Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak dotrzeć do klientów za pomocą materiałów wideo?

Jak dotrzeć do klientów za pomocą materiałów wideo?

Już 93% firm korzysta z materiałów wideo, a 82% z nich zauważyło pozytywny wpływ kanałów wideo na swoją działalność – wynika z badań ReelSEO. Wideo marketing to ważny trend w promocji usług i produktów oraz dotarciu do klienta. Poniżej przedstawiamy wskazówki wykorzystania materiałów wideo przy prowadzeniu biznesu przygotowane we współpracy z bankiem zdjęć i wideo Fotolia.

W zeszłym roku, twórca Facebooka Mark Zuckerberg stwierdził, że treści wideo zdominują media społecznościowe w ciągu kilku lat. Prognozował również wzrost o prawie 60% dochodów Facebooka w stosunku do zarobków z lat poprzednich, z naciskiem na wideo jako format, który jest udostępniany w sieci. Według Zuckerberga, pięć lat temu większość treści w mediach społecznościowych stanowił tekst, teraz zmierzamy w stronę wideo.

Dlaczego? Film jest łatwiejszy w odbiorze, przeważnie wymaga mniej wysiłku w zrozumienie treści. To doskonale wpisuje się w modę na wizualny odbiór informacji – infografika czy odpowiednio dobrany obraz sprawią, że treść przekazu dotrze głębiej do naszej świadomości, a co za tym idzie zostanie tam na dłużej. Co ciekawe, im więcej ludzi dystrybuuje i konsumuje treści wideo w codziennych nawykach, tym bardziej nie będzie to dla nich zaskakujące, że w tę stronę pójdą również marki.

Jeśli z jakichś powodów Twoja firma jeszcze nie zaczęła się komunikować za pośrednictwem wideo, teraz jest czas, aby zacząć to robić! Teraz ludzie nie tylko dzielą się z przyjaciółmi filmikami z małymi kotkami, ale także podczas spotkań biznesowych przesyłają ciekawe wykłady czy raporty prezentowane w formie online.

Podczas wspomnianego wystąpienia Zuckerberga, twórca Facebooka podkreślił, że krótkie filmy, idealnie wpisują się w sekcję newsową na tablicy. Takie krótkie filmy można znaleźć w serwisie Fotolia.

Na filmie pokażesz energię, zaangażowanie i emocje

Twoi klienci oglądając film szybciej przyswoją informacje, a także bardziej zaangażują się emocjonalnie. Dobrze przygotowany film, nawet krótki sprawia, że ludzie chętniej dzielą się tą treścią z bliskimi.

Udostępnianie wzmacnia nasze poczucie tożsamości, sympatii i przynależności. Ten mechanizm działa, gdy po opublikowaniu jakiejkolwiek treści w kanałach społecznościowych, czekasz na komentarze czy „polubienia”. Wiedza na temat tego, dlaczego ludzie dzielą się treściami, pozwala dostosować odpowiednie narzędzia i treści do wykorzystania w komunikowaniu wartości organizacji.

Większość osób młodych, a również trochę starszych to użytkownicy mediów społecznościowych. Wyobraź sobie zatem, że Twój własny film, wywiad, raport w formie nagrania czy jakiekolwiek inny materiał wideo został udostępniony i użyty w kanałach społecznościowych setki lub tysiące razy, jako dowód na przywiązanie ludzi do tej emocjonalnej, mądrej lub śmiesznej treści.

Zrozumienie emocji jest kluczowym czynnikiem, który napędza rynki. To, co sprawia, że wideo jest hitem jest bardzo subiektywne, czasami chodzi o aspekt inspirujący, czasami o humor, a czasami triumfuje po prostu urok.

Wideo przyciągnie klientów

Z danych banku zdjęć Fotolia wynika, że coraz więcej firm szuka treści wideo, aby zwiększyć zaangażowanie na swoich stronach internetowych, w aplikacjach czy reklamach – czyli w dowolnym miejscu, w którym promowany jest konkretny komunikat i wymagana uwaga użytkowników.

Przyciąganie konsumentów staje się coraz bardziej skomplikowane, ponieważ nasze mózgi są nieustannie pobudzane wizualnie. Przypomnij sobie jak przeglądasz Facebooka, Instagram czy skaczesz po kanałach telewizyjnych. W ciągu kilku sekund wybierasz, co interesujące lub…szukasz dalej.

Według badań przeprowadzonych przez Visiable Measures, 20% widzów kliknie na wideo w ciągu pierwszych 10 sekund, w związku z tym kluczowe jest pozyskanie ich uwagi w ciągu pierwszych 3-7 sekund. Im więcej uwagi poświęca użytkownik na obejrzenie nagrania, tym bardziej prawdopodobne jest, że zapamięta markę na przyszłość.

Jak przyciągać, angażować? Po pierwsze – zrób badania. Kiedy wybierasz treści filmowe, które ukażą się np. w mediach społecznościowych, wybierz kilka i zrób test A czy B. Zamieść je, obserwuj co się dzieje i analizuj wyniki. Ile zebrały polubień, ile razy ktoś je udostępnił? Być może jeden z nich otrzymał więcej pozytywnych komentarzy od innych? Te dane trzeba wykorzystać przy wyborze przyszłych filmów promocyjnych, zarówno w mediach społecznościowych, jaki i tych umieszczanych na stronie internetowej.

Czy wiesz, że?
• filmy zwiększają nasze zrozumienie produktu lub usługi o 74%;
• 8 na 10 użytkowników pamięta reklamę wideo, którą widziało w internecie;
• 46% z tych, którzy pamiętali reklamę wideo, podjęło jakieś działania w związku z nią;
• YouTube jest drugą największą wyszukiwarką na świecie (źródło: Digital Information World).

Hollywoodzka jakość czy naturalne ujęcia?

Baza serwisu Fotolia oferuje bardzo dużo plików wideo w formacie HD trwających od 5 do 60 sekund, gwarantując, że niezależnie od rodzaju komunikatu, który chcemy przekazać, znajdzie się tam film spełniający potrzeby wszystkich, nawet najbardziej wymagających klientów.

Dla przykładu poniżej prezentujemy kilku wybranych dostawców Fotolia, specjalizujących się w profesjonalnej produkcji filmowej, zarówno pod kątem jakości wideo, jak i różnorodności poruszanych tematów.
Dostawca z USA Videofort jest najnowszym nabytkiem w portfolio Fotolia i jesteśmy z tego bardzo zadowoleni. Znany z „hollywoodzkiej jakości” w swoich klipach wideo producent specjalizuje się w wysokooktanowej fotografii lotniczej, jak również w sekwencjach akcji oraz naturalnego świata. Filmy Videofort są bardzo wysokiej rozdzielczości i pokazują dlaczego klienci kupują filmy na stocku – mogą uzyskać najwyższej jakości materiał wideo, którego produkcja mogła trwać kilka dni, tygodni lub nawet miesięcy, w przystępnych cenach.

Portfolio wideo niemieckiego dostawcy Fotolia – Photolyric, pokazuje ostatni rozwój w branży stockowej – zabieranie modeli poza studio i lokowanie ich w naturalnych sytuacjach, zdjęcia w naturalnym świetle otoczenia, aby promować ciepłą i miłą atmosferę. To proste zabiegi, ale dbałość o szczegóły jest wzorowa.
Jest też polski akcent – Omnispl, polski dostawca Fotolia, który skupia się na krótkich klipach wideo podkreślających codzienne zdarzenia z optymalnym detalem, kładąc nacisk na emocje danej osoby, które dodają klipowi głębi. Występujący modele są bardzo naturalni i są kluczem do opisywania rzeczywistości.
Warto zwrócić też uwagę na portfolio ukraińskiego dostawcy Yury Matroxa, które jest wyjątkowe ze względu na kompilację grafiki komputerowej i abstrakcyjnych klipów. Idealne do wykorzystania w scenach początkowych, internetowych tłach i przez VJ’ów.
To tylko kilka wybranych dostawców z szerokiej i bardzo zróżnicowanej oferty Fotolia. Filmy mogą radykalnie poprawić profesjonalne i projektowe wrażenia użytkowników, a można je kupić już za 12 kredytów! Pamiętaj, możesz używać tej samej wyszukiwarki, dla plików wideo, aby filtrować wyniki oparte na wybranych wymaganiach.

Skorzystaj ze specjalnej oferty przygotowanej przez Fotolia tylko dla klientów home.pl. Przejdź do strony https://pl.fotolia.com/homepl kliknij „Skorzystaj teraz!”, zarejestruj się wypełniając formularz i podając kod pobrany z Panelu klienta home.pl.
Po zarejestrowaniu otrzymasz 7 darmowych kredytów, a podczas pierwszych zakupów dostaniesz 30% kredytów więcej na dowolne zdjęcia, grafiki lub wideo.