Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Pozycjonowanie sklepu internetowego ze zdrową żywnością – jak zbudować pozycję w Google i przyciągnąć klientów online? Case study

Pozycjonowanie sklepu internetowego ze zdrową żywnością – jak zbudować pozycję w Google i przyciągnąć klientów online? Case study

Obecność w sieci to dziś właściwie nieodłączny element strategii marketingowej. Z zalet promocji i pozycjonowania w Google korzystają dziś zarówno małe lokale usługowe, jak i duże firmy. Co ciekawe, coraz większą popularnością w sieci cieszą się sklepy internetowe ze zdrową żywnością. Przenosząc swoją działalność wyłącznie do sieci mają szansę znaczącego rozbudowania oferty bez konieczności ponoszenia kosztów utrzymania fizycznego lokalu. Jak zbudować pozycję sklepu internetowego ze zdrową żywnością tak, by generował zadowalający ruch i sprzedaż? Nasze pomysły sprawdziliśmy podczas współpracy z jednym z naszych Klientów z Wrocławia.

Pozycjonowanie strony WWW i efekty – co właściwie chcemy osiągnąć?

Przygotowanie dobrego sklepu internetowego wymaga nie tylko dokładnej analizy konkurencji i znalezienia najlepszej platformy do obsługi systemu sprzedaży, ale też skupienia się na elementach użytkowych strony i dopasowaniu jej tak, by zakupy były z punktu widzenia klienta łatwe i przyjemne. Pozycjonowanie to nie tylko praca nad doborem słów kluczowych i budowaniem treści wartościowych z punktu widzenia wyszukiwarki – najlepsze pozycje w Google i najlepsze efekty pozycjonowania uzyskują strony, które faktycznie skupiają się na tzw. User Experience, czyli doświadczeniach użytkownika.

Wybierając cele i założenia strategii pozycjonowania skupiliśmy się nie tylko na zyskach materialnych wyznaczających skalę sukcesu sklepu naszego Klienta, ale też na budowaniu świadomości jego marki i postawieniu jej w roli lidera sprzedaży zdrowej żywności. Ostatecznie zdecydowaliśmy, że dzięki pozycjonowaniu chcemy osiągnąć:

  • Wzrost widoczności i organicznego ruchu na stronie,
  • Stabilizację pozycji strony na główne słowa kluczowe,
  • Poprawę wyników sprzedażowych sklepu.

Frazy kluczowe i optymalizacja – pozycjonowanie w praktyce

Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, bez względu na branżę w jakiej działamy czy wyjściowy stan samej strony można podzielić na kilka najważniejszych etapów. Po wstępnym audycie SEO strony, analizie rynku i konkurencji oraz nakreśleniu ogólnych ram strategii pozycjonowania, najważniejszymi krokami w drodze do osiągnięcia postawionych na początku celów będą:

  • Analiza i dobór fraz kluczowych,
  • Optymalizacja techniczna strony internetowej,
  • Optymalizacja treści na stronie oraz treści na zapleczu,
  • Link building wewnętrzny i zewnętrzny,
  • Analiza, raportowanie i ciągłe doskonalenie.

Gdy podejmowaliśmy pracę przy pozycjonowaniu sklepu internetowego ze zdrową żywnością naszego Klienta, jego pozycja w sieci i najważniejsze słowa kluczowe były już dość jasno nakreślone, a naszym zadaniem była jedynie ich poprawa. Aby uzyskać jak najlepsze efekty działań postawiliśmy na częściowe odświeżenie i uproszczenie struktury wizualnej sklepu oraz optymalizację techniczną, odświeżenie treści na podstronach kategorii oraz stronie głównej,  a także stworzenie części blogowej w której klienci sklepu mogliby dowiedzieć się więcej o oferowanych produktach, korzyściach z ich stosowania czy ciekawych przepisach wykorzystujących zdrową żywność.

Bardzo ważnym etapem dla pozycjonowania sklepu internetowego jest wybór odpowiednich fraz kluczowych, które rozmieszczone zarówno w linkach i meta-tagach jak i opisach produktów czy treściach na blogu pozwolą na zwiększenie widoczności strony w sieci. Poniższa tabela obrazuje jak ważne jest skupienie się nie tylko na frazach ogólnych takich jak „sklep ze zdrową żywnością”, „zdrowa żywność”, czy „zdrowa żywność online”, ale też konkretnych kategoriach produktowych oferowanych w sklepie i frazach bezpośrednio z nimi związanych.

Case Study - pozycjonowanie sklepu ze zdrową żywnością

Stosując się do opisanych wyżej najważniejszych kroków skutecznego pozycjonowania, po ustaleniu najważniejszych fraz kluczowych zastosowaliśmy cały szereg narzędzi analitycznych (w tym Google Analytics), dzięki którym mogliśmy na bieżąco monitorować i dopracowywać prowadzone działania w celu osiągnięcia jak najlepszych wyników. Skupiliśmy się też na budowaniu treści zewnętrznych oraz tzw. link-buildingu, dzięki któremu strona naszego Klienta zyskała wiele cennych przekierowań z różnorodnych portali tematycznych.

Efekty pozycjonowania sklepu internetowego ze zdrową żywnością

Współpracę z Klientem podjęliśmy w maju 2017 roku, kiedy to Klient zdecydował się zrezygnować z prowadzenia sklepu fizycznego i przeniósł całą swoją sprzedaż do sieci. Poprawa jego widoczności i liczby odwiedzających klientów była logicznym sposobem na utrzymanie dotychczasowego poziomu sprzedaży, a z biegiem czasu poprawę ogólnej sytuacji finansowej firmy. Wprowadzone zmiany i pełna optymalizacja strony internetowej zajęły nam półtorej roku, jednak pierwsze efekty doskonalenia SEO strony Klienta w postaci zwiększonej liczby fraz w TOP 3 i TOP 10 były widoczne po kilku miesiącach.

W półtora roku od rozpoczęcia pozycjonowania na stronie Klienta udało nam się zwiększyć liczbę fraz TOP 10 o 160%, a w TOP3 o 134%, i choć na przedstawionym poniżej wykresie wzrost w przypadku TOP3 wydaje się być znacznie mniejszy, dane liczbowe pokazują wyraźnie, że widoczność strony uległa zdecydowanej poprawie dla najważniejszych dla nas słów kluczowych.

Case Study - pozycjonowanie sklepu ze zdrową żywnością

Co więcej, stabilny wzrost widoczności w wyszukiwarkach oznacza realizację jednego z postawionych na początku celów, a więc ugruntowanie pozycji strony w wyszukiwarce dla najważniejszych fraz kluczowych. Efekt ten oznacza znaczący wzrost świadomość marki i ustawienie jej na pozycji lidera branży. Zaledwie 18 miesięcy wystarczyło, by radząca sobie umiarkowanie firma weszła na zupełnie nowy poziom sprzedaży, wyprzedzając konkurencję i kontynuując swój rozwój w oparciu o sprzedaż w sieci. Przyszłość sklepów internetowych w dalszym ciągu wygląda bardzo pozytywnie, nawet w mniej typowych branżach, a przedstawione case study jest tego najlepszym przykładem.

Pozycjonowanie strony WWW – od czego zacząć?

Przed rozpoczęciem pozycjonowania własnej strony warto pamiętać, że:

  • oferty taniego pozycjonowania z gwarancją efektu po 2 tygodniach w większości przypadków wiąże się z użyciem kontrowersyjnych metod m.in. fraz, które z perspektywy klienta nie są ważne (nie przyniosą żadnych korzyści). Po drugie – jest to ryzykowne i może skończyć się karą, która w efekcie obniży pozycję strony w wyszukiwarce. Efekt będzie więc odwrotny od zamierzonego.
  • pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, ale przynoszącym pozytywne skutki – większy ruch organiczny na stronie, większą sprzedaż itd. Jeżeli szukasz rozwiązania doraźnego “tu i teraz”, rozważ inwestycję w reklamę Google Ads.
  • ile stron, tyle sposobów na lepszą pozycję w Google. Raz uzyskana pozycja nie jest gwarantowana na zawsze. Różnorodność branż oraz zachowań konsumentów powoduje, że metody zastosowane w sklepie A nie zadziałają w sklepie B. Ważne jest to, aby firma pozycjonująca miała doświadczenie i reagowała na zmiany w algorytmach wyszukiwarki Google.

Masz pytanie dotyczące oferty pozycjonowania sklepu internetowego lub strony WWW? Sprawdź naszą ofertę na https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie-strony/.