Webinary

Rewolucja w ehandlu. Rozwiązania do ecommerce – odpowiadamy na pytania z webinaru

Za nami kolejny webinar organizowany przez home.pl w ramach Akademii home.pl. Spotkanie online dotyczyło zagadnień związanych z rozpoczęciem sprzedaży w Internecie, trendami w e‑commerce i potrzebnymi do uruchomienia esklepu narzędziami. Webinar poprowadziły Magdalena Sikorska-Hadowska i Paulina Zajączkowska z zespołu e-commerce home.pl. Poniżej publikujemy odpowiedzi na pytania zadane przez uczestników podczas szkolenia.

Jakie są kanały wsparcia sprzedaży?

Dostępne są integracje wspierające sprzedaż na Allegro, Google, Facebook, porównywarki cen i inne. Niemal każda integracja, której nie oferujemy w standardzie, jest możliwa do wykonania w ramach eSklepu Premium.

Demo esklepu – powiecie o tym coś więcej?

Na stronie internetowej home.pl udostępniliśmy demo sklepu. Każdy klient, który zwróci się do nas z prośbą o dostęp, otrzyma bezterminowo login i hasło. Dzięki wersji demo jest możliwe przeglądanie zaplecza sklepu. Można sprawdzić przed zakupem, jak wygląda panel zarządzania sklepem w obszarze dodawania zdjęć produktów, opisów, atrybutów czy wariantów. Można sprawdzić, jak działa obsługa zamówień i statystyki sprzedaży. W wersji demo posiadamy również kilka podstawowych aplikacji. Warto przy testowaniu pamiętać, że wersja demo zawiera w sobie tylko niewielką część możliwości.

Ile kosztuje reklama sklepu internetowego w home.pl?

Wszystko zależy od formy reklamy, jaką wybiera klient. Mamy wiele usług takich jak SEO, Google Adwords, Allegro Ads czy Facebook. W dużej mierze wysokość kwot przeznaczanych na promocję zależy od oczekiwań, jakie ma klient. Jeśli efekty mają być szybkie i oczekiwane jest np. zwiększenie liczby odwiedzi strony/ sklepu lub liczby zamówień, to wpływa to na wysokość budżetu. Ważne też, w jakiej branży działa nasz klient i jak kształtują się stawki w przypadku słów kluczowych.

Istotne jest połączenie strategii, analityki ale też odpowiednich kanałów promocji. To pozwala realizować kampanie z bardzo precyzyjnie wyznaczonymi celami. Na koniec kampanii omawiamy z klientem wyniki i rekomendujemy wprowadzenie zmian, które zwiększają efektywność.

Ponadto, można zamówić przykładową wycenę, która wykonujemy bezpłatnie lub przeprowadzić audyt SEO – również w ramach darmowej konsultacji.

W jaki sposób można poprawić pozycję w wynikach wyszukiwania w przeglądarce?

Wyniki wyszukiwania to rozległy temat, na który prowadziliśmy już kilka webinarów. Przed nami kolejny, na który serdecznie zapraszamy! https://akademia.home.pl/webinar/skuteczne-pozycjonowanie-jak-pisac-by-byc-wyzej-w-google-2/

Jaka jest różnica między sprzedażą na Allegro a sprzedażą prowadzoną przez sklep od home.pl?

W ramach eSklepu nie są pobierane prowizje od sprzedaży. Sprzedający ma pełną dowolność kontaktu z klientem, co buduje długofalowe relacje, może swobodnie budować wizerunek swojej marki. Dzięki systemowi rabatów oraz rozbudowanemu programowi lojalnościowemu kształtujemy przywiązanie klienta. Warto wykorzystać przy tej okazji tzw. omnichanell i promować swoją ofertę we własnym sklepie ale tez w serwisach aukcyjnych, z których klienci mogą być przekierowywani do sklepu. Takie działania warto prowadzić tez w odwrotnym kierunku – jeśli firma prowadzi sklep internetowy warto, aby oferty były wystawione także w serwisach aukcyjnych. Takie rozwiązania oparte na integracji z Allegro są dostępne w rozwiązaniach proponowanych przez home.pl.

Ludzie mają dość siedzenia w domu. Jaki spadek zakupów  przewidujecie, gdy sklepy będą już czynne bez ograniczeń?

Wg naszych obserwacji sprzedaż w Internecie nie spadnie a wzrośnie i utrzyma się na wyższym poziomie niż dotychczas. Bezpieczeństwo i wygoda są dla klientów bardzo ważnym aspektem. Oczywiście są branże, które z wiadomych względów nie cieszą się popularnością w okresie pandemii i notują straty, ale wraz ze znoszeniem kolejnych obostrzeń spora cześć powróci do poprzednich poziomów sprzedaży. Warto obserwować duże podmioty, które wycofują się z umów z galeriami handlowymi i przenoszą handel do Internetu. To wzmocni wyniki sprzedaży w ecommerce – mówimy o takich firmach jak Żabka, CCC a nawet Społem.

Czy jest możliwa częściowa integracja z Allegro? Mam 1000 produktów, ale na Allegro chcę wystawiać tylko 100. Wszystkie zaś powinny być w moim własnym esklepie.

eSklep Profesjonalny zapewnia pełną integrację z systemem aukcyjnym Allegro. Klient ma dowolność, jeśli chodzi o wystawianie wybranych produktów na aukcjach. Sklep również pozwala na pobieranie zamówień złożonych poprzez Allegro oraz aktualizację stanów magazynowych.

W jakich godzinach działa wsparcie dla sklepów w home.pl?

Wsparcie dedykowanego zespołu ecommerce jest dostępne od 8:00 do 20:00. Infolinia home pracuje całą dobę. Udostępniamy kanał telefoniczny, czat oraz zgłoszenia mailowe. Dla klientów korzystających z naszego e-sklepu mamy również czat wbudowany w panel sklepowy, dzięki czemu możemy się komunikować w czasie rzeczywistym.

Jakie systemy płatności oferuje home.pl? Czy jest pełna dowolność w doborze takiej usługi?

eSklep posiada integracje z najpopularniejszymi na rynku bramkami płatności takimi jak: PayU, Ecard, Dotpay, Przelewy24, Klarna, PayPal, eRaty Santander, mTransfer. Istnieje również możliwość uruchomienia płatności za pobraniem oraz zwykłego przelewu.

Czy w Waszej ofercie jest możliwość integracji z programami KM?

Jeśli dobrze rozszyfrowaliśmy skrót i chodzi o programy Księgowo-Magazynowe, to jak najbardziej eSklep posiada integrację z tego typu rozwiązaniami. Mamy w ofercie usługę eKsięgowość, która zapewnia możliwość automatycznego fakturowania oraz zarządzania stanami magazynowymi – https://home.pl/eksiegowosc/

Poza naszą usługą istnieje możliwość integracji sklepu z wfirmą oraz iFirmą. Dostępna jest także aplikacja integrująca z rozwiązaniem Subiekt GT.

Jesteśmy również otwarci na wykonywanie dedykowanych integracji na zlecenie klienta w ramach eSklepu Premium.

Posiadając sklep, posiadamy także własnego opiekuna jako wsparcie?

W przypadku kategorii e-sklep Premium mamy dedykowane wsparcie dla naszych Klientów. Przy projektach sklepów pod klucz również prowadzimy projekt, wyznaczając po naszej stronie specjalistę, który go prowadzi. Przy pozostałych opcjach oferujemy wsparcie całego zespołu specjalistów, którzy posiadają różne, wszechstronne kompetencje przydatne w ecommerce.

Czy infolinia home.pl jest płatna?

Infolinia jest bezpłatna. W naszej ofercie mamy także płatny kanał premium, dla Klientów którzy chcą każdorazowo uzyskiwać wsparcie poza kolejnością.

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl

Dodaj komentarz