Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Microsoft PowerPoint – przydatne wskazówki do pracy nad prezentacjami

Microsoft PowerPoint – przydatne wskazówki do pracy nad prezentacjami

Microsoft PowerPoint na uczelniach i w pracy to podstawowa aplikacja do tworzenia prezentacji. Ze względu na fakt, że wchodzi w skład pakietu Microsoft Office 365 – oferuje on znacznie więcej możliwości niż jeszcze kilka lat temu. Z tego artykułu dowiesz się, jak używać kilku kluczowych funkcji, które umożliwią Ci wzbogacenie prezentacji o kilka nieznanych wcześniej elementów.

Jak zmienić tło prezentacji Microsoft PowerPoint?

Każdy motyw w PowerPoint zawiera tło, które może być jednolitym kolorem, gradientem lub obrazem. Jeśli jednak chcesz zmienić tło gotowego motywu, wykonaj następujące czynności:

  • Na karcie Projektowanie w grupie Dostosowywanie kliknij pozycję Formatowanie tła.
Formatowanie tła lub szablonu w PowerPoint
  • Dzięki dostępnym opcjom, dostosuj tło do swoich potrzeb.
Zmiana tła w PowerPoint
  • Po konfiguracji zapisz zmiany klikając Zastosuj do wszystkich.

Jak dodać obraz z komputera jako tło?

  • Wybierz slajd prawym przyciskiem myszy i wybierz Formatuj tło.
Formatowanie tła prezentacji
  • W okienku Formatowanie tła zaznacz opcję Wypełnienie obrazem lub teksturą. Następnie w sekcji Źródło obrazu wybierz Wstaw…
Opcje formatowania tła PowerPoint
  • Wybierz grafikę z konkretnej lokalizacji na dysku komputera.

Pracujesz z domu lub Twoja firma przechodzi na pracę zdalną? Wykorzystaj maksymalnie potencjał pakietu Microsoft 365. Skorzystaj ze szkoleń Office 365 prowadzonych przez najlepszych specjalistów.

Jak zmienić szablon w Microsoft PowerPoint?

Szablon możesz wybrać na samym początku tworzenia prezentacji, jednak, jeśli w trakcie pracy zmienisz zdanie, możesz zmienić go w dowolnym momencie:

  • Przejdź do karty Projektowanie. Wybierz inny Motyw, dopasuj Wariant i opcjonalnie skorzystaj z Pomysłów dotyczących projektu.
Motyw dla prezentacji
Rozwiń sekcję Motywy, by poznać wszystkie dostępne szablony.
Warianty dla całej prezentacji
Rozwiń Warianty, by zoptymalizować wybrany Motyw.
Alternatywne pomysły dotyczące projektu
  • Skorzystaj z gotowych Pomysłów dotyczących projektu lub dostosuj ostateczny szablon samodzielnie.

Jak zrobić spis treści w PowerPoint?

Możesz ręcznie utworzyć slajd ze spisem treści poprzez umieszczenie tytułów slajdów i dodanie hiperłączy do każdego z nich. Aby szybko skopiować wszystkie tytuły:

  • Przejdź do karty Widok i kliknij Widok konspektu.
Przełączanie na widok konspektu PowerPoint
  • Kliknij prawym przyciskiem myszy w oknie miniatur slajdów i wybierz ZwińZwiń wszystkie.
Zwijanie listy tytułów
  • Zaznacz wszystkie tytuły slajdów, które chcesz uwzględnić. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Kopiuj.
Kopiowanie tytułów do spisu treści w PowerPoint
  • Przejdź do pola tekstowego na slajdzie spisu treści i Wklej listę zaznaczonych tytułów.

Aby dodać hiperłącza do tytułów w spisie treści:

  • Zaznacz jeden z tytułów ze slajdu ze spisem treści i klikając prawym przyciskiem myszy wybierz Link.
Wstawianie linku do spisu treści PowerPoint
  • Wybierz zakładkę Miejsce w tym dokumencie. W polu Wybierz miejsce w tym dokumencie wybierz tytuł slajdu.
Wybór slajdu z hiperłączem
  • Kliknij OK, aby wstawić hiperłącze do spisu treści.

Jak obrócić slajd?

W Microsoft PowerPoint zmienisz kształt, rozmiar oraz orientację slajdów. Aby zmienić te parametry:

  • Przejdź do karty Projektowanie i w sekcji Dostosowywanie wybierz Rozmiar slajdu. Kliknij pozycję Niestandardowy rozmiar slajdów.
Edycja rozmiaru i orientacji slajdów PowerPoint
  • Zmień orientację slajdów na pionową lub poziomą.
Określanie parametrów slajdów
  • Zapisz zmiany klikając OK.

Sprawdź Przydatne funkcje Microsoft Excel – darmowy poradnik dla użytkowników

Jak wyłączyć lub włączyć autokorektę Microsoft PowerPoint?

Ustawienia autokorekty dla każdego programu pakietu Office określisz osobno. Aby wprowadzić zmiany dla aplikacji PowerPoint, wykonaj następujące kroki:

  • Przejdź do karty Plik > Opcje.
Opcje w PowerPoint
  • Wybierz podkategorię Sprawdzanie > Opcje Autokorekty.
Autokorekta w PowerPoint
  • Zaznacz lub odznacz opcję Zamień tekst podczas pisania i zapisz zmiany.
Wyłączanie autokorekty podczas pisania

Tworzysz przy okazji prezentacji teksty za pomocą Worda? Przeczytaj koniecznie – Microsoft Word – poznaj 12 przydatnych wskazówek, jak edytować tekst

Jak dodać przypis w PowerPointcie?

Wykonaj poniższe czynności, aby dodać własny przypis dolny w programie PowerPoint:

  • Wybierz slajd, na którym ma pojawić się przypis i przejdź do karty Wstawianie. W sekcji Tekst wybierz Nagłówek i stopka.
Tworzenie przypisów w PowerPoint
  • W sekcji Slajd zaznacz opcję Stopka i wpisz treść przypisu.
Treść przypisu lub stopki
  • Na koniec zapisz zmiany.

Jak zapisać prezentację PowerPoint jako plik PDF?

Aby zapisać prezentację w innym rozszerzeniu niż domyślne, kliknij kartę Plik > Zapisz jako. Następnie z rozwijanej listy wybierz rozszerzenie, które Cię interesuje.

Zapis prezentacji PowerPoint w PDF

Jak wstawić hiperłącze w PowerPoint?

Aby dodać hiperłącze:

  • Zaznacz fragment tekstu i kliknij prawym przyciskiem myszy. Następnie wybierz pozycję Link.
Wstawianie linku do spisu treści
  • W sekcji Połącz z wybierz Istniejący plik lub strona. Następnie wklej lokalizację w polu Adres w celu utworzenia hiperłącza.
Wklejanie linku do utworzenia hiperłącza

Jak wstawić film lub muzykę do slajdu?

Możesz dodać klip wideo lub plik dźwiękowy do slajdu bezpośrednio z komputera. Aby to zrobić, wykonaj poniższe kroki:

  • Zaznacz slajd, w którym chcesz umieścić plik multimedialny i przejdź do karty Wstawianie.
  • Rozwiń sekcję Multimedia i wybierz Wideo.
Wstawianie klipu wideo do prezentacji
  • Identycznie postąpisz z dźwiękiem (np. podkładem muzycznym). Wystarczy wybrać z menu Dźwięk.
Wstawianie pliku dźwiękowego do prezentacji

Jak dodać notatki do slajdu?

Podczas wyświetlania prezentacji notatki prelegenta są wyświetlane na monitorze, ale nie są widoczne dla publiczności. Sprawdź, jak dodać pomocnicze notatki dla prowadzącego:

  • W głównym widoku slajdu, w dolnej części okna znajdź ikonę Notatki i dodaj tekst w rozwijalnym polu.
Dodawanie notatek dla prowadzącego
Dla każdego slajdu wpisujesz osobne notatki.

Jak ustawić automatyczne przełączanie slajdów prezentacji PowerPoint?

Jeśli chcesz stworzyć prezentację, której slajdy będą się przełączać według określonych interwałów, przejdź do poniższych ustawień:

  • Wybierz kartę Przejścia i w sekcji Chronometraż określ, według którego slajdy będą się przełączać.
Ustawianie czasu trwania jednego slajdu prezentacji PowerPoint