Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak uniknąć kosztownych błędów w sklepie internetowym?

Odpowiadamy na pytania z webinaru – Jak uniknąć kosztownych błędów w sklepie internetowym?

Dziękujemy za Twój udział w Akademii home.pl. Poniżej podpowiadamy na wszystkie zadane pytania podczas webinaru „Jak uniknąć kosztownych błędów w sklepie internetowym?„.

Jakim programem sprawdzę duplikację tekstu?

Do sprawdzenia, czy nie posiadasz zduplikowanej treści, możesz wykorzystać pomocne i darmowe narzędzia: Copyscape lub Siteliner.


Jestem osobą, która nie zna się na tych rzeczach , a prowadzę sklep hobbystyczny i chcę bardziej skupić sie na tym, co umiem. Gdzie szukać pomocy przy sklepie w rzeczach, o których mówicie?

Największą skarbnicą wiedzy są oczywiście „internety”, natomiast szukałbym przede wszystkich wyspecjalizowanych blogów w tematach około-SEO, gdyż zahaczają one często o różne aspekty życia ecommerce. Dobrym pomysłem jest również dołączenie do grup na Facebooku, które zastępują już osobne fora internetowe (na których też można szukać wiedzy i pomocy). Oczywiście nie każdy jest „omnibusem” i jest w stanie wiedzieć wszystko, wtedy pomocy (zazwyczaj płatnej) można szukać u swojego dostawy oprogramowania lub innych firm działających w tym polu.


Sprzedaję głównie książki i przewodniki. kopiuję zazwyczaj opisy, które przygotowywały wydawnictwa. Z tego co zrozumiałam, czy obniża to pozycję mojego sklepu w wynikach wyszukiwania w Google?

Tak, skopiowane opisy produktów, czy jakikolwiek inny „content”, może negatywnie wpłynąć na pozycje sklepu w wynikach wyszukiwania. Oczywiście nie mówimy o spadku na ostatnią stronę Google, jeśli opis produktu będzie taki sam, jak u hurtownika, natomiast jest to element, na który musimy zwrócić uwagę.

Skopiowana treść wprost od dystrybutora/producenta może również nie być tożsama z naturą prowadzonego sklepu (jeśli stosujemy lekki język, a opis produktu jest „suchy”), może też odbiegać od stosowanej czcionki i kolorystyki naszego sklepu – dlatego wszelkiego rodzaju opisy produktów i kategorii powinny być zweryfikowane i zmienione pod naszą działalność. Jeśli mamy wiedzę w zakresie pisania tekstów pod SEO lub znamy kogoś z taką wiedzą – jest to dodatkowe pole manewru do polepszenia naszej pozycji w wynikach wyszukiwania.


Jaki jest koszt audytu sklepu?

W home.pl audyt eSklepu kosztuje 250 zł netto i jest głównie nastawiony na „techniczne” przygotowanie platformy (struktura produktów, dostosowanie grafiki, wykonane integracje itd.). Wstępny audyt SEO można wykonać bez opłat na stronie https://audyt-seo.home.pl/.


Czy wykonujecie audyty sklepów postawionych na innej platformie niż wasza?

Niestety, na chwilę obecną nie wykonujemy audytów dla sklepów postawionych na innych platformach, niż eSklep od home.pl, natomiast nie oznacza to, że w przyszłości nie ulegnie to zmianie.


Czy gotowe „formaty” sklepów są łatwe w obsłudze dla laika?

Gotowe „formaty” sklepów, czyli oparte na modelu SaaS (Software as a Service) z reguły mają tę mocną stronę, że nie trzeba znać się na technicznych żargonach, aby móc efektywnie prowadzić sprzedaż, natomiast silniki są od siebie różne i są dostępne na rynku rozwiązania SaaS, które mają opinie nieprzyjaznych od strony zaplecza.


Poproszę o koszt audytu sklepu i następnie pomoc w poprawie.

Zachęcam do kontaktu na adres kontakt@sklepy.home.pl, z chęcią pomożemy w kwestiach związanych z audytem sklepu.


Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach Akademii home.pl