Przy prowadzeniu sklepu internetowego nie można skupiać się tylko na tym, jak wypromować towar. Trzeba pomyśleć także o tym, jak traktujemy klienta i zastanowić się, czy dostarczamy pełne informacje o ofercie. Klient, który zauważy informację „produkt niedostępny” poczuje się rozczarowany i poszuka w sieci innego sklepu. Jak tego uniknąć i zwiększyć lojalność użytkownika? Warto przygotować się na taką sytuację. Im mniej opuszczonych koszyków, tym większa szansa na zysk.
Dostępność produktu w sklepie
Wyjście ze sklepu internetowego trwa zazwyczaj kilka sekund. To o wiele mniej niż w sklepie stacjonarnym, dlatego też nasze działania powinny być zdecydowane oraz widoczne. Jedne z najpopularniejszych rozwiązań to:
- produkty podobne do tego, którego szukał klient. Jeżeli nie chciał kupić produktu od konkretnej firmy, jest szansa, że spodoba mu się jakiś zamiennik. Jeśli jest dostępna inna wersja kolorystyczna, również o tym wspomnij.
- najchętniej kupowane produkty. Tak jak słuchamy muzyki, którą inni lubią, tak samo lubimy kupować meble, sprzęt AGD czy samochody, które są sprawdzone. To, co popularne, wydaje się pewne, godne zaufania (a jeszcze lepiej, gdy taki produkt posiada kilkanaście/kilkadziesiąt opinii). Tę sekcję na stronie możesz nazwać: „hity miesiąca”, „nasi klienci najchętniej wybierają”, ” top 10″, „bestselllery”.
- najbardziej oryginalne grupy produktów. Gdy brakuje ulubionego produktu – klient czuje niezadowolenie. Póki jeszcze jest na stronie możesz zamienić tę emocję na zaskoczenie. Zaintryguj go nietypowym towarem: mało znaną funkcją, ciekawym wyglądem.
Przy informacji o niedostępnym produkcie dodaj formularz, w którym klient będzie mógł zostawić adres e-mail. Treść może brzmieć tak:
Zostaw swój adres e-mail. Wyślemy do Ciebie wiadomość, gdy produkt będzie dostępny. Dodatkowo otrzymasz od nas 5% zniżki na jego zakup.
Takie działanie wzmacnia relację między Twoim sklepem, a użytkownikiem, który szuka upragnionego produktu. Dodatkowy rabat na pewno zachęci do powrotu, gdy tylko produkt pojawi się w sklepie.
Remarketing z informacją o dostawie niedostępnego produktu
Jeśli wiesz, że produkt wróci za kilka dni, napisz o tym na stronie. Jednocześnie zadbaj o remarketing, czyli wyświetlanie reklam tym, którzy już byli w Twoim e-sklepie lub na karcie danego produktu. Dzięki temu łatwiej utrzymać kontakt z klientami poza sklepem i sprawić, aby szybko nie zapomnieli o Twojej marce. Remarketing możesz uruchomić np. za pomocą Google Ads w postaci wideo po zalogowaniu do YouTube czy baneru w aplikacjach mobilnych na telefonach lub tabletach.
Pozyskiwanie, utrzymanie klienta wymaga czasu i przygotowania ciekawych strategii. Przygotowanie specjalnej oferty, dla tych, którzy chcieli kupić niedostępną rzecz może przybliżyć do zakupów. Najgorsze, co można zrobić to pozostać biernym na oczekiwania klientów. Zacznij zmieniać swój sklep internetowy już teraz!