Niebawem rozpocznie się grudzień, miesiąc podsumowań i rozmaitych rozliczeń. Przed Tobą góra dokumentów, a faktury czekają do wystawienia? Łatwo w takiej sytuacji się zniechęcić, ale to nie rozwiąże problemu. Czas na szybkie rozliczenia przez Internet – homebiuro.
W tym narzędziu online wszystkie informacje masz podane jak na dłoni: remament początkowy i końcowy, rejestr MOSS, księgę przychodów i rozchodów, stany magazynowe czy zakupy VAT.
Dane, które wprowadzasz zapisują się automatycznie, nie trzeba za każdym razem wprowadzać wartości. Wystarczy zaktualizować lub uzupełnić. Dzięki temu łatwo wystawisz faktury: VAT, zaliczkowe czy korygujące. Oprócz tego każdą fakturę możesz wysłać mailem, sprawdzić na podglądzie, a także edytować w niej dane kontrahentów.
Chcesz sprawdzić, jak wygląda sprzedaż bez długiego czekania na raporty? Zweryfikujesz to na bieżąco w Księdze Przychodów i Rozchodów. W każdym miesiącu możesz wydrukować także dane z tej księgi zgodnie z wymogami prawnymi. Jest to bardzo proste i nie wymaga specjalistycznej wiedzy.
Remament na koniec roku
Każdy przedsiębiorca, który rozlicza się za pomocą KPiR musi wraz z końcem roku przeprowadzić remament. Zestawienie musi uwzględniać tylko towary i materiały, które znajdują się w firmie do 31 grudnia. Nie warto robić tego na ostatnią chwilę. Remanent można rozpocząć i skończyć wcześniej.
Jak to działa w homebiuro? Po zalogowaniu się do panelu przechodzisz do zakładki KPiR, tam wybierasz remament. Jeśli już wcześniej tworzyłeś takie zestawienia w aplikacji, znajdziesz je na liście. W przypadku nowego – klikasz „dodaj” i wypełniasz pola z datą, rodzajem remamentu (początkowy, końcowy) oraz wartością.
Inwentaryzacja – przydatna funkcja
W pakiecie homebiuro w wersji Premium masz dostęp do zarządzania magazynem – podglądania zawartości i dodawania produktów. W module magazyn uruchomisz także inwentaryzacje. Standardowo, spisuje się ręcznie stan majątkowy oraz przedstawia się różnice między stanem stwierdzonym podczas inwentaryzacji a stanem wynikającym z ewidencji księgowej. Natomiast w homebiuro możesz za pomocą kilku kliknięć:
- utworzyć zestawienie stanu magazynowego wynikające z ewidencji księgowej,
- sprawdzić podgląd utworzonego wcześniej dokumentu.
Nic nie zginie w magazynie
Zarządzanie magazynem dostępne w wersji Premium homebiuro pozwala także na wystawienie i sprawdzenie niezbędnych danych:
- dokumentów przychodu towarów lub materiałów (PZ – przyjęcie z zewnątrz, PW – przyjęcie wewnętrze, MM- przesunięcia międzymagazynowe);
- dokumentów rozchodu towarów/materiałów (WZ – wydanie na zewnątrz, RW – rozchód wewnętrzny, MM – przesunięcia międzymagazynowe).
Praca z homebiuro, aplikacją online do prowadzenia księgowości nie wymaga dużego zaangażowania. Wiele zadań, które do tej pory trzeba było zrobić samodzielnie np. wystawić fakturę – tutaj sprowadza się do kilku kliknięć. To nie tylko ułatwienie, ale także oszczędność czasu, który można przeznaczyć na inne działania w firmie np. marketing.
Jeśli Twoje biuro to tak naprawdę wydzielony regał i stolik w mieszkaniu oszczędzisz również miejsce. Wszystkie dokumenty trzymasz w aplikacji. Jednak, jeśli chcesz bez problemu wydrukujesz wszystkie faktury, które masz w homebiuro.
Nie da się uniknąć rocznych podsumowań, liczenia przychodów, zbierania faktur – jeśli zrobisz to już teraz, z prostą aplikacją koniec roku przeznaczysz na odpoczynek i świąteczny relaks.