Czy smartfony zastąpią na dobre urządzenia dekstopowe? Jakie media społecznościowe były popularne w 2018 roku? Jakie trendy w reklamie internetowej są przewidywane na obecny rok? Informacje na ten temat są kluczowe przy uruchamianiu własnego biznesu internetowego oraz planowania strategii marketingowej na kolejne lata! Zapoznaj się z wynikami raportu Digital 2019 poniżej.
Raport Digital 2019 – najważniejsze wnioski
W styczniu tego roku firma Hootsuite we współpracy z agencją We are social opublikowała raport „Digital 2019”, dotyczący korzystania z Internetu przez użytkowników z całego świata. Jak sami twórcy określają – ten raport zawiera dane, które pozwalają lepiej zrozumieć jak Internauci używają smartfonów, Internetu i mediów społecznościowych na co dzień.
Oto najważniejsze wnioski z raportu na temat wykorzystania Internetu na świecie:
- W styczniu 2019 roku odnotowano 57% internautów na świecie, to o 9,1% więcej w porównaniu do roku poprzedniego,
- 67% wszystkich użytkowników korzysta z Internetu przy użyciu smartfonów. Jest to liczba o 100 milionów większa niż w 2018 roku,
- 79% internautów z całego świata więcej chętnie korzysta z mediów społecznościowych. Stanowią aż 45% wszystkich użytkowników Internetu,
- Google jest najchętniej odwiedzaną witryną na świecie.
Internet opanował Europę i Stany Zjednoczone
Według raportu Internet jest najczęściej wybieranym medium W Europie, a także w USA (aż 95% mieszkańców tych kontynentów zagląda do Internetu).
Popularność Internetu stale rośnie. W porównaniu do 2014 roku, kiedy Hootsuite i We Are Social przeprowadzili pierwsze takie badanie – przybyło aż 2 biliony Internautów.
Średni czas, jaki spędzamy używając Internetu, wynosi 6 godzin 42 minuty. Co ciekawe, liczba ta w porównaniu do roku poprzedniego, zmalała o 1,7%. Natomiast podczas analizy użytkowników urządzeń mobilnych z całego świata, dane wskazują iż czas korzystania z Internetu przy użyciu smartfonów oraz tabletów wzrósł o 4,3%.
Google najchętniej używaną stroną w styczniu 2019
Raport „Digital 2019” ucieszy wszystkich pozycjonerów i specjalistów do reklam Google Ads. Sztywne dane wskazują, że to właśnie Google jest najchętniej odwiedzaną witryną przez internautów. Spędzają na niej średnio 7 minut i 42 sekundy, przy czym podczas jednej wizyty na stronie dokonali średnio 9,54 odsłon na witrynie. Jak widać, pozycjonowanie i reklamy Google Ads, to kierunek w którym powinni podążać wszyscy przedsiębiorcy prowadzący biznes w Internecie.
Dobry czas dla YouTuberów
2019 rok to również sprzyjający czas dla wszystkich YouTuberów. Internauci spędzali średnio 21 minut i 36 sekund, oglądając filmy na YouTube.
Media społecznościowe angażują Internautów coraz mocniej
Według raportu Internauci byli bardzo zaangażowanymi użytkownikami mediów społecznościowych. Korzystają z nich 2 godziny 16 minut. Średnio na użytkownika przypada 8,9 kont w różnych portalach społecznościowych. 24% użytkowników korzysta z mediów społecznościowych dla celów biznesowych. Reklama internetowa w tym medium to doskonały sposób na zaistnienie w Internecie.
2019 będzie również doskonałym czasem na rozwijanie biznesu na Facebooku. Jest to najchętniej odwiedzane medium społecznościowe przez Internautów. Przez rok liczba aktywnych kont na tym portalu wzrosła o 37 milionów. Panuje również sprzyjający okres dla Instagrama. Przybyło tam 4,4% aktywnych użytkowników.
Internet to przestrzeń rozwijająca się i rosnąca w siłę z każdym dniem. Tendencja wzrostowa utrzymuje się od lat. W związku z tym, aby w nim zaistnieć, dobrze jest skorzystać z usług reklamowych oraz pozycjonujących stronę WWW.
Chcesz otrzymasz bezpłatną wycenę takich działań? Skontaktuj się z naszymi specjalistami pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa/ .
Artykuł powstał w oparciu o raport „Digital 2019” Hootsuite / We are social, dostępny pod adresem: https://wearesocial.com/