Dla firm

AnyDesk – jak działa program do zdalnego pulpitu?

Narzędzia do zdalnej obsługi komputerów zyskały na popularności przez wydarzenia na całym świecie. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji i programów, lecz tylko niektóre cieszą się popularnością i dużym zaufaniem użytkowników. Jednym z narzędzi zdalnego pulpitu jest AnyDesk – zobacz czym jest i jak działa.

Co to jest AnyDesk?

AnyDesk to program, który pozwala na zdalne połączenia z komputerami i urządzeniami mobilnymi. Dzięki niemu możesz połączyć się z komputerem na drugim końcu biura lub świata i pracować tak, jakbyś przy nim siedział. Jest to idealne narzędzie dla firm świadczących usługi IT, np. serwisowanie komputerów, oraz dla wewnętrznych, firmowych działów informatycznych.

AnyDesk - program do zdalnego połączenia z komputerem

Aplikacje AnyDesk dostępne są na wszystkich najpopularniejszych systemach operacyjnych. Oznacza to, że połączenia zdalne są możliwe nie tylko pomiędzy dwoma komputerami. Jeśli Twój klient lub współpracownik ma problem z obsługą telefonu, przejmij zdalną kontrolę z komputera lub własnego urządzenia mobilnego. Korzystając z AnyDesk możesz łączyć się pomiędzy dowolnymi, wspieranymi urządzeniami i kontrolować je zdalnie.

Sprawdź aktualną ofertę programu do zdalnego pulpitu AnyDesk, dostępnego w trzech wersjach: AnyDesk Lite, AnyDesk Professional i AnyDesk Power.

Jak działa AnyDesk? Wskazówki do zdalnej pracy

Aby rozpocząć pracę z AnyDesk, wystarczy pobrać aplikację ze strony producenta i ją uruchomić. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacja nie przeprowadza instalacji, dzięki czemu od razu możesz wykonać zdalne połączenie i przejść do pracy. Jeśli chcesz zainstalować program, kliknij w opcję instalacji po lewej stronie okna.

Najważniejsze opcje i funkcje programu znajdują się na głównym ekranie, który podzielony jest na kafelki. Dwa najważniejsze elementy to kafelki Twoje urządzenie i Zdalne urządzenie. W kafelku Twoje urządzenie znajduje się unikatowy identyfikator, potrzebny do połączenia się z Twoim komputerem. Aby połączyć się z drugim urządzeniem, wpisz numer identyfikujący to urządzenie w kafelku Zdalne urządzenie i poczekaj na akceptację połączenia.

AnyDesk - wygląd aplikacji

U góry ekranu widoczne są karty, które działają podobnie jak te w przeglądarce internetowej. Wchodząc w ustawienia aplikacji czy otwierając książkę adresową, pojawią się one w nowych kartach, dzięki czemu nie trzeba przełączać się między kolejnymi okienkami programu.

Jak połączyć się z drugim komputerem AnyDesk?

Aby rozpocząć zdalne połączenie i przejąć kontrolę nad czyimś pulpitem, poproś właściciela urządzenia o przekazanie swojego identyfikatora, widocznego w aplikacji AnyDesk. Wpisz ID w polu „Inne stanowisko robocze” na swoim urządzeniu i kliknij Łączenie. Na ekranie urządzenia, z którym się łączysz, pojawi się komunikat o przychodzącym połączeniu. Właściciel urządzenia musi zaakceptować połączenie.

Po zakończeniu sesji zdalnej, na stronie głównej, poniżej opcji pola „Inne stanowisko” zauważysz prowadzone sesje z obrazem pulpitu. Dzięki widocznemu statusowi urządzenia sprawdzisz, czy urządzenie jest dostępne i czy możesz rozpocząć sesję zdalną.

Zarządzanie uprawnieniami połączenia AnyDesk

Przed rozpoczęciem połączenia na ekranie komputera odbierającego połączenie pojawi się komunikat o próbie rozpoczęcia sesji. Na tym ekranie użytkownik może zdecydować jakie uprawnienia ma osoba łącząca się z jego komputerem. Możliwe jest także przekazanie kontroli z uprawnieniami administratora, poprzez kliknięcie przycisku Akceptuj z ikoną tarczy.

jak odebrać połączenie AnyDesk?

Uprawnienia połączenia AnyDesk określają, co może zrobić osoba łącząca się z urządzeniem. Wśród nich znajdują się opcje:

  • korzystania z klawiatury i myszki,
  • dostęp do schowka komputera (kopiowanie treści)
  • korzystania z menadżera plików do przesyłania danych,
  • udostępniania dźwięku z komputera,
  • utworzenia bezpiecznego połączenia w tunelu TCP,
  • blokady komputera,
  • nagrywania sesji zdalnej,
  • możliwości włączenia trybu prywatności.

Użytkownik zmieni te uprawnienia również podczas trwania połączenia.

Zdalne połączenie w AnyDesk

Po wyborze uprawnień i rozpoczęciu sesji, w oknie aplikacji AnyDesk na Twoim ekranie pojawi się pulpit urządzenia z którym się łączysz. Używając klawiatury i myszki lub gestów na telefonie możesz kontrolować je, jakbyś przy nim siedział (w ramach nadanych uprawnień).

Połączenie w AnyDesk ze zdalnym komputerem

U góry okna aplikacji widać wstążkę, na której znajdują się wszystkie narzędzia potrzebne do zdalnej kontroli drugiego urządzenia. Po kolei, od lewej strony, możesz skorzystać z opcji:

  • zmiany widocznego monitora (powrót do widoku ekranu z widoku menadżera plików),
  • transferowania plików pomiędzy urządzeniami,
  • czatu z użytkownikiem drugiego komputera,
  • operacji, w których znajdziesz funkcje jak wysyłanie skrótu Ctrl+Alt+Del czy zrzut ekranu,
  • ustawień klawiatury,
  • ustawień trybu wyświetlania, m.in. jakości połączenia,
  • uprawnień, które możesz zmieniać na bieżąco, podczas połączenia,
  • rysowania po ekranie, by zaznaczać istotne elementy pulpitu.

Narzędzie do zdalnej obsługi telefonów iOS i Android

Mobilne aplikacje AnyDesk dostępne są na telefony z systemami iOS i Android. Możesz zdalnie obsługiwać komputery z telefonu, telefony z komputera oraz łączyć się między telefonami i tabletami. Dzięki temu możesz obsługiwać komputery klientów i pracowników z dowolnego miejsca, kiedy chcesz.