E-biznes

Zarabianie dzięki sprytowi i wiedzy – krótko o reklamie w Internecie

Jeśli dowiesz się, jak ludzie zachowują się w na zakupach w Internecie, znajdziesz jeszcze więcej klientów. Jeśli oczywiście tę wiedzę umiejętnie wykorzystasz. Jeśli nie, Twoje przychody nie wzrosną, a niedługo nawet będą się zmniejszać – źródełko dobrych pomysłów może się szybko wyczerpać i choćbyś miał w planach rewolucyjną kampanię, nie sprawdzi się ona wobec bierności użytkowników. Będziesz się zastanawiać “Co jest nie tak?!”, a powód jest prosty – nie znasz swoich klientów. Możesz czuć teraz oburzenie: skąd wiecie, jakie mam zyski, a może moje interesy mają się dobrze? No cóż, jeżeli klikasz w artykuł o tak jednoznacznym tytule – podejrzewamy, że chcesz zacząć zarabiać. Dobra, skoro już chcesz się dowiedzieć jak to zrobić, wróćmy do wspomnianego zachowania klientów. Co jest ważne i na jakie dane warto zwrócić uwagę?

Bez obaw, będą to podstawowe dane. Jednak niezbędne. Czy czytając ten tekst zerkasz w telefon lub tablet? Jeśli tak, należysz do stale rosnącej grupy  (ok. 15%) osób, które używają kilku ekranów jednocześnie. Zdarzało Ci się korzystać z komputera np. odpisując znajomemu na Facebooku, jednocześnie oglądając telewizję? Tak robi aż 71% posiadaczy tych urządzeń.

Jak widzisz, trudno skoncentrować się na jednym przekazie, nawet jeśli jest atrakcyjny. Jak zatem stać się zauważalnym w tych chaosie? Nie warto podążać drogą twórców reklam radiowych i telewizyjnych, którzy pogłaśniają swoje komunikaty. To powoduje irytacje i szybkie przełączenie kanałów. Puste beczki wydają najgłośniejsze dźwięki. Ludzie uciekają. Im głośniejszy przekaz tym produkt wydaje się bardziej prymitywny.

Reklamy otaczają nas zewsząd, ale obecnie w Polsce tylko reklama w Internecie ma stałe zyski. A liczba internautów w naszym kraju to już 20 milionów osób. Tam przenosi się też część Twoich klientów. Jeśli zainwestujesz w miejsce w kolorowym magazynie – trafisz do hermetycznej grupy klientów, zamkniętych na daną tematykę. To często zgubna droga do promocji swoich produktów, co nie oznacza, że nie sprawdza się ona jako element wspierający promocję w Internecie. Dodatkowym problemem dla takiej formy reklamy jest natomiast coraz bardziej widoczna moda na przenoszenie tygodników/miesięczników do wersji elektronicznych, często na czytniki ebooków przekaz reklamowy może być wówczas dodatkowo spłaszczony przez korektę graficzną (czerń i biel). Czy już wiesz, gdzie warto być ze swoim biznesem?

Co musisz wiedzieć o reklamie internetowej

11,5 milionów Polaków wyszukuje towar w sieci, zanim kupi go stacjonarnie. To tak zwany efekt ROPO o tym, jakie mogą być jego konsekwencje pisaliśmy tutaj. Jest natomiast pewien sprawdzony sposób, aby zakupy zakończyły się w e-sklepie: wygodny sposób przesyłki i…niska cena. Aż 72% Polaków kupiło choć jedną rzecz w Internecie. Dobra cena jest wabikiem na każdego. Dowód? W 2013 roku wartość zakupów w polskim internecie wyniosła blisko 25 miliardów złotych! O tym, że rynek e-commerce się rozwija i wyniki z roku na rok są wyższe, nie trzeba wspominać.

Reklama

Skoro już, wiesz jak wiele osób kupuje online, jest na pewno coś co ich charakteryzuje. Dzięki temu łatwiej będzie Ci wymyślić reklamę, którą zainteresuje się właśnie ta grupa. Gdzie znajdę miejsce na spryt? Spryt w handlu internetowym to wykorzystanie nadarzających się okazji na zwiększenie sprzedaży poprzez trafną, przyswajalną reklamę. Ma miejsce jakieś ważne wydarzenie w Twojej okolicy, a sprzedajesz lokalnie? Warto do niego nawiązać poprzez skierowaną na odpowiednie frazy reklamę Google Adwords.

Planujesz ekspansję na inne województwa? Pomoże Ci w tym mailing. Szeroki zasięg odbiorców to jednocześnie ogromny potencjał sprzedażowy i wyzwanie – jak skusić tych ludzi do odwiedzin Twojej strony. Czasem warto ukierunkować się z konkretnym towarem do 30 tysięcy osób, z których 500 wykaże zainteresowanie i doda do koszyka obiekt promocji. Przychody z takiej akcji potrafią wielokrotnie przewyższyć wydatki na reklamę internetową.

FireShot Screen Capture #1186 - 'Editing Untitled Infographic I Piktochart Infographic Editor' - magic_piktochart_com_editor_piktochart_5816369Pomyśl, ile osób znajduje w Twoim zasięgu. Zachowania internautów to potencjał reklamowy, który trzeba wykorzystać. Rada? Reklamę kieruj tam, gdzie są Twoi odbiorcy.

Specjaliści od reklamy internetowej z home.pl uważają, że w każdej chwili możesz zacząć skutecznie reklamować się przez www. Nawet jeśli Twoja firma na kilka, kilkanaście lat. Nawet jeśli od pewnego czasu zysk nie rośnie. Również wtedy, gdy brakuje Ci pomysłów na nowy wygląd strony lub nie chcesz powtarzać kolejny raz tej samej promocji. Nie wiesz od czego zacząć? Kliknij poniżej i zobacz, jakie możliwości daje profesjonalna usługa reklamy internetowej dla Twojego biznesu.

FireShot Screen Capture #1221 - 'home_pl _ Reklama internetowa' - home_pl_reklama-internetowa#details