Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Zdalny pulpit AnyDesk vs. TeamViewer – która aplikacja jest lepsza?

Zdalny pulpit AnyDesk vs. TeamViewer – która aplikacja jest lepsza?

Narzędzia do zdalnego dostępu zyskują coraz większą popularność. Najbardziej znanym na rynku aplikacji jest TeamViewer, jednak obok niego rośnie konkurencja w postaci programu AnyDesk. Który z nich jest lepszy? Jakie elementy obu aplikacji będą kluczowe przy wyborze?

Czym są narzędzia do zdalnego dostępu?

Narzędzia do zdalnego dostępu umożliwiają kontrolowanie komputera lub urządzenia mobilnego na odległość, bez konieczności kontaktu fizycznego z urządzeniem docelowym. Po połączeniu się z drugim komputerem zobaczysz jego pulpit, wszystkie programy i otwarte okna, możesz również korzystać z jego zasobów tak jak normalny użytkownik.

Bardzo często aplikacje do zdalnej pracy stosowane są do obsługi klientów lub świadczenia wsparcia technicznego „na odległość”. Zdalny dostęp może być także użyty w celu połączenia się z np. komputerem w firmie, by mieć dostęp do wszystkich znajdujących się na nim plików.

Do najpopularniejszych rozwiązań tego typu na rynku należy z pewnością TeamViewer. To marka, która zbudowała wokół siebie dużą społeczność, a także rozwijała narzędzia do komunikacji zdalnej, skierowanej często do dużych firm na świecie. Największą konkurencją na rynku dla TeamViewer staje się aplikacja AnyDesk. Porównanie obu programów znajdziesz poniżej.

Czy Anydesk jest lepszy od TeamViewer?

Do czego służą TeamViewer oraz AnyDesk?

W związku w dużą liczbą pracowników przechodzących na model pracy zdalnej i ograniczony kontakt z klientami, wiele firm poszukuje narzędzi, które ułatwią im świadczenie swoich usług. Podstawową funkcją obu narzędzi jest zdalne łączenie się z urządzeniami i przejmowanie nad nimi kontroli oraz udostępnianie swojego urządzenia do zdalnego dostępu. W TeamViewer i AnyDesk możesz połączyć się z drugim urządzeniem i kontrolować je, jakbyś przy nim siedział.

Obie aplikacje nie wymagają instalacji na komputerze – wystarczy pobranie odpowiedniego pliku z aplikacją i uruchomienie go z poziomu systemu. Dzięki temu połączenia z klientami lub współpracownikami są bardzo szybkie i wygodne. AnyDesk i TeamViewer posiadają także dedykowany interfejs do transmisji plików między urządzeniami, dostępny podczas połączenia oraz poza nim.

Zarządzanie TeamViewer i AnyDesk – która aplikacja jest łatwiejsza w obsłudze?

Zaletą TeamViewer jest bogaty zestaw narzędzi i skrótów do czynności wykonywanych w obszarze systemu, jak np. dedykowane przyciski do uruchomienia Menadżera urządzeń lub Wiersza poleceń. Takie skróty potrafią znacznie przyspieszyć pracę informatyka, który zdalnie musi wykonać pracę na systemie lub zdiagnozować problem ze sprzętem podłączonym do komputera.

Z drugiej strony AnyDesk wyróżnia się jakością połączenia. Podczas naszego testowania, kursor myszy kontrolowany przez zdalny komputer poruszał się płynniej niż w przypadku TeamViewer’a, a czas reakcji na kliknięcia był krótszy. Zaletą jest także domyślnie włączona widoczność zdalnego kursora, kiedy właściciel komputera przejmuje kontrolę nad myszką. Taka widoczność jest przydatna podczas szkoleń, kiedy chcemy wskazać coś na komputerze, a nie wykonywać czynność za drugiego użytkownika.

AnyDesk vs TeamViewer

Jakie systemy operacyjne wspierają TeamViewer i Anydesk?

Świadcząc usługi i łącząc się z różnymi urządzeniami, specjalistom zależy na kompatybilności z jak największą liczbą systemów operacyjnych. W tej kwestii aplikacje obu producentów spełniają te oczekiwania, ponieważ działają na najpopularniejszych systemach na świecie, włącznie z mobilnymi. Korzystając z TeamViewer i AnyDesk połączysz się z:

  • Windows
  • MacOS
  • Linux
  • Android
  • iOS
  • Chrome OS
  • Rapberry Pi

W tym przypadku AnyDesk ma delikatną przewagę, ponieważ posiada specjalnie przygotowaną wersję aplikacji na system FreeBSD, a to może być kluczową informacją dla administratorów i specjalistów działających na platformach opartych o to rozwiązanie. TeamViewer za to chwali się lepszą integracją z systemami, które są dość elastyczne i podatne na modyfikacje tj. Linux czy Android.

Bezpieczeństwo aplikacji do obsługi pulpitu zdalnego

Łącząc się zdalnie z drugim urządzeniem, na którym znajdują się wrażliwe dane drugiej osoby, bezpieczeństwo jest niezwykle ważną cechą połączenia. TeamViewer i AnyDesk traktują zabezpieczenia bardzo poważnie, dlatego obie aplikacje korzystają z najwyższych standardów szyfrowania połączeń.

Autoryzacja połączenia

Rozpoczęcie połączenia w TeamViewer wymaga wprowadzenia unikatowego dla urządzenia identyfikatora i losowo wygenerowanego hasła. Jeśli są poprawne, rozpoczyna się połączenie, a na ekranie zdalnego komputera wyświetlane jest małe menu, w którym można zarządzać połączeniem.

AnyDesk także wykorzystuje unikatowe ID, lecz użytkownicy nie otrzymują haseł. Podczas rozpoczęcia połączenia na komputerze pojawia się okno aplikacji z informacją o osobie nawiązującej połączenie, czatem i przyciskami kontrolującymi uprawnienia połączenia.

W obu aplikacjach również istnieje możliwość ustawienia nienadzorowanego dostępu, co oznacza, że właściciel drugiego komputera nie musi przekazywać hasła (TeamViewer) ani akceptować połączenia (AnyDesk).

Uprawnienia administratora

Dzięki obydwu aplikacjom można zdalnie połączyć się z komputerem z uprawnieniami administratora, lecz w AnyDesk jest to łatwiejsze, niż w TeamViewer. Aby przekazać uprawnienia administratora w AnyDesk, wystarczy kliknąć przycisk „Akceptuj” z ikoną tarczy podczas odbierania połączenia. TeamViewer wymaga konfiguracji aplikacji po stronie odbierającego połączenie lub przekazania danych logowania do komputera, czego niektórzy użytkownicy mogą nie chcieć zrobić.

Nagrywanie sesji

AnyDesk i TeamViewer posiadają funkcję nagrywania sesji, które rejestrują i zapisują wszystko co dzieje się na zdalnym pulpicie. Nagrywanie zawartości czyjegoś komputera może stwarzać zagrożenie dla poufnych danych tej osoby, więc jak ono działa w obu aplikacjach?

W TeamViewer, rozpoczynając nagrywanie sesji, na zdalnym komputerze pojawia się okienko, w którym właściciel drugiego urządzenia akceptuje lub odrzuca rozpoczęcie nagrywania. W AnyDesk natomiast uprawnienia do nagrywania znajdują się w oknie odbierania połączenia i użytkownik musi ją odznaczyć przed rozpoczęciem połączenia. Sesje obu aplikacji zapisywane są w niestandardowym formacie i można odtworzyć je tylko w AnyDesk lub TeamViewer.

Spotkania i współpraca

Narzędzia do zdalnego dostępu nie muszą być wykorzystywane tylko do świadczenia usług. Zdalny dostęp do jednego komputera może być wykorzystany w celach szkoleniowych lub współpracy nad projektem.

W tej kwestii zdecydowanym zwycięzcą jest TeamViewer, ponieważ wyposażony jest w dedykowane narzędzie do spotkań i konferencji. AnyDesk takiego rozwiązania nie posiada, co nie znaczy, że nie są możliwe. Grupowe połączenia w AnyDesk wymagają łączenia się i akceptowania połączenia od każdego z użytkowników pojedynczo, co może być bardzo uciążliwe i czasochłonne, a podczas sesji funkcje aplikacji nie są dostosowane zarządzania połączeniem grupowym.

Wsparcie dla urządzeń mobilnych

Oba rozwiązania pozwalają na zdalną kontrolę komputerów Windows i macOS z urządzenia mobilnego oraz łączenie się pomiędzy dwoma telefonami. W AnyDesk zdalna kontrola urządzeń mobilnych z telefonu jest domyślną funkcją w aplikacji. TeamViewer także posiada taką możliwość, lecz przed skorzystaniem z niej należy dokupić specjalny dodatek do licencji, który odblokowuje tę funkcję.

Zarządzanie kontem

Ze względu na profesjonalne zastosowanie aplikacji, oba narzędzia oferują dostęp do portalu administratora, w którym można zarządzać licencjami. W panelach administratora znajdziesz informacje o licencjach przypisanych do urządzeń czy historii połączeń.

W panelu administratora obu aplikacji możesz także stworzyć spersonalizowaną aplikację, opatrzoną logiem Twojej firmy i wprowadzonym przez ciebie tekstem. Sposób i pola personalizacji różnią się miedzy aplikacjami, jednak oba narzędzia zapewniają możliwość reprezentacji swojej marki. AnyDesk pozwala także wygenerować pliki, które różnią się od sobą konfiguracją i funkcjonalnością, np. automatyczne przypisując klienta do licencji (do wdrożeń w firmie) lub wyłączając możliwość połączeń wychodzących.

Czy AnyDesk jest lepszy od TeamViewer?

Trudno jest jednoznacznie stwierdzić, która aplikacja jest lepsza. Oferują one podobne rozwiązania, jednak różnią się liczbą funkcji i przed wszystkim ceną.

Obie aplikacje są niezwykle przydatne i oferują zaawansowane opcje zdalnego zarządzania urządzeniami. TeamViewer oferuje bogatszy zestaw funkcji i pozwala na prowadzenie grupowych prezentacji, ze specjalnie przygotowanymi narzędziami do zarządzania uczestnikami rozmowy. Rozbudowane możliwości i zaawansowana konsola administratora sprawia, że jest to aplikacja idealnie przystosowana do użytku w średnich i dużych firmach.

AnyDesk, pomimo nieco mniejszej liczby funkcji spełnia swoje zadanie, oferując rozwiązanie zdalnego dostępu w znacznie niższej cenie. Jest to idealna aplikacja dla freelancerów i małych firm, które nie posiadają takich wymagań jak duże firmy czy jednostki administracyjne.

Sprawdź ofertę TeamViewer oraz AnyDesk w home.pl, dzięki której zakupisz licencję na aplikacje do zdalnego dostępu, płacąc w złotówkach oraz otrzymując polską fakturę VAT.

WAŻNE: AnyDesk zmienia ofertę profesjonalnych licencji Essentials i Performance.
W październiku 2022 zostały zastąpione przez AnyDesk Solo (wcześniej Essentials), AnyDesk Standard oraz AnyDesk Advanced (wcześniej Performance).

Dowiedz się więcej o nowych licencjach AnyDesk.

Chcesz dowiedzieć się więcej o usługach do zdalnego dostępu? Sprawdź jak działa AnyDesk oraz dowiedz się jak korzystać z TeamViewer.