E-biznes

ScandiSpa to #MistrzowieeCommerce – poznaj sklep internetowy zapewniający relaks

Kiedy mówimy “kupię to przez Internet”, mamy zazwyczaj na myśli zaopatrzenie się w sklepie internetowym w artykuły do codziennego użytku tj. ubrania, buty, elektronikę. Sytuacja z ecommerce w Polsce zmienia się jednak dynamicznie i w ofercie internetowej pojawia się coraz więcej ciekawych produktów o dużych gabarytach. Przykładem sklepu internetowego, który sprzedaje nietuzinkowy towar jest ScandiSpa, korzystający platformy eSklepu w home.pl.

Jak promować sklep internetowy z towarem luksusowym?

ScandiSpa prowadzi sklep internetowy z wyposażeniem SPA tj. jacuzzi, wanny oraz bale do wodnego relaksu na świeżym powietrzu. Asortyment jest na tyle wyspecjalizowany, iż wydawałoby się, że w pierwszej kolejności firma inwestuje w sprzedaż poprzez sklep stacjonarny. Nic bardziej mylnego! ScandiSpa w 100% skupia się na rynku internetowym i robi po mistrzowsku oferując szeroką ofertę oraz doskonale opisane i sfotografowane produkty.

Aby zapewnić ruch na stronie swojego sklepu internetowego ScandiSpa bardzo mocno promuje modę na gorące kąpiele w swoich kanałach społecznościowych (np. na Facebooku), a także portalach branżowych i bezpośrednim kontakcie z klientem – Organizowaliśmy także otwarty event w Zakopanem, gdzie w czasie zimy można było skorzystać z kąpieli w gorącej balii. W tym roku planujemy także uczestniczyć w targach branżowych. – mówi Beata Kowalczyk, specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży w Scandispa.

Mocną stroną firmy jest nie tylko wysoka jakość oferowanych produktów pochodzących bezpośrednio z Finlandii, ale także dbałość o obsługę i relację z klientem. Wynika to przede wszystkim ze sprzedaży produktu, który jest luksusowy, a to wymaga kompleksowego podejścia do realizacji zamówienia. Bale i wanny do kąpieli na gorącym powietrzu nie są z pewnością produktami, które są kupowane w kilka minut tj. ubrania, obuwie lub urządzenia RTV/AGD.

CIEKAWOSTKA

Przesyłka drewnianej balii waży około 160 kg. Sama obróbka termiczna drewna stosowanego do budowy fińskiej balii trwa 100 godzin.

Jak zacząć sprzedawać w Internecie? – wywiad ze ScandiSpa

Na nasze pytania odpowiada Beata Kowalczyk – Specjalista ds. sprzedaży i marketingu w ScandiSpa

Skąd pomysł na taki biznes?

Drewno i przetwórstwo drewna jest zamiłowaniem założycielki ScandiSpa i bezpośrednio związane z jej wykształceniem. Szukaliśmy niszy na rynku w tym zakresie. Zauważyliśmy, że polscy producenci drewnianych balii kąpielowych pod względem jakości i nowoczesności są daleko w tyle za fińskimi potentatami. Postanowiliśmy zatem podjąć współpracę z fińskim producentem i zaoferować Polskim klientom najwyższej jakości nowoczesne balie ogrodowe.

Czy sprzedaż przez Internet to główne źródło Państwa sprzedaży, czy jest uzupełnieniem sprzedaży stacjonarnej? Który kanał bardziej się u Państwa sprawdza?

Sprzedaż balii i saun odbywa się tylko online. Są to produkty niszowe, a my dostarczamy je w całej Polsce. Wybranie optymalnego punktu sprzedaży stacjonarnej byłoby bardzo trudne i prawdopodobnie mało rentowne. Klienci są przyzwyczajeni do zamawiania balii na odległość.

Jakie uczucia Państwu towarzyszyły, gdy pojawiło się pierwsze zamówienie?

Pierwszemu zamówieniu towarzyszyła radość, satysfakcja oraz mobilizacja do sprawnej obsługi i dostarczenia zamówienia.

Sprzedaż […] odbywa się tylko online. Wybranie optymalnego punktu sprzedaży stacjonarnej było by bardzo trudne i prawdopodobnie mało rentowne.

Czym charakteryzują się Państwa produkty?

Oferujemy urządzenia do relaksu pod gołym niebem – drewniane balie, wanny i sauny. Produkty sprowadzamy z Finlandii. Tam wykonywane są z najwyższej jakości drewna termicznego, odpornego na wilgoć i bardzo trwałego. Jako jedyni w Polsce oferujemy różne sposoby ogrzewania balii ogrodowych – piecem na drewno, elektrycznym lub gazowy. Mamy także najnowocześniejsze akcesoria jak aeromasaże, filtry wody czy oświetlenie LED.

Czy decydując się na biznes online posiadali Państwo już jakieś doświadczenie w e-commerce?

Wcześniej posiadaliśmy tylko prostą stronę z kilkoma dostępnymi produktami. Była ona jednak przestarzała i mało przejrzysta. Teraz dzięki zastosowaniu eSklepu możemy dodać więcej produktów, podzielić je na odpowiednie kategorie i wyznaczyć atrybuty produktu, aby przedstawić klientom pełną i jasną ofertę oraz ułatwić wybór odpowiedniej balii.

Wcześniej posiadaliśmy tylko prostą stronę z kilkoma dostępnymi produktami. Teraz dzięki zastosowaniu eSklepu możemy dodać więcej produktów, podzielić je na odpowiednie kategorie.

Co było/jest największym wyzwaniem dla Państwa przy prowadzeniu sklepu online?

Największym wyzwaniem przy prowadzeniu sklepu online jest promowanie go. Ładny e-sklep to nie wszystko. Trzeba wielu starań, aby wygenerować na nim ruch przekładający się na liczbę zamówień.

Dlaczego zdecydowaliście się Państwo na eSklep w home.pl?

Z home.pl współpracujemy od lat, dlatego zdecydowaliśmy się na tę platformę. Panel eSklepu jest wygodny w obsłudze i intuicyjny. W razie problemów zawsze możemy liczyć na pomoc specjalistów. Uważamy, że home.pl to dobry partner na rozwój e-biznesu.

Ładny e-sklep to nie wszystko. Trzeba wielu starań, aby wygenerować na nim ruch przekładający się na liczbę zamówień.

Co radzicie osobom, które wahają się z wystartowaniem z własnym e-biznesem?

Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana! A tak poważnie – warto zanalizować rynek i odpowiedzieć sobie na pytanie czym nasz produkt się wyróżnia. Jakością? Ceną? Oryginalnością? Co przekona klientów do zakupu tego produktu właśnie u Ciebie.

Plany na 2019 rok?

W 2019 roku planujemy rozwinięcie sprzedaży na rynku słowackim.

Jakie jest Państwa największe marzenie biznesowe?

Naszym marzeniem jest przekonać Polaków do gorących kąpieli na dworze w czasie największych mrozów. To naprawdę wielka frajda!

===

Sylwetka Mistrza Ecommerce – scandispa.com.pl

Nazwa sklepu: ScandiSpa

W home.pl od: wrzesień 2016

Adres sklepu: https://scandispa.com.pl

Branża e-commerce: hotelarska, rekreacyjna, towary luksusowe

Wyzwanie: zachęcić Polaków do gorących kąpieli w trakcie mrozów!

Cechy sprzedawanych produktów: mistrzowska jakość prosto z Finlandii, unikatowość, duże gabaryty

===

Poznaj inne sklepy internetowe działające w home.pl, które są Mistrzami eCommerce TUTAJ.

Dodaj komentarz

*

*