Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak sprzedawać własne obrazy przez internet? 

Jak sprzedawać własne obrazy przez internet? 

Wydarzenia kulturalne, pchli targ, jarmarki lub po prostu ulica to najczęściej stosowane przez artystów-malarzy sposoby na sprzedaż swoich dzieł. Ma to swoje dobre i złe strony. Jednak w dzisiejszych czasach, dzięki rozwojowi technologii, sprzedaż obrazów w sieci stała się nie tylko możliwa, ale też bardzo opłacalna. Jak więc skutecznie i szybko opublikować swoje kulturalne cuda w małym sklepie internetowym? 

Sprzedaż własnych dzieł w sklepie internetowym – korzyści 

Jednym z rozwiązań, które ułatwiają zarabianie na sprzedaży dzieł, jest mały sklep internetowy. Dlaczego jest to lepsze rozwiązanie niż stoisko na ulicy, ogłoszenie na portalu lub oferta na platformie handlu elektronicznego? 

  • Większa niezależność i wpływ na biznes – prowadząc własny sklep internetowy z obrazami na ścianę masz pełną swobodę w ustalaniu cen, akcji specjalnych z promocjami, jak również prezentacji swoich dzieł. Nie musisz martwić się o rozmiar stoiska lub dobór obrazów ze względu na małą przestrzeń. Wszystko znajdzie się na Twojej stronie internetowej ze sklepem. 
  • Budowa artystycznej marki – charakterystyczny styl twoich dzieł może być początkiem lokalnej, artystycznej marki, poszukiwanej przez miłośników sztuki. Posiadając sklep promujesz nazwę (w formie adresu domeny), która będzie później kojarzyć się z produktem wysokiej klasy. Co więcej, adres Twojego sklepu może być przekazywany dalej, w inne rejony Polski. Tym samym poszerzasz grono potencjalnych klientów. 
  • Większy zysk – korzystając ze znanych platform handlowych i wystawiając na nich dzieła obniżasz swój zysk, ponieważ po sprzedaży musisz uiścić prowizję (lub jest ona pobierana automatycznie). Prowadząc mały sklep eliminujesz pośredników, a to z kolei wpływa na większą marżę dla Ciebie. 

Jak założyć mały sklep internetowy z obrazami? 

Uruchamianie własnego sklepu z ofertą obrazów lub dzieł na zamówienie nie musi być trudne. Na pewno warto tutaj w pierwszej kolejności wybrać odpowiednią usługę, która sprawi, że cały proces “wejścia” do świata online przebiegnie szybciej niż namalowanie kolejnego arcydzieła. 

Jak krok po kroku sprawić, aby nasze obrazy były dostępne w sieci? 

Skorzystaj z usługi Sellastik 

Twój pierwszy krok będzie polegał na wyborze sposobu, w jaki otworzysz sklep internetowy. Możesz wynająć do tego celu hosting (czyli miejsce na stronę) i stworzyć sklep od podstaw, albo skorzystać z gotowego oprogramowania, które działa na zasadzie subskrypcji. 

Gotowe oprogramowanie sprawdzi się lepiej, gdy chcesz szybko wystartować ze sprzedażą i nie masz czasu ani ochoty na zatrudnianie programisty, który musiałby poświęcić na wszystko kilka tygodni.

Dlatego w tym przypadku zalecamy skorzystanie z usługi Sellastik, dostępnej w home.pl. To skrojona pod potrzeby początkujących sprzedawców usługa umożliwiającą stworzenie sklepu internetowego bez konieczności zatrudniania specjalistów. W połączeniu z gotowymi opcjami do tworzenia ofert, obsługi e-płatności i logistyki powoduje, że jest ona dobrym rozwiązaniem dla każdego kto chce przetestować pomysł na sprzedaż lub posiada małą firmę i szuka rozwiązania do wejścia w świat handlu elektronicznego bez wysokich kosztów. 

Ponadto Sellastik oferuje 21-dniowy darmowy okres testowy – przez ten czas możesz sprawdzać sklep dowolnie, a nawet sprzedawać swoje produkty.

Wybierz szablon i zmień go wedle własnych potrzeb 

Sklepy internetowe z dziełami sztuki powinny być estetyczne, ale jednocześnie nie mogą warstwą wizualną przyćmiewać głównej oferty. Wybierając szablon w Sellastik pamiętaj, że możesz w nim zmienić kolory, stosowane czcionki czy rozmieszczenie treści. Działaj kreatywnie, bo tworząc sklep internetowy od podstaw też możesz realizować się jako artysta.

Dodaj swoje obrazy do katalogu produktów 

Sprzedaż obrazów przez internet nie jest taka sama jak sprzedaż ubrań czy żywności. Mówimy tutaj bowiem o produkcie w mocno limitowanej liczbie lub też realizowanym na zamówienie. Z tej perspektywy pamiętać należy o dobrym opisaniu dzieła, jego historii, inspiracji, zdefiniowanym stylu itd. Na karcie produktu musi się również pojawić informacja o dostępności (Sellastik ci to umożliwi z poziomu edycji produktu).

Jeżeli tworzysz obrazy różnymi technikami lub w różnych stylach – warto posegregować je wg kategorii, które ułatwią znalezienie preferowanego dzieła.

Nie zapominaj również o dodaniu plików zdjęć, które przedstawią Twoje dzieło. Najlepiej, aby obraz – bez względu na format – miał na karcie galerię złożoną z minimum 3 przykładowych perspektyw: na wprost, perspektywy bocznej z widoczną ścianą oraz zbliżenia na porowatość malunku (teksturę). Warto też uwzględnić na zdjęciach znak wodny.

Dodaj metody płatności i wysyłki 

Zakup obrazów przez internet nie jest “stety” zakupem tanich rzeczy do codziennego użytku. Z tego też względu kupujący mogą chcieć zapłacić dopiero przy odbiorze produktu, dostarczonego przez kuriera. W przypadku sztuki warto zostawić więc metodę “płatności przy odbiorze”, a nawet zaproponować dostawę lokalną w danym mieście. 

Oczywiście nie ma co się ograniczać tylko do 1 wybranej metody, albowiem w Sellastiku znajdziesz także opcje elektronicznych płatności Tpay. 

Dodaj podstronę z informacjami o sobie 

Wielcy artyści nie muszą o sobie pisać, przemawia za nich twórczość. Początkujący malarz, hobbysta lub lokalny rzemieślnik musi z kolei zaprezentować się audiencji. Dobrym krokiem jest dodanie na stronie sklepu osobnej zakładki “O mnie”, na której opiszesz swoje zainteresowanie, doświadczenie oraz preferowany styl.

Możesz też uwzględnić przykładowe zdjęcia ze swojej pracowni oraz linki do kont w social media, gdzie klienci będą mogli dodać Cię do obserwowanych profili. 

Jak zwiększyć sprzedaż obrazów w sklepie internetowym? 

Postawienie sklepu, nawet w tak szybki sposób, jak umożliwia to Sellastik w home.pl, nie jest końcem tej drogi. Obecność w internecie z ofertą obrazów nie będzie wystarczająca, jeśli odpowiednio się nie wypromujesz. Aby zwiększyć swoje szanse wykonaj kilka podstawowych czynności, dzięki którym więcej osób zapozna się z katalogiem obrazów w Twoim sklepie online. 

Zadbaj o zdjęcia obrazów wysokiej jakości 

Zdjęcia robione telefonem z ręki nie będą tak dobrze wyglądać, jak profesjonalna sesja fotograficzna Twoich dzieł. Na odbiór obrazów może wpłynąć wiele czynników – oświetlenie pomieszczenia, korekcja barwna, rozdzielczość itd. Pamiętaj, że ludzie kupują w internecie oczami. Dlatego musi wyglądać to bardzo dobrze. Unikaj jednak perfekcjonizmu oraz stosowania filtrów, ponieważ zdjęcie będzie wzbudzać więcej podejrzeń o fałsz. 

Pokaż przykładową aranżację 

Namalowałeś piękny obraz z martwą naturą? Zaprezentuj, w jakim pomieszczeniu lub przy ułożeniu mebli będzie prezentować się najlepiej i takie też zdjęcie dodaj do galerii na karcie produktu. Dzięki temu użytkownicy będą w stanie szybciej ocenić, czy dany obraz będzie pasował do ich domu. Lepiej pokazany produkt to większa szansa na zadowolenie klienta w Twoim sklepie internetowym. 

Zadbaj o dobry opis obrazu 

Nie wszyscy muszą dobrze się znać na sztuce. Niektórzy klienci sklepów z branży artystycznej szukają ciekawych dzieł, pasujących do nowego mieszkania lub nowego układu pomieszczenia (salonu, kuchni etc.) dopiero wtedy, gdy będzie to dla nich priorytetowe. 

Dlatego podczas opisywania obrazów w sklepie nie zapominaj o osobach mniej zasobnych w wiedzę o malarstwie. Zawarcie informacji o stylu, inspiracjach, stosowanych farbach da im dodatkowe odpowiedzi czy warto kupić Twój obraz.  

Dla ułatwienia możesz również dodać w opisie obrazu film z Youtube, który nagrasz swoim telefonem. Da to użytkownikowi kolejny dowód na to, że dany obraz idealnie pasuje do pomieszczenia, które chce przearanżować. 

Pokaż adres swojego sklepu w social media 

Promowanie sklepu internetowego w branży artystycznej za pomocą domeny i social media tj. Facebook, Instagram czy Pinterest, jest kluczowe. Domena to adres internetowy, pod którym klienci znajdą Twoją małą galerię sztuki. W połączeniu z popularnymi serwisami społecznościowymi może to dać pozytywny efekt. Eksperymentuj i wykorzystuj poszczególne funkcje charakterystyczne dla danej aplikacji zapraszając ludzi do wizyty w sklepie.

Czy wiesz, że domeny mogą mieć różne rozszerzenia. Dla artystów stworzono nawet adres z końcówką .art. Dzięki niej od razu przykujesz uwagę i zwiększysz zainteresowanie sklepem wśród obserwatorów w social media.

Facebook to klasyczne posty i relacje, Instagram idealnie nadaje się do wizualnego ukazania procesu tworzenia, a Pinterest przyciąga uwagę inspirującymi kolekcjami. To wszystko współgra z celem artysty, jakim jest chęć uzyskania rozpoznawalności.