O tym, czy strona znajduje się na szczycie wyników wyszukiwań, decyduje wiele czynników. Każdy, kto choć trochę interesuje się reklamą w internecie i pozycjonowaniem stron internetowych, na pewno słyszał o algorytmach (robotach) Google. Czym są i jak wpływają na widoczność strony?
Czym są algorytmy Google?
Algorytmy Google to programy komputerowe, które indeksują (skanują) wszystkie treści, znajdujące się w internecie. Ich zadaniem jest jak najlepsze dopasowanie zawartości wirtualnego świata do zapotrzebowania użytkownika.
Misją Google jest jak najlepsze dopasowanie wyników wyszukiwania Google do intencji i zapytań użytkownika, korzystającego z wyszukiwarki. Wpisując np. „najlepsze buty do 400 zł” otrzymasz w odpowiedzi treści najlepiej dopasowane do tego zapytania.
Jakie istnieją algorytmy Google?
Algorytmów Google jest kilka. Różnią się ze względu na cel i zadanie, jakie pełnią w indeksowaniu stron internetowych. Ich działanie jest jawne tylko częściowo, jednak Google daje wskazówki, w jakim kierunku powinni podążać właściciele stron i jakie działania powinni podjąć, aby znaleźć się jak najwyżej w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania Google.
Każda zmiana i aktualizacja algorytmu dostaje swoją unikatową nazwę. Specjaliści SEO nazywają zbiór algorytmów „Zwierzyńcem Google”. Każdy z nich otrzymuje swoją zwierzęcą nazwę. Te najbardziej znane, to: Koliber, Pingwin, Panda i Gołąb.
Algorytm Google – Gołąb
Z okazji Światowego Dnia Gołębia skupimy się na „gołębim” algorytmie, który pojawił się kilka lat temu, a który wciąż w dużym stopniu wpływa na widoczność stron WWW w Google.
24 lipca 2014 roku Google wprowadziło nowy algorytm o nazwie Pigeon (po polsku – Gołąb). Początkowo wpłynął on na pozycjonowanie stron internetowych w USA, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Australii. Po czasie zaczął obowiązywać również w pozostałych krajach. Pozycjonerzy zauważyli widoczną zmianę w wynikach wyszukiwań już w ciągu kilkudziesięciu godzin od momentu „przylotu” Gołębia do Google.
Gołąb a pozycjonowanie lokalne
Nazwa algorytmu nawiązuje do tego, iż gołąb jest ptakiem, który zawsze potrafi znaleźć drogę powrotną do domu. Dlatego głównym zadaniem tego algorytmu jest usprawnienie lokalnych wyników wyszukiwania w Google. Oznacza to, iż wpływa on zarówno na wyniki wyszukiwań konkretnych lokalizacji i miejsc, jak i na lepsze dopasowanie wyników względem obecnej lokalizacji użytkownika, zadającego pytanie w Google.
Dzięki temu algorytmowi swoją pozycję wzmocniły serwisy wspierające wszystkich podróżników i lokalnych przedsiębiorców. W górę poszybowały serwisy i strony internetowe takie jak: porównywarki lotów, hoteli, serwisy z opiniami na temat danych miejsc oraz katalogi firm lokalnych.
Wprowadzenie Gołębia przez Google zmusiło wszystkich specjalistów SEO do optymalizacji stron pod kątem bardziej precyzyjnych wyszukiwań lokalnych.
Zatem w jaki sposób należy wdrożyć pozycjonowanie lokalne, aby strona znalazła się na wyższej pozycji organicznych wyników wyszukiwania?
Optymalizacja strony pod kątem wyszukiwań lokalnych
Aby Twoja strona WWW była dobrze potraktowana przez Gołębia, zastosuj się do poniższych zasad:
- Załóż i rozbuduj wizytówkę Twojego biznesu w Google Moja Firma.
- Zadbaj o obecność Twojej strony w lokalnych Mapach Google.
- Dodaj swoją stronę internetową do serwisów z opiniami, porównywarek biznesów i katalogów firm lokalnych.
- Zoptymalizuj treść swojej strony pod wyszukiwanie lokalne, nawiąż do miejsca, w którym prowadzisz swoją firmę.
Chcesz oszczędzić czas i wykonać powyższe zmiany bez błędów? Skorzystaj z pomocy specjalistów od pozycjonowania home.pl, którzy wdrożą te zmiany za Ciebie i dopilnują, aby Gołąb przyleciał również na Twoją stronę WWW: