W dzisiejszych czasach budowanie własnej tożsamości biznesowej w internecie stało się już normą. Świat wirtualnych możliwości nie jest zarezerwowany tylko dla dużych przedsiębiorców, ale jest na wyciągnięcie ręki dla wszystkich, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z własną działalnością. Internet to także idealne miejsce do dzielenia się swoimi pasjami – blogi i strony tematyczne biją obecnie rekordy popularności.
Tym samym zainteresowanie domenami z roku na rok rośnie, stając się zupełnie normalnym zjawiskiem. Najlepiej świadczy o tym fakt, że w 2014 roku liczba narodowych domen z końcówką .pl osiągnęła już niemal 1 800 000 adresów, z czego home.pl może poszczycić się 44 proc. udziałem w rynku. Wynika to z najnowszego raportu Rady Europejskich Rejestrów Krajowych Domen Najwyższego Poziomu (CENTR). home.pl jako lider branży hostingowej w Polsce oraz największy partner NASK posiada ponad 800 tysięcy zarejestrowanych domen.
Jak znaleźć swój wymarzony adres w sieci? Wystarczy skorzystać z wyszukiwarki domen zamieszczonej na stronie głównej home.pl. Dzięki niej w kilka sekund można sprawdzić, które domeny są jeszcze wolne. Dla wszystkich, którzy chcą otrzymać gotowe propozycje domen dopasowane do swoich potrzeb zostało stworzone narzędzie – Tropiciel Domen. Jeżeli jednak poszukiwana domena jest już zajęta – zawsze można skorzystać wyszukiwarki wolnych adresów internetowych.
Rok do roku poza rosnącą popularnością domen polskich odnotowuje się również zwiększającą się ilość rejestracji domen globalnych (gTLD) oraz domen europejskich (.eu). Taki wynik spowodowany jest zwiększonym rozwojem działalności na pozostałych rynkach europejskich. W związku z tym coraz częściej krajowa domena z najbardziej popularną końcówką .pl nie wystarczy. Dlatego warto się zastanowić nad przejrzeniem oferty domen europejskich i narodowych, szczególnie jeśli posiada się jedynie polską domenę, ale myśli o poszerzeniu działalności.
Wówczas należy zadecydować, jaki kierunek rozwoju jest odpowiedni dla własnej działalności. Na przykład jeśli prowadzi się bloga o podróżowaniu po Europie – może domena .eu? lub sprzedaje sadzonki rzadkich okazów kwiatów – może domena holenderska? Albo może wyroby czekoladowe zachwycają tak bardzo, że są w stanie przekonać do siebie Belgów?. Wówczas przydałaby się domena z końcówką .be
Rynek pozyskiwania adresów internetowych w dalszym ciągu rozwija się dynamicznie, czego dowodem są kilkuprocentowe wzrosty rejestracji niemal wszystkich typów końcówek. Wielu polskich przedsiębiorców rozszerza swoją działalność na rynki europejskie. Dzięki temu dużą popularnością cieszy się domena .eu. Obecnie home.pl utrzymuje ponad 70 tysięcy stron www z unijną końcówką, tym samym – jako pierwszy dostawca z Europy Centralnej – zostaliśmy umieszczeni w prestiżowym rankingu EURid.
Na przełomie kwietnia i maja home.pl odnotował wysoką sprzedaż domen, uzyskując rekordowy wynik pod względem ilości domen obsługiwanych przez jakiegokolwiek rejestratora w Polsce. Prognozuje się, że rok 2014 będzie wyjątkowy – już wkrótce liczba domen w home.pl osiągnie okrągły milion.
Tak wysoki wynik zawdzięczamy przede wszystkim atrakcyjnej ofercie rejestracji i przedłużenia domen. Chcemy, aby nasi Klienci oprócz domeny otrzymali od nas wsparcie w postaci dodatkowych korzyści, które pozwolą im na jeszcze lepsze zaistnienie w internecie.
mówi Patryk Górniak Product Marketing Manager home.pl
W home.pl każdy, kto zarejestruje domenę otrzyma pakiet dodatkowych usług o wartości 1000 zł. Kupon Google AdWords o wartości 250 zł, usługę pozycjonowania strony przez 3 miesiące, wartą 750 zł oraz możliwość utworzenia bezpłatnego konta pocztowego o pojemności 1GB.
Zatem podbijajmy rynki Europy i do dzieła!