Adobe Acrobat jest jednym z popularniejszych programów do wyświetlania dokumentów w formacie PDF. Wielu jego użytkowników jednak nie wie, że dostępna jest płatna licencja oprogramowania, rozszerzająca możliwości aplikacji. Czym jest Adobe Acrobat DC for Teams i dlaczego warto go posiadać w swojej firmie?
Czy Adobe Acrobat jest darmowy?
Gama produktów Adobe jest niezwykle szeroka i zawiera darmowe jak i płatne programy. W ich skład wchodzi również Adobe Acrobat, który posiada bezpłatną wersję do podstawowych zadań tj. odczyt pliku PDF z możliwością wydruku.
Bezpłatny Adobe Acrobat Reader, to dla wielu osób domyślny program do wyświetlania cyfrowych dokumentów, bez którego nie wyobrażają sobie codziennej pracy. Jaką przewagę daje przedsiębiorcy komercyjna, biznesowa wersja programu?
Adobe Acrobat DC for Teams to rozszerzona wersja aplikacji Acrobat Reader, dostępna w wersji Standard i Pro. Jego podstawową przewagą jest opcja zmiany układu i wyświetlania treści bez konieczności dostępu do dokumentu źródłowego np. pliku .doc lub .rtf.
Co więcej, w Adobe Acrobat DC użyjesz również funkcji skanowania plików oraz konwertowania ich do praktycznie wszystkich najpopularniejszych formatów, w tym aplikacji pakietu Office. Jedną z ciekawszych możliwości, niedostępnych w darmowej wersji, jest Rozpoznawanie tekstu, które konwertuje obraz na plik tekstowy np. do osobnego dokumentu lub notatnika.
Firmy powinny zainwestować w Adobe Acrobat również w momencie, gdy na dokumentach elektronicznych pracuje kilka osób. Posiadając licencję dla firm wygodnie udostępnisz pliki swoim współpracownikom, aby wprowadzili w nich zmiany.
Dodatkową zaletą jest funkcja składania na dokumencie podpisu elektronicznego i zabezpieczanie go przed wprowadzaniem zmian przez innych użytkowników.
Różnice między Acrobat Reader i Acrobat DC for Teams
Acrobat Reader
Darmowy czytnik PDF
- Wyświetlanie
- Drukowanie
- Adnotowanie
- Wyszukiwanie
- Podpisywanie
Adobe Acrobat
Profesjonalna licencja edytora PDF
- Wszystkie funkcje Adobe Reader
- Wysyłanie do podpisu
- Tworzenie nowych plików
- Edytowanie
- Usuwanie/Dodawanie stron
- Konwertowanie
- Łączenie wielu plików
- Rozdzielanie pliku
- Zabezpieczanie
- Porównywanie
- Rozpoznawanie tekstu
- Udostępnianie plików
- Przetwarzanie skanu na formularz
Do czego służy płatna licencja Acrobat Reader?
Darmowy Adobe Reader jest w pełni funkcjonalnym programem do wyświetlania cyfrowych dokumentów (np. faktur), które z pewnością wystarczy wielu użytkownikom domowym. Płatna licencja Adobe Acrobat DC to z kolei narzędzie dla firm, które przetwarzają wiele plików, szczególnie w formacie PDF.
Komercyjna aplikacja Adobe do PDF integruje się również ze środowiskiem Microsoft 365, ułatwiając podpisywanie dokumentów oraz umożliwiając automatyzację procesów podczas obiegu pliku od-do użytkownika. Pozwala także na otwieranie dokumentów objętych ochroną Microsoft Information Protection np. przez Microsoft 365 lub Azure Information Protection – dzięki temu na każdym etapie zapisu lub odczytu jest on chroniony i bezpieczny.
Gdzie kupić licencję czytnika PDF Adobe?
Duża liczba dokumentów cyfrowych w firmie wiąże się z koniecznością przetwarzania i edytowania ich w bezpiecznym środowisku. O ile bezpłatny Acrobat Reader będzie wystarczający do podstawowych zastosowań, tak w przypadku działalności biznesowej niezbędne jest skorzystanie z narzędzia, które ułatwia pełne zarządzanie plikami PDF o różnym przeznaczeniu.
Adobe Acrobat Standard DC for Teams powstał właśnie z myślą o firmach, które coraz mocniej inwestują w cyfryzację i przechodzą m.in. na standard związany z paperless. Dowiedz się więcej o możliwościach płatnej wersji Acrobat Reader w home.pl: