Jednym z najczęściej wpisywanych pytań o domeny NTLD w wyszukiwarce Google jest to czy nazwa takiej domeny wpływa na SEO. W tym artykule wyjaśnimy, jak nowe końcówki wpływają na pozycję strony WWW w wyszukiwarce i dlaczego warto z nich skorzystać w budowaniu marki.
Ranking stron na podstawie domen – czy to działa?
Specjaliści od e-marketingu i właściciele stron internetowych martwią się często tym, jak nowe rozszerzenia domen wpływają na SEO i czy Google zmienia swój algorytm wyszukiwania, by sprzyjać stronom internetowym z nowymi rozszerzeniami. Na swoim blogu Google odniósł się do tych wątpliwości stwierdzając, że „Nasze systemy traktują nowe domeny najwyższego poziomu jak inne gTLD (takie jak .com lub .org). Słowa kluczowe w domenie najwyższego poziomu nie dają żadnej przewagi czy też straty w wyszukiwaniu.”.
Backlinking jako forma SEO
Jednym z głównych czynników wpływających na ranking w wyszukiwarkach jest praktyka polegająca na ustanawianiu linków strony www do innych stron. Niedawne badanie przeprowadzone przez firmę Stone Temple pokazuje, że linki rzeczywiście wpływają na poprawę SEO. Tekst z kotwicą (niebieski, podkreślony tekst, na który można kliknąć jako hiperłącze) jest kolejnym elementem mającym znaczny wpływ na ranking. Zgodnie z najlepszymi praktykami, kotwica musi poprawnie odnosić się do treści strony, z którą się łączy.
Jakość zawartości jest również ważnym elementem, który ma wpływ na ranking. Odpowiednia nazwa domeny, zawierająca słowo kluczowe, w połączeniu z dobrej jakości treściami na stronie sprawi, że ludzie będą klikać na ten adres internetowy w wynikach wyszukiwania.
Domeny NTLD – jakie sa ich zalety?
Domeny nowego typu potrafią dobrze sprofilować firmę w oczach klienta. Przykładem takiej końcówki jest chociażby .news, która podkreśla informacyjny charakter witryny. Umiejętnie dodana nazwa przed końcówką spowoduje, że użytkownicy zapamiętają adres szybciej, a także będą kojarzyć stronę z konkretnym tematem (np. miejski serwis informacyjny z adresem szczecin.news).
Domeny nowego typu potrafią dobrze sprofilować firmę w oczach klienta. Przykładem takiej końcówki jest chociażby .news, która podkreśla informacyjny charakter witryny.
Domeny typu .store, .guru, .online i inne są szansą na zdobycie dobrego, łatwego w zapamiętaniu adresu. I to zarówno dla sklepu internetowego jak i strony WWW. Na jego podstawie, przy zastosowaniu odpowiedniej strategii można rozwinąć biznes i dotrzeć do nowych klientów. Taką okazję wykorzystują m.in. startupy lub firmy oferujące konkretny produkt lub grupę produktów w swojej ofercie (np. .fitness, .clinic, czy .catering).
Skoro jesteśmy świadomi tego, że nowe rozszerzenia domen są alternatywą dla milionów zajętych już adresów, przejdźmy do kwestii czy znaczenie mają ich nazwy. Każda strona internetowa, z jakąkolwiek podstroną (np. /page123478-45.html) ma szansę uzyskać dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednakże, może się tak stać tylko wtedy, gdy ludzie znajdą istotną zawartość na takiej stronie i gdy są inne strony z nią powiązane. W tym przypadku nazwa domeny jest niezmiernie ważna, ponieważ jasno określona zachęci więcej ludzi do klikania w nią w wynikach wyszukiwania.
Jak znaleźć dobrą domenę NTLD?
Od czego rozpocząć szukanie nowej domeny? W pierwszej kolejności określ branżę, w której rozwijasz swoją firmę, a także oferujesz usługi lub produkty. Może się zdarzyć, że idealnym rozwiązanie byłoby zamówienie adresu .STORE (kojarzony z szeroko pojętym e-handlem), .TECH (jako strona oferująca nowe technologie i aplikacje), .PRESS (dla mediów i wiadomości), .FUN (dla mediów i rozrywki) lub .SPACE (dla kreatywnych rozwiązań). Użycie rozszerzenia domeny, które jest odpowiednie dla twojej dziedziny sprawia, że nazwa Twojej strony internetowej jest wyjątkowa, atrakcyjna i wiarygodna. Dobrze wybrany adres z nową końcówką wraz z odpowiednią treścią strony zwiększa szanse na lepsze efekty w wynikach wyszukiwania.
Poznaj nowe możliwości domen pod adresem https://home.pl/domeny
Autorem artykułu jest rejestrator domen .store – Radix