Dziękujemy za Twój udział w Akademii home.pl. Poniżej podpowiadamy na wszystkie zadane pytania podczas webinaru „Research i słowa kluczowe„.
Czy będziesz mógł pokazać na szkoleniu jak to wyglada w praktyce? W sensie jak dodaje się słowa do treści, aby pozycjonować np. wpis na blogu.
To fajny temat na osobny webinar o samym pozycjonowaniu. Dziękujemy za inspirację! 🙂
Czy mogę używać tych samych słów kluczowych w kilku artykułach?
Nie zalecam stosowania takiej metody — możemy doprowadzić do kanibalizacji treści. Kanibalizacja występuje m.in., gdy na jedno słowo kluczowe wpisane w wyszukiwarce występuje kilka różnych artykułów z tego samego serwisu. Wyszukiwarka ma wtedy problem z wybraniem tej treści, którą ma wyświetlić. W przypadku, gdy piszemy artykuł bardzo zbliżony do innego, polecam używać synonimów dla słów kluczowych. 🙂
Jakbyś miał polecić jeden najlepszy (program), to który?
Osobiście polecam Semstorm w wersji płatnej. Korzystam z niego w codziennej pracy i sprawdza się świetnie. Jeśli chodzi o darmowe narzędzia, które przedstawiłem na webinarze, to każde z nich jest trochę inne i wzajemnie się uzupełniają — wszystko zależy od tego, co potrzebujemy zweryfikować.
Czy lepiej wybrać jak najbardziej atrakcyjne słowo kluczowe czy takie które ma mniejszą konkurencyjność i zrobić sobie na nim dobrą pozycje?
Tak naprawdę podczas pisania treści powinniśmy wybrać kilka słów kluczowych. W zależności od długości tekstu polecam wybrać 1-2 słowa kluczowe o wyższej konkurencyjności, a resztę artykułu uzupełnić słowami, które mają mniejszą konkurencyjność. Polecam również obserwację swoich treści i analizowanie ich, ponieważ to dzięki analizie jesteśmy w stanie zweryfikować, czy nasze działania przynoszą zamierzone efekty.
Czy jedno wybrane słowo kluczowe powtarzać w jednym tekście? A jeśli tak, to ile razy w takim średniej długości wpisie na blogu?
Wszystko zależy od długości tekstu. Przyjmuje się, że średnio warto użyć słowa kluczowe 2-3 razy na 1000 znaków ze spacjami.
Czy słowa kluczowe należy wyboldować w tekście?
Jeśli chcemy dać znać wyszukiwarce, że dana treść czy słowo są dla nas ważne, to użyjmy atrybutu <strong>. Jeśli chcemy, aby pogrubienie było jedynie wizualne — dla użytkownika (nie dla wyszukiwarki), to zastosujmy atrybut <b>.