Narzędzia do zdalnej obsługi komputerów zyskały na popularności przez wydarzenia na całym świecie. Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji i programów, lecz tylko niektóre cieszą się popularnością i dużym zaufaniem użytkowników. Jednym z narzędzi zdalnego pulpitu jest AnyDesk – zobacz czym jest i jak działa.
Co to jest AnyDesk?
AnyDesk to program, który pozwala na zdalne połączenia z komputerami i urządzeniami mobilnymi. Dzięki niemu możesz połączyć się z komputerem na drugim końcu biura lub świata i pracować tak, jakbyś przy nim siedział. Jest to idealne narzędzie dla firm świadczących usługi IT, np. serwisowanie komputerów, oraz dla wewnętrznych, firmowych działów informatycznych.

Aplikacje AnyDesk dostępne są na wszystkich najpopularniejszych systemach operacyjnych. Oznacza to, że połączenia zdalne są możliwe nie tylko pomiędzy dwoma komputerami. Jeśli Twój klient lub współpracownik ma problem z obsługą telefonu, przejmij zdalną kontrolę z komputera lub własnego urządzenia mobilnego. Korzystając z AnyDesk możesz łączyć się pomiędzy dowolnymi, wspieranymi urządzeniami i kontrolować je zdalnie.
Czy AnyDesk jest darmowy?
AnyDesk to aplikacja z wieloma zastosowaniami, używana przez miliony amatorów i profesjonalistów na całym świecie. Dlatego AnyDesk jest darmowy do pobrania i zainstalowania (choć nie wymaga instalacji) dla wszystkich użytkowników domowych. Oznacza to, że jeśli nie prowadzisz firmy i od czasu do czasu potrzebujesz użyć zdalnego pulpitu do prywatnych celów, możesz korzystać z aplikacji w pełni za darmo.
Jeśli jednak prowadzisz firmę i chcesz korzystać z AnyDesk w celach zarobkowych, wymagana jest biznesowa licencja AnyDesk. Dostępne są trzy główne warianty przeznaczone dla firm:
- AnyDesk Solo – 1 użytkownik, 1 sesja na raz, instalacja na 3 urządzeniach
- AnyDesk Standard – 1 użytkownik i sesja na raz, (można zwiększyć do 20), instalacja na 3 urządzeniach
- AnyDesk Advanced – 50 użytkowników, 2 sesje na raz (można zwiększyć do 50), brak limitu instalacji
Każda z licencji oferuje podobną, podstawową funkcjonalność, a różnice między nimi polegają głównie na ilości zasobów jak liczba użytkowników czy sesji. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat licencji AnyDesk, odwiedź home.pl lub skontaktuj się z jednym z naszych ekspertów: +48 91 432 55 72
Jak działa AnyDesk? Wskazówki do zdalnej pracy
Aby rozpocząć pracę z AnyDesk, wystarczy pobrać aplikację ze strony producenta i ją uruchomić. Przy pierwszym uruchomieniu aplikacja nie przeprowadza instalacji, dzięki czemu od razu możesz wykonać zdalne połączenia i przejść do pracy. Jeśli chcesz zainstalować program, kliknij w opcję instalacji po lewej stronie okna.
Najważniejsze opcje i funkcje programu znajdują się na głównym ekranie, który podzielony jest na kafelki. Dwa najważniejsze elementy to kafelki Twoje urządzenie i Zdalne urządzenie. W kafelku Twoje urządzenie znajduje się unikatowy identyfikator, potrzebny do połączenia się z Twoim komputerem. Aby połączyć się z drugim urządzeniem, wpisz numer identyfikujący to urządzenie w kafelku Zdalne urządzenie i poczekaj na akceptację połączenia.

U góry ekranu widoczne są karty, które działają podobnie jak te w przeglądarce internetowej. Wchodząc w ustawienia aplikacji czy otwierając książkę adresową, pojawią się one w nowych kartach, dzięki czemu nie trzeba przełączać się między kolejnymi okienkami programu.
Jak połączyć się z drugim komputerem AnyDesk?
Aby rozpocząć zdalne połączenie i przejąć kontrolę nad czyimś pulpitem, poproś właściciela urządzenia o przekazanie swojego identyfikatora, widocznego w aplikacji AnyDesk. Wpisz ID w polu „Inne stanowisko robocze” na swoim urządzeniu i kliknij Łączenie. Na ekranie urządzenia, z którym się łączysz, pojawi się komunikat o przychodzącym połączeniu. Właściciel urządzenia musi zaakceptować połączenie.
Po zakończeniu sesji zdalnej, na stronie głównej, poniżej opcji pola „Inne stanowisko” zauważysz prowadzone sesje z obrazem pulpitu. Dzięki widocznemu statusowi urządzenia sprawdzisz, czy urządzenie jest dostępne i czy możesz rozpocząć sesję zdalną.
Zarządzanie uprawnieniami połączenia AnyDesk
Przed rozpoczęciem połączenia na ekranie komputera odbierającego połączenie pojawi się komunikat o próbie rozpoczęcia sesji. Na tym ekranie użytkownik może zdecydować jakie uprawnienia ma osoba łącząca się z jego komputerem. Możliwe jest także przekazanie kontroli z uprawnieniami administratora, poprzez kliknięcie przycisku Akceptuj z ikoną tarczy.

Uprawnienia połączenia AnyDesk określają, co może zrobić osoba łącząca się z urządzeniem. Wśród nich znajdują się opcje:
- korzystania z klawiatury i myszki,
- dostęp do schowka komputera (kopiowanie treści)
- korzystania z menadżera plików do przesyłania danych,
- udostępniania dźwięku z komputera,
- utworzenia bezpiecznego połączenia w tunelu TCP,
- blokady komputera,
- nagrywania sesji zdalnej,
- możliwości włączenia trybu prywatności.
Użytkownik zmieni te uprawnienia również podczas trwania połączenia.
Zdalne połączenie w AnyDesk
Po wyborze uprawnień i rozpoczęciu sesji, w oknie aplikacji AnyDesk na Twoim ekranie pojawi się pulpit urządzenia z którym się łączysz. Używając klawiatury i myszki lub gestów na telefonie możesz kontrolować je, jakbyś przy nim siedział (w ramach nadanych uprawnień).

U góry okna aplikacji widać wstążkę, na której znajdują się wszystkie narzędzia potrzebne do zdalnej kontroli drugiego urządzenia. Po kolei, od lewej strony, możesz skorzystać z opcji:
- zmiany widocznego monitora (powrót do widoku ekranu z widoku menadżera plików),
- transferowania plików pomiędzy urządzeniami,
- czatu z użytkownikiem drugiego komputera,
- operacji, w których znajdziesz funkcje jak wysyłanie skrótu Ctrl+Alt+Del czy zrzut ekranu,
- ustawień klawiatury,
- ustawień trybu wyświetlania, m.in. jakości połączenia,
- uprawnień, które możesz zmieniać na bieżąco, podczas połączenia,
- rysowania po ekranie, by zaznaczać istotne elementy pulpitu.
Narzędzie do zdalnej obsługi telefonów iOS i Android
Na telefony z systemami iOS i Android dostępne są mobilne aplikacje AnyDesk. Możesz zdalnie obsługiwać komputery z telefonu, telefony z komputera oraz łączyć się między telefonami i tabletami. Dzięki temu możesz pracować z dowolnego miejsca, kiedy chcesz.
Zaletą korzystania z AnyDesk do połączeń mobilnych jest fakt, że aplikacja nie wymaga dodatkowych opłat, jak niektóre, konkurencyjne rozwiązania. Dlatego, niezależnie czy korzystasz z darmowej czy biznesowej wersji, połączenia mobilne wykonasz w ramach zasobów swojego konta.