serwisy w artykułach o kodach rabatowych bardzo często stosują zwykłe „przekliki” do bieżącej oferty promocyjnej sklepu, a nie same kody zniżkowe do użycia w koszyku. A to może wprowadzić w błąd czytelnika, gdy ten już wcześniej był na stronie internetowej z taką promocją.
Kody rabatowe w opisach filmów na Youtube
Szukasz recenzji wyczekiwanego smartfona lub przeglądasz gameplaye z gry, którą chcesz kupić? Sprawdź, czy w opisie filmu nie znajduje się kod rabatowy. Youtuberzy bardzo często współpracują z dystrybutorami oraz sklepami internetowymi i udostępniają jednorazowe kody rabatowe, które są umieszczane pod filmem. Dlatego oglądając materiał – koniecznie zajrzyj do sekcji z opisem.
Skorzystanie z takiego kodu będzie korzystne nie tylko dla Ciebie. Na wiarygodności zyska również sam youtuber, któremu marka będzie w przyszłości oferować dodatkowe zadania oraz kolejne kody promocyjne.
Kupony i akcje promocyjne na Instagramie
Influencerzy na Instagramie zrobią wszystko, aby nawiązać współpracę ze znaną marką kosmetyczną, technologiczną lub żywnościową. Dlatego wykorzystują swoje zasięgi do aktywizacji swojej społeczności oraz reklamy. Jeżeli dodasz ich profile do obserwowanych, z pewnością zobaczysz raz na jakiś czas post ze zdjęciem jakiegoś produktu, a w opisie specjalny kod rabatowy na zakupy.
Kody rabatowe na Instagramie są o tyle interesującym zjawiskiem, ponieważ sam serwis nie posiada (jeszcze) klikalnych odnośników w komentarzach. Użycie takiego kodu z Instagrama jest więc traktowane jako bardzo wysoki stopień zaangażowania użytkownika tego serwisu oraz dużego wpływu influencera na jego decyzję o dokonaniu zakupu.