Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

AnyDesk darmowy czy płatny – która wersja jest odpowiednia dla firm?

AnyDesk darmowy czy płatny – która wersja jest odpowiednia dla firm?

Zobacz, AnyDesk, który stosowany jest nie tylko w dużych korporacjach i małych przedsiębiorstwach. Z tego oprogramowania korzystają również użytkownicy domowi. Którą wersję AnyDesk wybrać w zależności od sytuacji?

Czym jest AnyDesk?

Zarządzanie komputerami poprzez tzw. zdalny pulpit jest obecnie jednym z najważniejszych fundamentów dobrze funkcjonującego działu technicznego w firmie. Rozwiązywanie problemów na odległość, bez konieczności fizycznej obecności przy stanowisku pracownika, doceniane jest przez coraz większą liczbę użytkowników.

AnyDesk jest jednym z najpopularniejszych programów do nawiązywania zdalnych połączeń i przejmowania kontroli nad drugim komputerem. Od konkurencji wyróżnia się prostotą użytkowania oraz wysoką jakością obrazu, nawet przy niskiej prędkości internetu.

Dostępne są dwie główne wersje – darmowa i płatna, przeznaczona do użytku komercyjnego. Darmowy wariant AnyDesk posiada podstawowe funkcje i wbudowane limity, które mają na celu ograniczyć nadużycia ze strony użytkowników. Jak to działa w praktyce?

Ograniczenia AnyDesk w wersji darmowej

AnyDesk dla zastosowań domowych na bieżąco weryfikuje jakie opcje są wybierane przez użytkownika oraz jak często łączy się zdalnie z komputerem. Jeżeli aplikacja używana jest często i z długimi sesjami – może to nosić znamiona użytkowania na potrzeby komercyjne.

Wariant przeznaczony dla firm posiada różne licencje dostosowane do potrzeb firm. Wiąże się to oczywiście z szeregiem usprawnień i większych możliwości w stosunku do wersji darmowej.

jak działa AnyDesk?

Jak używać aplikacji AnyDesk w domu?

Darmowa aplikacja AnyDesk przeznaczona jest do użytku niekomercyjnego. A więc musi być stosowana przez użytkowników domowych, którzy potrzebują dostępu do komputerów rodziny i znajomych w ramach krótkich sesji (np. związanych z tymczasową, nieregularną pomocą techniczną).

Po pobraniu (i opcjonalnej instalacji) aplikacji AnyDesk, użytkownik może łączyć się z tylko jednym urządzeniem na raz i ma dostęp do podstawowego zestawu funkcji. Jakie czynności wchodzą w skład użytkowania domowego? Są to na przykład:

  • kilkuminutowe sesje związane z aktualizacją systemu
  • pomoc przy instalacji antywirusów
  • konfiguracja urządzeń mobilnych

Są to procesy, które nie trwają zbyt długo i nie są wykonywane cyklicznie (np. kilka razy w tygodniu). Użytkownicy niekomercyjni muszą jednak uważać, aby nie używać darmowej wersji AnyDesk zbyt często i długo. Jeśli algorytmy aplikacji wykryją nadmierne wykorzystanie oprogramowania, to połączenia zdalne zostaną ograniczone lub zablokowane.

Jaki pakiet AnyDesk powinny wybrać firmy?

W przypadku firm każda wersja komercyjna będzie właściwym rozwiązaniem. Po pierwsze – nie posiadają one wbudowanych ograniczeń, badających częstotliwość wykorzystania połączeń. Po drugie – administratorzy IT z wieloletnim doświadczeniem docenią dodatkowe funkcje, które w darmowej wersji są niedostępne. Do takich opcji należą m.in.

  • nagrywanie sesji na wypadek pojawienia się wszelkich utrudnień lub na potrzeby konsultacji
  • uwierzytelnianie dwuskładnikowe, które podnosi poziom bezpieczeństwa użytkownika
  • konsola administracyjna do zarządzania zasobami AnyDesk/.
  • dostęp do książki adresowej, dzięki której szybko połączysz się z komputerem pracownika
  • możliwość dodania logo własnej firmy (tzw. white-label) w aplikacji
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe AnyDesk (2FA)
Uwierzytelnianie dwuskładnikowe w AnyDesk. Źródło – support.anydesk.com

Pamiętaj również, że w przypadku świadczenia usług na odległość (np. jako zdalny informatyk, pomoc techniczna, administrator IT itp.) takie oprogramowanie można włączyć w koszty prowadzenia działalności i odliczyć od podatku.

W kwestii licencjonowania AnyDesk firmy stoją przed wyborem trzech wersji zdalnego pulpitu dla firm. Jakie są między nimi różnice?

  • AnyDesk Solo (wcześniej znany pod nazwą AnyDesk Essentials lub Lite) to licencja przeznaczona dla małych firm i freelancerów świadczących usługi dla firm. W tej wersji zdalnego pulpitu jeden użytkownik może zainstalować aplikację na trzech urządzeniach i wykonywać tylko jedną sesję na raz. W licencji Solo możesz zapisać 100 urządzeń do „nienadzorowanego dostępu”, czyli bez obecności właściciela urządzenia.
  • AnyDesk Standard świetnie sprawdzi się w firmach z własnym działem IT oraz przedsiębiorstwach obsługujących inne firmy. Kupując licencję, domyślnie otrzymujesz uprawnienia dla jednego użytkownika, który ze swojej stacji może obsługiwać nawet 15 urządzeń zdalnych na raz. Liczbę jednoczesnych połączeń możesz zwiększyć tę liczbę do 20. Licencja Standard pozwala także na zapisanie do 500 nienadzorowanych urządzeń.
  • AnyDesk Advanced to najbardziej rozbudowana wersja licencji, zawierająca cechy powyższych, w której od razu otrzymujesz dwie jednoczesne sesje zdalne (możliwość rozszerzenia do 50), bez limitu liczby zdalnych połączeń. Dzięki licencji Advanced otrzymujesz także zaawansowane opcje jak masowa instalacja (MSI) czy większe możliwości zarządzania użytkownikami AnyDesk.

Biznesowe licencje świetnie sprawdzają się jako narzędzia do pracy w biurze oraz w domu (zwłaszcza, gdy duża część firm przenosi się w tryb zdalny pracy). Dzięki nim możesz obsługiwać swoich klientów, serwisować komputery wewnątrz Twojej organizacji lub korzystać ze zdalnego pulpitu jako zdalnego narzędzia szkoleniowego.

Praca z domu w AnyDesk

Gdzie kupić płatne licencje AnyDesk?

Jeśli szukasz aplikacji do zdalnego pulpitu dla Twojej firmy, zapoznaj się z ofertą licencji AnyDesk dla firm w home.pl. Możesz także napisać do nas na czacie lub skontaktować się z infolinią pod numerem +48 725 210 293, by uzyskać pomoc w wyborze licencji dopasowanej do Twoich potrzeb.