Lista zadań czy zakupów, którą można aktualizować na bieżąco i nadal wygląda przejrzyście? Taki efekt można osiągnąć korzystając z Excel Online. Przygotowaliśmy kilka wskazówek i przydatnych skrótów, dzięki którym praca w tym programie będzie łatwiejsza.
Lista wydatków: produkty i ceny. Gdy danych jest niewiele szybko można porównać ceny. Jednak przewijanie długiej listy, szczególnie na urządzeniu mobilnym jest uciążliwe. Najbardziej obrazowym rozwiązaniem jest wykres. Czy wiąże się to z wielokrotnym umieszczaniem danych na wstawionym obiekcie? Niekoniecznie. Można to zrobić w sekundę! Jak? Klikamy Alt+F1. Teraz zestawienie jest bardziej przystępne i łatwiejsze do analizy.
Na bieżąco można także automatycznie aktualizować treści poszczególnych komórek. Wpisując do komórki funkcję: =DZIŚ() otrzymujemy aktualną datę. Gdy otworzymy dokument za miesiąc również pojawi się aktualna data. Przy wielokolumnowych tabelach przewijanie zajmuje sporo czasu. Wybierając Ctrl+Home przechodzimy do pierwszej komórki w dokumencie, czyli A1. Przejście do ostatniej odbywa się za pomocą Ctrl+End.
Excel w chmurze pozwala współdzielić plik pomiędzy użytkownikami. Przy pracy na odległość niezbędne jest dzielenie się uwagami. Funkcja wstawiania komentarzy (skrót: Shift+F2) bardzo ułatwia to zadanie.
Niezawodny sposób na szybszą pracę, bez wieloetapowych konfiguracji? Szablony. Wystarczy dołączyć dane do wybranego projektu. Możliwości szablonów to nie tylko wygodne tabelki do obliczeń, ale także harmonogramy, kalendarze zadań, raporty, formularze.
Dla wersji online stworzono specjalny system udostępniania dokumentów. Są zapisywane na dysku online, dzięki usługom OneDrive lub SharePoint. Wystarczy przesłać link, unikając wysyłania przez e-mail lub zewnętrzny nośnik danych. Szybkość działania możemy zauważyć także na podstawie udostępniania w mediach społecznościowych – można przekazać dalej tylko wybrane fragmenty skoroszytu. Dodatkowo program Lync, zawarty w pakiecie pozwala na przedstawianie widoku swojego ekranu podczas rozmów i spotkań.
Excel Online wraz z całym pakietem Office 365 jest dostępny w home.pl już od 20 zł/mies. Ta usługa to najpotrzebniejsze aplikacje w jednym miejscu: Word, PowerPoint, Outlook,Excel, OneNote, Publisher, OneDrive, Sharepoint, Yammer. Decydując się na Office 365 w home.pl otrzymujesz polskojęzyczne wsparcie techniczne, faktury w złotówkach i dedykowany numer infolinii 91 432 55 72.