Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak założyć sklep internetowy, który sprzedaje?

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak założyć sklep internetowy, który sprzedaje?

Kolejny webinar Akademii home.pl za nami.
Na spotkaniu, prowadzonym przez ekspertów zespołu e-commerce w home.pl, przekazaliśmy wiele informacji o działaniu sklepu internetowego.
Poniżej publikujemy odpowiedzi na wszystkie pytania, jakie padły podczas webinaru.

Spis treści Ukryj

Co jest potrzebne do prowadzenia sklepu internetowego w home.pl 

Najważniejsze elementy to platforma, czyli narzędzie do stworzenia sklepu. 
Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą na stronie https://home.pl/sklepy-internetowe
Niezbędne są również: poczta, certyfikat SSL, regulamin oraz polityka prywatności (takie dokumenty skompletujesz u naszego Partnera na stronie https://home.pl/pomoc-prawna). Nie mniej ważną kwestią jest szata graficzna, w ramach usługi eSklepu możesz wybierać spośród wielu dostępnych szablonów https://home.pl/sklepy-internetowe/szablony-graficzne/

Aby uzyskać szerszą wiedzę w zakresie tworzenia sklepu zapoznaj się z poniższym artykułem na naszym blogu: 

Chce założyć sklep internetowy, czy trzeba zarejestrować jak sklep stacjonarny? Jakie musze ponieść opłaty? 

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz w artykule 2 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej. Jest tam umieszczona definicja wedle, której: „zarobkowa działalność wytwórcza…, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły” Nie wprost, ale jednak definiuje działalność sklepów w e-handlu. 

Sklep oczywiście spełnia wszystkie te warunki. Ponieważ sprzedaż w sklepie internetowym jest ma cel zarobkowy i jest jak najbardziej prowadzona w sposób zorganizowany. Ponieważ jako sprzedawca podejmujemy szereg działań, które generują określone czynności, organizacyjne logistyczne. Taką działalnością może być nawet założenie strony www.  

Samo prowadzenie sklepu internetowego to także prowadzenie sprzedaży w sposób ciągły, takie prowadzenie sprzedaży nie jest przypadkowe i ma charakter ciągły, który ma zostać zwieńczony konkretnym zarobkiem.  

Jeśli chodzi o opłaty wszystko zależy od platformy na jaką się zdecydujemy. Dla przykładu u nas wygląda to tak w zakresie eSklpów Premium: 

Założenie sklepu internetowego na platformie e-commerce kosztuje ok. 4788 zł w wersji Premium, a zamówienie regulaminu w firmie która zabezpieczy nas pod kontem prawnym 549 zł. Do tego dochodzi koszt prowadzenia księgowości którą również można założyć w home.pl (19,90 zł w e księgowość za rok), mały ZUS (ok. 450 zł)i ewentualny dostęp do darmowej bazy ze zdjęciami produktów. 

Jakie są najważniejsze kroki by zwiększyć ruch na stronie sklepu? 

  Skorzystaj z szerokiego wachlarza możliwości w zakresie reklamy, najbardziej popularnym sposobem są reklamy produktowe, które wyświetlają od razu zdjęcie produktu wraz z ceną (https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/kampanie-reklamowe-najczesciej-zadawane-pytania-faq). Nie mniej ważne jest pozycjonowanie sklepu internetowego (https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/), bez względu na asortyment.

Pozycjonowanie w odróżnieniu od klasycznej reklamy jest działaniem długofalowym, a efekty tego procesu są widoczne dopiero po kilku tygodniach lub miesiącach. Pisz zatem dobre treści zarówno w opisach jak i skup część swoich działań na zasilenie bloga odpowiednimi artykułami. 

Na jakie elementy Google Analytics zwrócić największą uwagę i dlaczego?  

Aby w pełni mierzyć skuteczność prowadzonych działań reklamowych, a także czerpać informacje o zachowaniach Twoich klientów, konieczne jest skonfigurowanie kilku istotnych elementów po stronie Google Analytics. Po tym, jak sklep zostanie połączony z Analytics warto w pierwszej kolejności w zakładce Administracja ustawić cele i tutaj możemy mierzyć oczywiście konwersje w sklepie, czyli ilość dokonanych zakupów, ale także można ustawić cel dla osób, które np. spędziły na stronie odpowiednią ilość czasu, lub porzuciły koszyk. 

Kolejnym elementem jest włączenie danych e-commerce również w zakładce Administracja, dzięki czemu możesz sprawdzać zachowania zakupowe swoich klientów i przekazywać im odpowiedni komunikat w remarketingu. 

Warto również na samym początku aktywować przynajmniej ogólną listę remarketingową, aby zbierać listę osób, które weszły w interakcje z Twoim sklepie internetowym. Taką listę, ustawisz w zakładce Administracja, a następnie w środkowej kolumnie usługa należy odnaleźć Definicje list odbiorców i wybrać Odbiorcy

Aby dane o odbiorcach gromadziły się poprawnie, warto sprawdzić także w środkowej kolumnie usługa, wybierając opcję gromadzenie danych czy włączone jest Zbieranie danych w ramach Funkcji reklamowych, jeśli nie należy włączyć tę opcję. Zagwarantuje ona poprawne gromadzenie list remarketingowych. 

Czy jak chce założyć sklep internetowy to muszę prowadzić działalność gospodarczą? 

Aby prowadzić dobrze prosperujący sklep, działalność gospodarcza będzie niezbędna. Istnieje natomiast możliwość prowadzenia działalności nierejestrowanej, przy czym Twój dochód nie może wtedy przekroczyć 50% minimalnego wynagrodzenia, w 2020r będzie to 1300zł brutto/miesiąc. Więcej w zakresie tematu działalności oraz kwestii księgowych czy prawnych poruszyliśmy w najbliższym webinarze.

Zachęcamy do pobrania nagrania  https://akademia.home.pl/webinar/prawne-aspekty-prowadzenia-sklepu-internetowego/  (dostępne od grudnia 2020r.)

Jakie platformy e-commerce oferują rozwiązanie do sprzedaży hurtowej?  

Tak naprawdę wszystkie platformy na rynku e-handlu dają taką możliwość, jest to model platformy Saasowej jak i Open Source, również sklep zakodowany od podstaw nie będzie miał z tym większego problemu. Wszystko zależy od autora środowiska i czy przewidział taką zależność na swojej platformie. Istnieją gotowe rozwiązania, które umożliwiają działanie takiego modelu również na naszej platformie.

Możemy to osiągnąć poprzez narzędzie do tego służące, jak ustawianie poziomu cen. Czyli, żeby kwoty detaliczne oraz klienci niezalogowani do sklepu wiedzieli ceny detaliczne, a zalogowani klienci przyporządkowani do konkretnej grupy hurtowników, widzieli kompletnie inne ceny. 

Można również osiągnąć efekt, że to mogą być kompletnie różne od siebie ceny, jednak trzeba wtedy poustawiać dla każdego produktu inny poziom cenowy. 

Jak to zrobić, że ktoś wchodzi na sklep z ciekawości i nic nie kupuje, ale po takiej aktywności reklama tego sklepu pojawia się na jego profilu na Facebooku? 

Jest to tzw. remarketing dynamiczny na Facebooku. W ramach eSklepu dostępna jest aplikacja Facebook Dynamic Ads (Pixel) służąca do uruchomienia tego typu reklamy. Dzięki aplikacji przygotujesz kampanię remarketingową adresowaną do wszystkich użytkowników, którzy odwiedzili twoją stronę lub przeglądali konkretne produkty. Aplikacja wyśle do Facebooka informacje o akcjach wykonanych przez konkretnego użytkownika i dopasuje do niego kreacje reklamowe z wcześniej zdefiniowanych przez ciebie wzorów. Z aplikacją Facebook Product Ads będziesz mógł zintegrować twój sklep internetowy z kodem traktującym Facebooka oraz pobrać link z plikiem XML, który będziesz mógł użyć w dynamicznych reklamach produktowych. 

Więcej na temat konfiguracji aplikacji przeczytasz na stronie https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/aplikacja-facebook-dynamic-ads 

Czy jest możliwość integracji z kilkoma producentami (drop)? jaka częstotliwość odświeżania jest dostępna od-do?  

Oczywiście jest taka możliwość, nie wiemy, żeby był narzucony jakikolwiek limit w tej kwestii.  
Oczywiście na wstępie potrzebne są nam informacje o jaką konkretnie hurtownię chodzi. Wtedy weryfikujemy na naszej liście hurtowni zintegrowanych z systemem ASI, czy taka integracja już jest przeprowadzona, czy należy wycenić jej zakodowanie u podstaw. 

Jeśli jest to inna hurtownia, której rzeczywiście nie mamy przygotowanej naszej liście to potrzebujemy <jak wyżej wspomniałem> ją wówczas oprogramować (jest to możliwe przy udziale plików XML jak i plików CSV). Należy w takim przypadku zweryfikować jaki format udostępnia Państwu hurtowania  

Poniżej przedstawiam koszty związane z oprogramowaniem hurtowni przy użyciu plików XML lub CSV 
* 147 zł/h = 882 zł netto <jest to orientacyjny koszt wykonania integracji> 

Odpowiadając na drugą część pytania, nasza platforma eSklep może przesyłać dane co godzinę. Zawsze weryfikujemy jak często jest to konieczne (w niestandardowych przypadkach może komunikować się częściej, natomiast wymaga to naszej weryfikacji, danego przypadku, ponieważ nie zawsze integracja to umożliwia).

W sklepach konkurencyjnych wersja językowa plus przelicznik zł. kosztuje około 1500 Zł  Jak jest u Was ? 

       eSklep Profesjonalny to możliwość prowadzenia sklepu w 5 językach oraz 5 walutach    jednocześnie. Koszt rejestracji takiego sklepu w pierwszym roku to 368,85zł brutto, natomiast odnowienie po roku wynosi 1721,90zł brutto –  https://home.pl/sklepy-internetowe/ 

W opcji eSklep Premium masz możliwość prowadzenia sklepu w nielimitowanej ilości języków oraz walut –  https://home.pl/sklepy-internetowe/esklep-premium/ 

Jak sobie poradzić z dodaniem opisów produktów, gdy mam ich ponad 500? Czy są jakieś gotowce? 

W ramach eSklepu masz możliwość eksportu produktów do pliku csv. Możesz dodać opisy w odpowiedniej kolumnie, a następnie zaimportować plik do sklepu. Więcej na temat aktualizacji danych produktowych w ramach pliku csv możesz odnaleźć na stronie https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/import-danych-z-wlasnego-pliku-csv-lub-innego-zrodla 

Jeśli napotkasz jakiekolwiek trudności możesz również liczyć na merytoryczne wsparcie naszych specjalistów 

Jakie pliki cookie powinny być na zwykłej stronie z koszykiem? 

W sklepie internetowym, w koszyku powinny działać pliki cookie stałe – chociażby w celu zachowania informacji o zawartości koszyka przez kupującego, jeśli ten ostatecznie nie zdecyduje się na zakup w naszym sklepie w obecnej chwili. Dosyć standardową praktyką kupujących jest dodanie wybranych produktów do koszyka, przejście przez część procesu zakupowego, a następnie jego tymczasowe porzucenie z różnorakich powodów – wymagany czas na podjęcie decyzji, sprawdzenie produktów na innym sklepie, brak czasu na finalizację zakupu i tym podobne. Dzięki stałym plikom cookies mamy gwarancję, że kupujący po zakończeniu sesji w naszym sklepie wróci do niego z zachowanym koszykiem i nie będzie musiał ponownie szukać wybranych produktów. 

Ostatnio popularne jest oferowanie wykonania darmowych stron internetowych lub e-sklepow przez studentów kursów, w zamian za wykupienie hostingu określonej firmy. Czy to rozwiązanie ma sens? Stworzenie tam  e-sklepu to koszt ok. 2000 zł. 

Po naszej stronie są to nieautoryzowane kanały, za które ciężko jest nam ręczyć i nie wiemy jaka jakość końcowa trafia do odbiorcy. Jeśli liczysz na sklep, który jest oddany i będzie spełniał wszystkie wymogi zachęcam do skorzystania z usługi sklep pod klucz. Konfiguracja eSklepu przez naszych doświadczonych specjalistów to koszt już od 999zł netto. Jeśli chcesz poznać proces tworzenia takiego sklepu lub zamówić usługę https://home.pl/sklepy-internetowe/sklep-pod-klucz/ 

Jak wygląda integracja z bankami? Przez API? Macie gotowce? 

Na sklepie mamy już przygotowane rozwiązania, takie jak PayU, DotPay, eCard, Przelewy24, PayPal, eRaty Santander oraz inne.  Jeśli z jakiegoś powodu są one nie wystarczające jest możliwość, żeby połączyć się po API. Wyceniamy w takim przypadku możliwość takiego połączenia (wycena zależna jest od zakresu prac, które należy wykonać do finalnej realizacji).  

Jeśli jesteś zainteresowany wyceną i wykonaniem takiej integracji zachęcamy do kontaktu przez formularz dostępny na stronie https://home.pl/sklepy-internetowe/esklep-premium/

Czy mając stronę, ale nie prowadząc działalności należy mieć regulaminy politykę prywatności etc. ? 

Zdecydowanie tak, jeśli mówimy o stronie sklepu internetowego to regulamin oraz polityka prywatności są niezbędnymi elementami. Aby uzyskać dostęp do takich dokumentów możesz skorzystać ze wsparcia prawników i specjalistów, które uzyskasz w ramach usługi Rzetelny Regulamin. Prawnicy przygotują dla Ciebie m.in. indywidualny regulamin sklepu internetowego, który będzie automatycznie aktualizowany zgodnie ze zmianami w prawie. Wraz z regulaminem otrzymujesz jego uproszczoną wersję w formie infografiki oraz certyfikat poświadczający, że Twój sklep posiada aktualny i zgodny z prawem regulamin.

Jeśli aplikacja jest dla Ciebie niewystarczająca i chcesz aby dokumenty prawne zostały przygotowane specjalnie dla Ciebie możesz skorzystać z oferty Rzetelnej Grupy, zamówisz je na stronie https://home.pl/pomoc-prawna 

 
Czy jest możliwość eksportować dane produktów do Excel i tam dokonywać  zmian w opisach cenach itd. i następnie importować? 

Jak najbardziej. eSklep daje możliwość eksportu oraz importu produktów do pliku csv. Dzięki takiej funkcjonalności nie tylko dodasz hurtowo produkty do swojego eSklepu ale też masz możliwość aktualizowania ich danych, np. opisów czy cen. Plik taki powinien spełniać pewne wymagania, o których szczegółowo opowiadamy tutaj https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/import-danych-z-wlasnego-pliku-csv-lub-innego-zrodla 

Pytanie o integrację z hurtownią drop. Firma zewnętrzna oferuje taką integrację w formie aplikacji na Waszej platformie. Czy sądzicie, że cena integracji ok 100zł miesięcznie ma uzasadnienie? I czy integracja stworzy również drzewo kategorii. 

W ramach aplikacji dostępnych na Appstore w naszym eSklepie posiadamy kilkanaście integracji z hurtowniami (z czego 5 z nich jest już przygotowanych w postaci intuicyjnego modułu(. Nie są to jednak integracje pozwalające na działanie w modelu dropshipping, a jedynie dające możliwość importu oraz aktualizacji asortymentu z hurtowni do Twojego eSklepu. Listę hurtowni znajdziesz pod adresem https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/jak-rozpoczac-integracje-z-hurtowniami-dostepnymi-w-appstore, koszt pojedynczej integracji to 89zł netto/rok. 

W przypadku dropshippingu istnieje możliwość wykonania takiej integracji w ramach eSklepu Premium (jeśli dysponujesz eSklepem profesjonalnym masz możliwość na każdym etapie prowadzenia swojego sklepu wykonanie przejścia na model Premium poprzez wprost proporcjonalnie przeliczenie kosztów i wyrównanie różnicy). Podłączenie takiego rozwiązania jest usługą dodatkowo płatną i jest wyceniane indywidualnie i wykonywane przez firmę zewnętrzną, której rozwiązanie certyfikujemy na naszym sklepie, wycena zależy od firmy, która przeprowadza taką integrację, może być różna w zależności od pracy jaką należy wykonać (po jej wykonaniu są tworzone drzewa kategorii). Co daje gwarancję, że nie będzie destabilizowało jego pracy sklepu. 

W celu przeprowadzenia sprawnej integracji z hurtownią ze sklepem potrzebne są informacje:  

– czy mają Państwo nawiązaną współpracę z hurtowniami i otrzymali Państwo dostęp do plików integracyjnych XML lub CSV ewentualnie dostęp do API  

– jeśli tak prośba o przekazanie otrzymanych dostępów do firmy realizującej zlecenie 

– w przeciwnym przypadku prosimy wystąpić do hurtowni o takie dostępy 

– w procesie realizacji wymagany jest również adres samego sklepu (w procesie samej wyceny, adres nie będzie wymagany)

Poniżej przedstawiam ofertę integracji zewnętrznej hurtowni (której nie mamy na liście w appstore) dotyczącą usługi ASI: 

–  sam proces integracji prowadzony przez firmę zewnętrzną przeprowadzany jest bezpłatnie 

– dodatkowo pierwsze 30 dni obsługi uaktualnień sklepu również nie generują żadnych dodatkowych kosztów (wszystko po to aby mogli Państwo zweryfikować czy integracja na naszym sklepie, realizowana przez firmę zewnętrzną będzie spełniać Państwa oczekiwania) 

– kolejne miesiące 75 złotych/mc netto (1 sklep z 1 hurtownią) + 49 zł/mc za każdą dodatkową hurtownię 

– więcej szczegółów udzielamy klientom Premium w trakcie procesu samej integracji (bądź kierujemy bezpośrednio do naszego partnera biznesowego)

Również po zrealizowany procesie integracji, firma zewnętrzna przekazuje Państwu login i hasło do systemu ASI (który umożliwia integrację)

– w modelu dropshippingu koszt realizacji zadania w trybie standardowym: 6 godzin * 147 zł/h = 882 zł netto (jest to orientacyjny koszt wykonania integracji, może on być różny w zależności od indywidulanego procesu na eSklepie i prac koniecznych do zamknięcia integracji)

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl