Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Odpowiadamy na pytania z webinaru – 10 skutecznych sposobów na pozyskanie klientów w Internecie

Odpowiadamy na pytania z webinaru – 10 skutecznych sposobów na pozyskanie klientów w Internecie

Dziękujemy za Twój udział w webinarze Akademii home.pl
Poniżej podpowiadamy na wszystkie zadane przez Państwa pytania.

Czym jest artykuł sponsorowany, czy to to samo co wpisy na blogu?


Artykuły sponsorowane to bardzo skuteczna forma link buildingu, która korzystnie wpływa na pozycję w wyszukiwarce. Dzięki niej można zwiększyć zasięg treści i jednocześnie podnieść liczbę użytkowników zainteresowanych naszymi usługami. Artykuł najlepiej zamieścić na portalach dobrych jakościowo, które są popularne i chętnie odwiedzane. Skuteczność linków w artykułach sponsorowanych jest o wiele większa, jeśli artykuły są pisane obiektywnie i rzeczowo, a linki są podawane jedynie w celu udokumentowania źródła informacji (np. „infografika pochodzi ze strony [link]”).
Jeżeli algorytm dostrzeże, że więcej niż jedna strona publikuje tę samą treść, wtedy wyświetli w wyszukiwarce witrynę, która:
a) opublikowała tę treść jako pierwsza,
b) istnieje dłużej w Internecie.

Wpis na blogu nie jest artykułem sponsorowanym, ale może być również wpisem za, który będzie pobierana opłata ?  Działa to na bardzo podobnej zasadzie.

Jaki jest szacunkowy (wahadło cenowe)  koszt miesięczny pozycjonowania strony branży np. budowlanej?


Niestety branża budowlana dzieli się na wiele odłamów. A wszystko zależy od kierunku działalności, a więc i kierunku działań reklamowych. Jeśli strona dotyczy usług ogólnobudowlanych/wykończeniowych, musimy liczyć się z kosztami w przedziale 600-2500 zł netto miesięcznie. Szeroki rozstrzał wynika z tego, że w przypadku pozycjonowania firmy lokalnej w mniejszej miejscowości, koszt będzie znacznie niższy, niż w przypadku pozycjonowania firmy budowlanej np. ze Szczecina.
Siłą rzeczy konkurencja w większych miejscowościach jest po prostu większa. W przypadku pozycjonowania za granicą, koszty mogą być wyższe. W przypadku branży budowlanej  warto zapoznać się z case se study https://blog.home.pl/2019/11/jak-pozycjonowac-strone-www-w-branzy-budowlanej/

Czy wizytówka Google ma stałe opłaty?


Google nie pobiera opłat za założenie i utrzymanie wizytówki firmy.

Jak widzicie reklamy usług na LI?


LinkedIn jest coraz częściej wykorzystywanym miejscem do reklamy biznesu. Podobnie jak w przypadku Facebooka, możemy tam ściśle określić do kogo chcemy trafić. Wybieramy m. in. wiek, płeć, stanowisko, zainteresowania branżowe, wielkość firmy w której pracuje itp. Czy ta forma reklamy jest skuteczna? Jak zawsze – to zależy. Od działalności, grupy docelowej, naszego budżetu itp. Niemniej jednak, warto przetestować takie rozwiązanie.

Kilka najważniejszych cech reklamy tekstowej w Google Ads.


Nie ma złotego rozwiązania dla konkretnej branży. Wszystko zależy od tego co chcemy osiągnąć, czy promować produkty, czy usługi, lokalnie czy na cały kraj, duża czy mała konkurencja oraz dziesiątki innych zmiennych, od których zależy cena końcowa.
Widełki cenowe są w tym przypadku dość szerokie od kilkuset zł do kilkuset tysięcy zł. Do określenia optymalnego budżetu służą narzędzia Google, przede wszystkim tzw. planer słów kluczowych.

Jak zająć wysoką pozycję w wizytówce Google. Czy jeżeli prowadzę usługi w mieście X, mogę zająć wysoką pozycję w wizytówce w mieście Y?


Aby wizytówka była widoczna jak najwyżej należy ją dokładnie uzupełnić, biorąc pod uwagę słowa kluczowe na które chcemy być wyświetlani w wynikach wyszukiwania. Należy zadbać również o estetyczne zdjęcia, dobre opinie, zadowalające odpowiedzi do klientów itp.
Jeśli firma ma kilka filii w różnych miejscach, każde z tych miejsc powinno mieć stworzoną osobną wizytówkę.

Jesli dobrze rozumiem to nasza pozycja w Internecie jest średnio proporcjonalna do zainwestowanych środków? Kiedy zaczyna to być opłacalne?


Na tego typu pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi.
Mamy mnóstwo branż, oraz wiele możliwości działań reklamowych. Czasem można przykładowo za 500 zł znacznie zwiększyć swoją sprzedaż, czasem wydając 5000 zł, sprzedaż wzrośnie tylko o kilka %. Wszystko zależy od wielu czynników.
Przygotowując jakiekolwiek działania reklamowe należy przeanalizować rynek, konkurencję, ceny produktów i usług itp i na tej podstawie przygotować działania reklamowe.

Czy roboty Google rozpoznają różnicę między wklejaniem linków na strony, a wręcz spamowaniem linkami wszędzie gdzie się da?

Jeżeli roboty Google w ciągu jednego dnia odnotują wysoki wzrost liczby linków, które prowadzą do Twojej strony, to mogą zakwalifikować takie działanie jako spam.
Jeżeli tak się stanie, to Twoja strona zacznie pozycjonować się niżej w wynikach wyszukiwania. Warto przeanalizować i dobrze zaplanować działania związane z pozycjonowaniem i reklamowaniem swojej strony.
Lepszym rozwiązaniem jest pozyskanie 5-10 linków wysokiej jakości w jednym miesiącu, niż 100 linków w kilka dni. Jeżeli chcesz pozytywnie wpłynąć na pozycję strony w wyszukiwarce, to pozyskanie backlinków dobrej jakości może okazać się bardzo pomocne. Wysokie pozycjonowanie strony w Google to kluczowy element sukcesu współczesnych firm, a spamowanie linkami jest jedną z zakazanych praktyk SEO.
Więcej o pozycjonowaniu można poczytać w naszym ebooku https://blog.home.pl/seo-ebook/ Więcej o zakazanych technikach seo można poczytać na naszym blogu https://blog.home.pl/2019/10/co-to-jest-black-hat-seo/

Czy warto robić wizytówkę google,  jeśli jest to wyłącznie siedziba firmy i nie prowadzimy sprzedaży na miejscu?


Oczywiście, ponieważ wizytówka jest też swego rodzaju reklamą działalności. Należy pamiętać, że w wizytówce są również informacje o firmie, opinie, zdjęcia, telefon oraz inne cenne dla klientów informacje. Dla przykładu – home.pl też nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej a swoją wizytówkę posiada ?

Czy można określić maksymalny budżet reklamy w google w przypadku płatności za klik, tak, by nie przekroczyć jakiejś danej kwoty?


Jak najbardziej możemy określić budżet maksymalny kampanii.
Po pierwsze Google udostępnia nam bardzo pomocne narzędzie w postaci planera słów kluczowych, gdzie możemy sprawdzić wyszukiwania poszczególnych fraz oraz minimalne i maksymalne koszty związane z pojedynczymi klikami w dane frazy.
Po drugie w trakcie optymalizacji kampanii możemy ustawić, że Google nie może wydać więcej niż kwota X.
Bez względu na branżę zawsze warto sprawdzić swoją stroną wykonując choćby darmowy audyt SEO https://audyt-seo.home.pl/

Zapraszamy do udziału w kolejnych webinarach home.pl