Webinary

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Dlaczego stopka w mailu jest taka ważna?

Podsumowujemy kolejny webinar Akademii home.pl. O znaczeniu stopki, dobrze skonstruowanej stopki w mailu, mówił i odpowiedział na Państwa pytania, specjalista w tej dziedzinie – Adrian Małyjurek z CodeTwo.

Czy profesjonalny jest dopisek “wysłano z iPhone’a” lub podobne – jako rozwiązanie kwestii wysyłki z urządzeń mobilnych?

W dzisiejszym świecie, gdzie wysyłanie maili z urządzeń mobilnych jest już na porządku dziennym, dużo firm rezygnuje z tego dopisku, gdyż zakłóca on szyk maila. Kiedyś rzeczywiście dodawanie tego było nawet wymagane, bo małe klawiatury w telefonach powodowały tworzenie błędów w mailach i aplikacje pocztowe na telefonach nie miały tak dobrych trybów zauważania błędów. Większość firm decyduje się na automatycznie usuwanie takich podpisów za pomocą dodatkowego oprogramowania – w tym m.in. oprogramowania CodeTwo.

Jakie narzędzia chmurowe do administracji stopkami polecasz?


Z racji, że pracuję w firmie CodeTwo i znam w szczegółach z jaką precyzją tworzony jest każdy detal programu, to naturalnym wyborem dla mnie jest CodeTwo Email Signatures for Office 365 – bazuje na technologii budowanej i rozwijanej od wielu lat przy ścisłej integracji z Microsoft. Rozwiązanie to ma zaawansowany tryb budowania reguł oraz wbudowany szablon gotowych stopek. Program posiada kilka trybów wstawiania podpisów w zależności od oczekiwań użytkownika – to wszystko zachowując pełną kontrolę nad podpisami dla wszystkich użytkowników. Jeżeli chodzi o środowiska Exchange, to polecam CodeTwo Exchange Rules PRO.

Jaki soft polecacie do tworzenia stopek ?

Do tworzenia stopek dla celów prywatnych polecam darmowy generator na tej stronie. Jeżeli chodzi o tworzenie stopek jednocześnie dla wielu użytkowników i urządzeń oraz zarządzanie nimi w łatwy sposób, polecamy program CodeTwo Email Signatures for Office 365.

Czy jest możliwość  zastosowania centralnie zarządzanej stopki podpiętej pod mailing wychodzący z systemu CRM?

To zależy od konfiguracji mailowej w systemie. System CRM w większości przypadków ma integrację z pocztą firmy, prawdopodobnie z serwerem Exchange lub Microsoft 365. Jeżeli wiadomość po wysłaniu z systemu CRM przechodzi przez firmowy serwer pocztowy (w większości przypadków tak się dzieje), to jest możliwość dodania stopki do takiej wiadomości. Tak naprawdę jakikolwiek system czy urządzenie wysyłające maila przez Exchange lub Microsoft 365 może dostać stopkę od CodeTwo – nawet lodówka!

Czy są jakieś badania statystyczne, z których wynika, czy stopka faktycznie ma aż tak duży wpływ?

Są dostępne statystyki odnośnie tego, jak kanał mailowy wpływa na świadomość o marce czy konwersję. Stopka mailowa jako jeden z elementów kanału mailowego może te statystyki podnieść. Sam fakt, że największe korporacje na świecie korzystają z tych narzędzi uświadamia, że jednak jest to ważna część w profesjonalnej komunikacji mailowej. Korzyści marketingowe wynikające z używania profesjonalnych podpisów opisano m.in. tutaj.

Czy Państwa program działa też na starszych wersjach niż Office 365?

Zakładamy, że chodzi o Outlook 365. Z racji tego, że program ma możliwość (w jednym z trybów) dodawać stopki na poziomie serwerowym, to nie ma znaczenia, jaki klient pocztowy i w jakiej wersji został wykorzystany do wysłania maila – stopka zawsze będzie dodana. Nasze programy do zarządzania stopkami email działają z każdym programem pocztowym, który łączy się z Microsoft 365 lub Exchange.

Jaki koszt takiego narzędzia dla firmy z ok 50 pracownikami? Obecnie pracujemy na Outlooku.

Ceny można sprawdzić w kalkulatorze na tych stronach:
Zarządzanie podpisami w poczcie e-mail nigdy nie było łatwiejsze

Automatyzacja podpisów w środowisku Microsoft 365 (Office 365).

Automatyzacja podpisów w środowisku Exchange.

W jaki sposób można sprawdzić ile osób kliknęło w naszą grafikę w stopce?

Jest to możliwe dzięki linkom posiadającym specjalne znaczniki. Linki można umieszczać w każdym elemencie stopki (grafika, tekst). Dzięki tym znacznikom będzie można zbierać dane z danej kampanii marketingowej i analizować je przy użyciu narzędzi webowych takich jak np. Google Analytics. Więcej informacji znajduje się tutaj.

Czy zdjęcie w stopce ma znaczenie? Czy nie wygląda to mało profesjonalnie?

Tak jak w wielu przypadkach, odpowiedź brzmi: To zależy. Jeżeli zdjęcie jest profesjonalne i w dobrej jakości, to jak najbardziej przynosi pozytywny rezultat. W komunikacji zewnętrznej, np. w wiadomościach wysyłanych przez sprzedawców, taka wiadomość jest bardziej osobista, bezpośrednia („personal touch”). Oczywiście nie wszystkie organizacje chcą wysyłać zdjęcia na zewnątrz. Jednocześnie mogą chcieć je zachować w komunikacji wewnętrznej, bo to pozwala zobaczyć osobę, która do nas pisze, zwłaszcza gdy ta osoba jest z innego działu lub pracuje zdalnie. Profesjonalne programy stopkowe, takie jak CodeTwo Email Signatures for Office 365, pozwalają na pełną automatyzację w tym zakresie, np. można automatycznie wysyłać maile z podpisami bez zdjęć w komunikacji zewnętrznej, a jeśli mail wysyłany jest wewnątrz firmy, to dodawany jest podpis ze zdjęciem.

Jakie informacje warto umieszczać w stopkach?

  • Na pewno podstawowe informacje o osobie i sposób kontaktu z nią
  • Linki do social media
  • Logo firmy
  • Baner reklamowy
  • Noty prawne lub inne ważne informacje, które musimy dodawać ze względu na regulacje prawne
  • Ankiety oceniające satysfakcję klienta (np. w przypadku maili wysyłanych przez dział Obsługi Klienta)

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl

home.pl wspiera rozwój firm w Internecie

home.pl jest największym w Polsce dostawcą usług internetowych dla klientów biznesowych i indywidualnych. Jako członek globalnej grupy United Internet firma jest liderem branży również w Europie.

#wspieramyrozwójfirm

Dodaj komentarz