Kolejny odcinek webinaru akademia.home.pl już za nami. Podczas spotkania odpowiedzieliśmy o treściach, które zwiększają sprzedaż w sklepach internetowych. Odśwież swoją wiedzę i przeczytaj odpowiedzi na pytania, które zadali uczestnicy webinaru.
Dobra treść sprzeda wszystko. Jak tworzyć opisy produktów i gdzie się promować?
Jakie treści zamieszczać pod wieloma produktami z tej samej linii, które różnią się jedynie kolorem?
Jeśli jeden produkt występuje w wielu różnych kolorach, proponujemy wykonać jeden opis produktu i wymienić jedynie różnice w wariantach kolorystycznych. Pamiętajmy, że poza SEO ważny jest użytkownik: jeśli będzie się on doszukiwał różnic w produktach wystawionych na stronie na podstawie różnych opisów, może szybko porzucić koszyk zakupowy.
Mam problem z tworzeniem dobrych treści na rynki zagraniczne. Czy w WhitePress będę mógł takie treści zamówić?
Tak. Tworzymy treści w 24 językach. Nasze zaplecze to tylko native speakerzy, nie pracujemy z tłumaczami lub ludźmi po filologiach.
Blog jako oddzielna strona czy jako część sklepu?
Zdecydowanie proponujemy utworzyć blog jako część sklepu, a nie jako osobą stronę np. na WordPressie. Pamiętajmy, że dzięki takiemu rozwiązaniu klient może od razu przejść do zakupów, a dodatkowo dobrej jakości treści nasycone słowami kluczowymi budują nam pozycję w wyszukiwarce.
Jaki powinien być stopień nasycenia tekstu frazami kluczowymi na 3000 – 4500 zzs (znaków ze spacjami)?
Nie ma podanych konkretnych wytycznych. Każda osoba, zajmująca się pozycjonowaniem podaje inne wartości, np. jedno słowo kluczowe na 1000 – 1500 zzs. Najważniejszy jest user experience – jeśli treść źle się czyta i brzmi ona nienaturalnie, to tekst jest przesycony frazami.
Mam pytanie o strukturę polskich użytkowników w SM. Czy macie na ten temat jakieś konkretne dane?
Polecamy to opracowanie: https://empemedia.pl/internet-i-social-media-w-polsce-2022-raport/
Przekaz dostosowujemy do produktu, który chcemy promować. Dobra treść nie powinna zaszkodzić żadnemu produktowi.
Wszystko zależy od budżetu na promocję. W pierwszej kolejności radzimy promować się w social mediach, zwłaszcza na Instagramie i Facebooku, a następnie na własnym blogu. Warto również sprawdzać grupy sprzedające i promować na nich swój produkt.
Po jakim czasie prosić klienta o opinię?
Czas zależy od produktu, który został zakupiony. Inny czas jest potrzebny klientowi, aby docenić wygląd ubrania albo biżuterii, a inny nabywcy kosiarki, która wymaga przetestowania. Średni czas to ok. tydzień. Zadbaj też o przypomnienie po kolejnym tygodniu.
Wszyscy kupujemy oczami. Jak tworzyć dobre grafiki?
Czy przy zamawianiu tekstu przez WhitePress można też zamówić zdjęcie?
Oczywiście, w WhitePress można zamówić zdjęcie. Warto jednak pamiętać, że będą to zdjęcia stockowe, a nie konkretnych produktów (np. przykładowy smartfon, a nie model telefonu).
Jakie zdjęcia produktu w sklepie: na białym tle czy na tle z wzorem pasującym do całości strony?
Wszystko zależy od tego, jak wygląda strona. Jeśli tło jest domowe lub rozprasza widok produktu, to lepiej umieścić zdjęcie na białym tle. Najważniejsze, by produkt był dobrze widoczny, a zdjęcia w ramach strony spójne.
Mam mały budżet, a chcę korzystać ze zdjęć produktowych. Czy lepiej udawać, że są to profesjonalne packshoty na białym tle, czy może nie obawiać się niedoskonałości i zdjęć wykonanych np. smartphonem?
Jeżeli jest to produkt hand made to lepiej mieć własne zdjęcie, ale jak najlepszej jakości. Warto pamiętać o tym, że obraz sprzedaje. Polecamy zapoznać się z tutorialami i instrukcjami, jak wykonać ciekawe zdjęcia niskim kosztem.
Instagram: jak stworzyć ciekawe grafiki i jednocześnie nie przesadzić?
Obserwuj dużych graczy z Twojej branży, inspiruj się i postępuj podobnie. To najprostsze rozwiązanie.