Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak zbudować sklep oparty na dropshippingu?

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak zbudować sklep oparty na dropshippingu?

Dziękujemy za Twój udział w webinarze Akademii home.pl
Poniżej podpowiadamy na wszystkie zadane przez Państwa pytania.

Po wprowadzeniu/zmodyfikowaniu drzewka kategorii i ponownej aktualizacji z hurtownią – nie zaburzy to zmian które wprowadziliśmy ?

To należy ustalić z dostawcą konkretnej integracji, aczkolwiek standardowo powinna być możliwość wyłączenia synchronizacji kategorii tak, aby można było je dowolnie modyfikować.

Ryczałtowanie przesyłek nie zawsze jest możliwe, np. ktoś kupuje towar w pudełku i towar na palecie lub półpalecie. Mój sklep tego nie przepuszcza. Co wtedy ?

To prawda, nie zawsze da się zryczałtować całkowicie koszt przesyłki. Ten temat trzeba byłoby ustalić indywidualnie – musielibyśmy poznać dokładniejszą specyfikę Państwa polityki cenowej przesyłek, aby zaproponować optymalne rozwiązanie. Zwykle w takich przypadkach stosuje się cenę przesyłki zależną od wagi, a także formy dostawy zależne od gabarytów produktów.

Czy jak mam produkt X i kupuję go od 3 różnych dostawców, to system wyśle zamówienie do tego, który ma aktualnie najniższą cenę?

Tak, można wdrożyć taki mechanizm, aczkolwiek gotowe rozwiązania mogą nie posiadać takiej funkcji w standardzie.

Czy ceny można aktualizować ręcznie i automatycznie przez pobieranie bezpośrednio ze strony producenta?

Tak, zwykle można wyłączyć aktualizację cen, w przypadku gotowych rozwiązań warto to oczywiście zweryfikować przed zakupem.

Co wydaje się, zamiast paragonów z kas, skoro kasa fiskalna nie jest potrzebna? Czy każdym klient musi na maila/w przysyłce otrzymać wydruk rachunkiem?

Musimy pamiętać, że w modelu dropshippingu zawieramy transakcje przez naszą usługę e-handlową, co pod kątem prawnym jest rozpatrywane jak sprzedaż towarów przez internat. A w takim przypadku w momencie gdy realizowana płatność wchodzi na konto sklepu przez kasy oszczędnościowo pożyczkowe, pocztę, bank, płatność kartą, płatności przy odbiorze (która nie jest wykonana bezpośrednio w terminalu płatniczym) etc. nie wprowadza konieczności posiadania kasy fiskalnej, gdyż proces ten odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.

Więc głównym warunkiem takiego założenia jest to, że „nasz produkt” dostarcza firma kurierska (więc nie możemy posiadać możliwości odbioru na miejscu/stacjonarnie wtedy cały proces przechodzi na dostawcę).

Jaka jest najlepsza platforma do dropshippingu pod względem integracji z hurtownią? Chodzi mi o wybór na czym najłatwiej postawić sklep.

Preferuję rozwiązania typu SaaS, nie chcę być stronniczy i polecam przetestować jak najwięcej rozwiązań przed podjęciem decyzji.

Jakie są koszty integracji? Wiem że jest to pewnie wyceniane indywidualnie. Jakiś przedział cenowy od do?


Integrację produktów możemy dostarczyć w dwóch wariantach:

1) Tylko aktualizacja:
Automatyczne pobieranie danych z hurtowni i aktualizacja stanów i cen w sklepie. Częstotliwość aktualizacji do ustalenia. Możliwości dodatkowe:
– marże na kategorie i wg przedziałów cenowych
– redukcja stanu magazynowego z hurtowni, żeby uniknąć prezentowania produktów niedostępnych
– automatyczne ustawianie pola „aktywność”, „stan dostępności” i/lub „termin wysyłki” w zależności od stanu magazynowego
– dezaktywacja produktów, które zniknęły z hurtowni
https://maxsote.pl/integracja-sklepu-z-dowolna-hurtownia-plikiem-xml

2) Pełne rozwiązanie:
Integracja posiada wszystkie funkcje aktualizacji stanów magazynowych i cen, a dodatkowo dodaje nowe produkty. Nowe produkty mogą ładować się do nieaktywnej kategorii „Robocze” lub do zmapowanej kategorii w sklepie (jeśli dostawca dostarcza informacje o kategoriach produktów). Zakres ładowanych danych zależy od tego, co dostarcza dostawca. Integracja może wgrywać zdjęcia, opisy, atrybuty, warianty i zdecydowaną większość pozostałych pól możliwych do edycji w panelu administracyjnym. Szczegóły są do ustalenia, istnieje możliwość stworzenia personalizowanych reguł ładowania danych.
https://maxsote.pl/integracja-sklepu-z-dowolna-hurtownia-plikiem-xml-pelne-rozwiazanie

Ceny dotyczą 1 źródła danych/1 dostawcy – w przypadku większej ilości ustalamy wycenę indywidualną. W przypadku popularnych hurtowni sugerujemy w 1 kolejności sprawdzić, czy istnieją gotowe rozwiązania – my robimy dedykowane integracje.

Jeśli chodzi o automatyczną wysyłkę zamówień do dostawcy – podstawowy moduł to koszt ok 1500 zł netto + asysta 270 zł netto, do dokładnej wyceny potrzebujemy dokumentację techniczną dostawcy.

Jakie macie rady dla zwykłego Kowalskiego, który dopiero zaczyna przygodę z dropshippiengiem i w ogóle sprzedażą?

Przetestować różne oprogramowania, poczytać grupy na Facebooku, zrobić sobie testowe sklepy na różnych silnikach, poskładać testowe zamówienia, przeglądnąć co robi konkurencja 🙂

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl