Masz świetny pomysł na międzynarodowy biznes, a może planujesz ekspansję na inne rynki? Niezależnie od tego, który scenariusz najlepiej do Ciebie pasuje pewne elementy niezbędne do skutecznego prowadzenia działalności pozostają niezmienne. Jest nią dobra widoczność w sieci i wiarygodność. Jeżeli planujesz uruchomić stronę internetową (lub już takową posiadasz) w adresie z końcówką .pl to weź pod uwagę fakt, że dla zagranicznych klientów jest to domena obca. A jeżeli chcesz, aby niemieccy, francuscy lub hiszpańscy klienci odwiedzili Twój serwis – zadbaj o uniwersalną domenę dla wielu nacji w Europie. Domena .eu spełnia ten warunek. Jak z jej pomocą budować wizerunek w sieci?
Wybór domeny na europejskie rynki
Domena internetowa jest dla każdej działalności w Internecie niezbędna. Bardzo często sama nazwa firmy jest domeną (np. home.pl). Warto jednak pamiętać, że cechą charakterystyczną każdego adresu jest końcówka (rozszerzenie). Rozszerzenia dzielimy na:
- narodowe
- funkcjonalne
- regionalne
- globalne
- nowe domeny
Bez względu na wybór końcówki pamiętaj, że to właśnie jej użyją Twoi klienci podczas komunikowania się za pomocą maili lub wchodząc na stronę WWW. Nazwę domeny możesz wybrać wykorzystując swoją kreatywność i uczynić ją integralną częścią wizerunku firmy. To od Ciebie zależy, czy umieścisz w niej wyłącznie nazwę przedsiębiorstwa, określisz branżę, w której działasz lub stworzysz ogólny adres zawierający słowo kluczowe, związane z oferowanymi przez Ciebie usługami.
Pomimo tego, że różne domeny działają na tej samej zasadzie, w oczach użytkownika są inaczej postrzegane w zależności od kraju. Tak, jak dla polskiego przedsiębiorcy egzotyczna wydaje się domena .it, tak dla włoskiego równie egzotyczna wydaje się końcówka .pl. Na szczęście, obaj mogą wybrać alternatywne rozwiązanie i zbudować swój biznes w oparciu o domenę .eu, która jest rozpoznawalna w całej Europie.
Ile adresów potrzeba, aby prowadzić działalność na skalę międzynarodową?
Na to pytanie nie ma jednej, dobrej odpowiedzi. Możesz stworzyć odrębny adres w domenie narodowej każdego kraju, w którym oferujesz swoje usługi. Jeżeli chcesz uprościć komunikację i prowadzić ją do osób posługujących się różnymi językami, wybór domeny .eu będzie optymalnym rozwiązaniem.
Adres .eu jest w tym przypadku bardzo elastyczny i rozpoznawalny w każdym kraju europejskim. Oznacza to, że możesz używać go w ramach swojej strony internetowej oraz poczty email i nie będzie on traktowany z nieufnością. Co więcej, wybór tej końcówki podkreśli i wzmocni wizerunek marki działającej na rynku międzynarodowym.
Jak zarejestrować domenę .eu?
Domena .eu nie jest jednak dostępna dla każdego. Może ją zarejestrować wyłącznie osoba fizyczna lub firma zlokalizowana w państwach członkowskich Unii Europejskiej. Dzięki temu potencjalni klienci mają pewność, że Twoja firma posługująca się adresem .eu podlega wszystkim lokalnym przepisom prawa oraz respektuje europejskie zasady handlu. Utwierdza to w przekonaniu potencjalnych klientów, że jesteś rzetelnym partnerem biznesowym.
Rejestracja domeny .eu jest tak samo prosta, jak w przypadku domeny globalnej lub polskiej. Klikając na poniższy obrazek skorzystasz z szybkiej wyszukiwarki wolnych adresów i znajdziesz domenę dla swojej firmy w kilkanaście sekund!
Dlaczego warto zarejestrować domenę .eu właśnie w home.pl? Po pierwsze, dlatego że istniejemy na rynku ponad 23 lata i wspieramy tysiące przedsiębiorców każdego dnia. Po drugie, sama domena jest wyłącznie adresem internetowym, ale u nas zyskuje ona dodatkowe możliwości:
- wsparcie dla protokołu HTTP/3 (QUIC) – jeżeli posiadasz dodatkowo u nas hosting to dla każdej strony w domenie .eu aktywujesz nowoczesne mechanizmy do szyfrowania połączenia. Dzięki temu użytkownicy i ich dane np. przekazywane w formularzu kontaktowych będą w pełni bezpieczne.
- funkcja DNSSEC dla domen internetowych – prowadzisz biznes międzynarodowy? Zapewnij klientom z całej Europy bezpieczną wizytę na Twojej stronie WWW. Dzięki DNSSEC cyberprzestępcy nie będą w stanie przekierować ruchu z serwerów DNS na podmienioną, sfałszowaną witrynę.
- ochrona WAF – Web Application Firewall – Twoje strony internetową bedą bezpieczne dzięki dodatkowej ochronie w czasie rzeczywistym, która blokuje potencjalne ataki z wykorzystaniem luk w aplikacjach np. za pomocą metod SQL Injection, XSS i wielu innych.