MENU

6 komentarzy Inne

Jak SSL na Twojej stronie może wpłynąć na pozycję w Google?

W ostatnich dniach na stronie Google Webmasters pojawiła się bardzo ciekawa informacja na temat wpływu posiadania SSLa na pozycję w wyszukaniach Google. Już teraz do wszystkich serwisów Google łączymy się poprzez szyfrowane połączenie HTTPS. Google stawia bardzo mocno na bezpieczeństwo danych, stąd tego typu działania.

Okazuje się, że internetowy gigant chce, aby dane były bezpieczne nie tylko w jego serwisach. Na konferencji Google I/O kilka miesięcy temu Google ogłosiło swój nowy projekt „HTTPS everywhere”. Jak informują na swoim blogu dla webmasterów, widzą wyraźne, wzrastające zainteresowanie bezpiecznymi, szyfrowanymi połączeniami za pomocą SSLa. Google w chwili obecnej testowo wdraża nowe parametry mające wpływ na widoczność poszczególnych stron. Jak możecie się spodziewać, jednym z parametrów będzie właśnie obecność SSLa na danej stronie.

W chwili obecnej mechanizmy te dotyczą mniej niż 1% wyszukań, lecz raczej kwestią czasu jest to, że zmiana obejmie wszystkie zapytania w wyszukiwarce Google. Serwis chce zachęcać właścicieli stron do instalowania SSL.

Warto już teraz przygotować się na zapowiadane zmiany i pomyśleć o zakupie SSLa dla swojej strony WWW. W home.pl masz pełny wybór różnego rodzaju certyfikatów bezpieczeństwa – możesz wybierać spośród homeSSL, RapidSSL, True BusinessID, Certyfikat EV.

[button color=”green” size=”normal” width=”normal” url=”https://home.pl/ssl” target=”none” text=”Zobacz naszą ofertę SSL”]

Jeśli nie wiesz, jaki SSL będzie najbardziej odpowiedni dla Ciebie, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta – wyślij wiadomość przez formularz kontaktowy lub zadzwoń pod numer 91 432 55 55.

  • Michał

    Około 1%? Skąd takie dane? Google informuje, że poniżej 1%, a to znaczna różnica. Kłamstwo w imię podniesienia sprzedaży?

    • Michał, dziękuję za zwrócenie uwagi na to. Już artykuł jest poprawiony.

  • Kris

    płać i płacz, polityka wielkich bratów do dusić swoich poddanych do ostatniej kropli krwi…

  • Włodzimierz O. Kub

    Witam!
    Ja posiadam stronę non-profit i SSL drugi rok w Home.pl.
    Płacę i się cieszę, że mój hosting się wyróżni od tych zakładanych w 5 min, ażeby szkodzić.
    A są serwisy, które mojemu szkodzą, powołując się na mój produkt.
    Dziękuję za artykuł, ja swoją stronę już dostosowałem całą do SSL.

  • Grzegorz

    Artykuł zachęcający do zakupu, ale z tego co widzę to tu na blogu brak SSLa? Z drugiej strony dewiza Google „Don’t be evil” raczej by ucierpiała, gdyby Pan Google lepiej traktował wyniki tych co mają pieniądze. Do tego są AdWordsy i to jest uczciwe rozwiązanie. Jeżeli SSL będzie darmowy wówczas zrozumiem to że Google wskazuje mi co mam na stronie poprawić, tak jak to miało miejsce z responsywnością stron. Reasumując uważam artykuł jedynie za formę promocji swojego produktu, do tego nieprzygotowaną formę.

    • Grzegorzu, zwróciłeś uwage na brak SSL – w chwili obecnej jednak nie posiadamy na stronie elementów, które wymagają szyfrowania tj. logowanie/rejestracja. Oczywiście nie oznacza to, że nie zamierzamy w przyszłości dodać tego elementu, na pewno będzie on w przyszłości dostępny. Co do formy – zwróć uwagę, że Google również w swoich informacjach jest dość powściągliwy. Nie wskazuje jednoznacznie jak duży wpływ na pozycjonowanie ma certyfikat SSL, podaje tylko do wiadomości, że stał się stałym parametrem, który wpływa na weryfikację witryny przez wyszukiwarkę. To, że certyfikaty SSL będą w przyszłości darmowe nie ulega wątpliwości, z drugiej strony – nie są one teraz specjalnie drogie. Instalując SSL już teraz nie będziesz narażony na wykonanie zmian w swojej stronie w przyszłości, gdy Google zmieni po raz kolejny swoje algorytmy.