Hosting

Wiele certyfikatów na jednym hostingu – wsparcie dla SNI w home.pl

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Instalacja dodatkowych certyfikatów SSL była jedną z najbardziej pożądanych funkcjonalności przez naszych klientów. O planach wprowadzenia tej opcji informowaliśmy już wcześniej m.in. na naszym forum (https://forum.home.pl). Z przyjemnością informujemy, że od dzisiaj dostępna jest już możliwość instalacji wielu certyfikatów na jednym serwerze.

Wprowadzenie funkcjonalności SNI (Server Name Indication) to spore ułatwienie dla naszych klientów, którzy chcą podążać za współczesnym trendem zabezpieczania stron internetowych szyfrowanym połączeniem https:// .

W jakiej usłudze będzie dostępne SNI?

Wsparcie dla wielu certyfikatów SSL jest dostępne w pakietach: Business E-mail, Business Cloud Basic, Business Cloud Starter, Business Cloud Server, Business Cloud Unlimited, WordPress Hosting Basic, WordPress Hosting, WordPress Hosting Premium, Click Shop, Click Shop Premium, Hosting Dedykowany.

Jak SNI będzie działać na hostingu home.pl?

Dotychczas certyfikat SSL dla domeny klienta nadpisywał domyślny, bezpłatny certyfikat dla adresu *.home.pl (np. https://serwer123456.home.pl). Od teraz instalacja nowego (kolejnego) certyfikatu na serwerze w home.pl nie nadpisze naszego, domyślnego certyfikatu (nadal będzie można korzystać z adresu https://serwer12345.home.pl), a nowy, zainstalowany certyfikat SSL (wystawiony dla własnej domeny) będzie działał niezależnie. Reasumując – jeżeli do serwera w home.pl przypisanych jest 20 domen, dla każdej z nich można uruchomić certyfikat SSL.

Czy po zainstalowaniu kolejnego certyfikatu muszę zmienić nazwę serwera dla portu SSL w aplikacji pocztowej?

Nie. Zgodnie z zasadą działania SNI, certyfikat SSL np. dla domyślnego adresu dalej będzie funkcjonować.

Czy można zainstalować certyfikat SSL dla domeny, która kieruje rekordem A (adres IP) na serwer w home.pl?

Tak, jest to możliwe, aczkolwiek wymaga to zgłoszenia w ramach Profesjonalnych Usług IT. Instalowany certyfikat nadpisze domyślny, wystawiony dla adresu *.home.pl. Jeżeli na ten sam serwer w home.pl rekordem A skierowanych jest wiele domen, możliwe będzie korzystanie tylko z jednego certyfikatu (dla jednej wybranej domeny). Obsługa wielu certyfikatów będzie dostępna wyłącznie dla domen przypisanych do serwera w home.pl.

Czy po wprowadzeniu SNI dotychczasowe certyfikaty dla domen kierowanych do home.pl rekordem A (na adres IP) przestaną działać?

Dotychczasowe certyfikaty dla domen kierowanych na adres IP będą działać dalej. Zmiana dotyczy wyłącznie nowych instalacji.

Ile maksymalnie certyfikatów SSL można zainstalować na hostingu?

Nie limitujemy tego parametru. Klient może np. posiadać 100 domen przypisanych do usługi hostingu i dla każdej z nich może zakupić oraz aktywować certyfikat SSL. Wyjątkiem jest sytuacja opisana powyżej, związana z instalacją certyfikatu dla domen kierowanych rekordem A (adres IP) na serwer w home.pl.

Czy można zastąpić certyfikat dla adresu *.home.pl własnym?

Tak, na prośbę klienta możemy zmienić domyślny certyfikat SSL na własny. Wystarczy zgłosić taką dyspozycję w ramach Profesjonalnych Usług IT.

Przetestuj działanie SNI na swoim hostingu już teraz!

Dla naszych czytelników przygotowaliśmy specjalną ofertę, dzięki której zakupią certyfikaty homeSSL i homeSSL Wildcard w promocyjnej cenie – odpowiednio 1 zł i 49 zł netto/rok. Aby skorzystać z rabatu należy pod adresem https://home.pl/ssl/?utm_source=blog&utm_medium=link&utm_campaign=blog wybrać jeden z dwóch preferowanych certyfikatów i w podsumowaniu zamówienia kliknąć “Zmień ofertę” oraz wpisać kod rabatowy ssl-sni-blog1

Komentarzy

  1. Bardzo dobrze, że wprowadziliście taką usługę! A czy jest szansa na wprowadzenia prostych komunikatów wysyłanych via e-mail do klienta (a najlepiej również na adres e-mail podany jako kontakt techniczny w panelu administracyjnym usługi), że certyfikat SSL został przedłużony na kolejny okres i trzeba dokonać ponownej jego instalacji na serwerze? To bardzo ułatwiłoby pracę z odnawianymi certyfikatami SSL moich klientów i zniwelowałoby sytuacje, w których klient zapomniał / nie wiedział, że trzeba taki certyfikat po odnowieniu ponownie zainstalować na swoim serwerze. To chyba nie jest jakaś wielka programistyczna przeprawa i dalibyście radę ją wprowadzić, prawda? 🙂

    • Jakubie, taki komunikat jest wysyłany po opłaceniu certyfikatu SSL na kolejny rok. Dzieje się to automatycznie.

      • Nie doprecyzowałem swojej myśli. Otóż, tak – na głównego maila, podanego jako kontaktowy, przychodzi stosowny komunikat. Jednak jest on mało czytelny, ponieważ nie zdarzyło mi się jeszcze, aby którykolwiek mój klient, któremu polecałem u Was certyfikat, przeczytał go i dał mi znać, że trzeba my ponownie zainstalować ponownie certyfikat. Dlatego super by było, gdyby taka informacja szła również, a może nawet przede wszystkim na maila podanego jako kontakt techniczny. Z szczegółowym wskazaniem którego klienta / serwera dotyczy ta sprawa, bo gdy obsługuje się ich wielu, ciężko jest kopać po wszystkich usługach.

        A tak w ogóle, to może najlepiej by było, gdyby przedłużenie certyfikatu na kolejny okres nie wymagało ponownej jego instalacji? Nie da się tego zautomatyzować? Nie macie takiej modyfikacji w planach?

  2. NND Newbie Odpowiedz

    Rozumiem, że żeby zainstalować certyfikat zakupiony poza home.pl muszę zapłacić za usługę instalacji?

Dodaj komentarz