Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Sklep mięsny w internecie i pozycjonowanie – czy takie połączenie ma sens? (Case study)

Sklep mięsny w internecie i pozycjonowanie – czy takie połączenie ma sens? (Case study)

Specjaliści od pozycjonowania stron w home.pl podejmują się różnych zadań. Mieliśmy już na koncie współpracę SEO z gabinetem dentystycznym, hotelem nadmorskim, studiem fotograficznym, a nawet małą firmą kurierską. Tym bardziej ciekawe wydawało się kolejne wyzwanie związane z branżą spożywczą. Gdy pozycjonowanie dotyczy wąskiej specjalizacji, wówczas działania optymalizacyjne wymagają szczegółowego zbadania grupy docelowej , a także zaplanowania jak najszerszej promocji w sieci. Sprawdź, jak poprawiliśmy widoczność oferty klienta, który zajmuje się prowadzeniem sklepu internetowego sprzedającego, wyselekcjonowane sztuki mięsa.

Na samym początku współpracy wyszliśmy od dokładnej analizy sklepu internetowego pod kątem SEO. Sprawdziliśmy jego mocne i słabe strony oraz zwróciliśmy uwagę na szanse oraz zagrożenia. Na tej podstawie opracowaliśmy konkretny plan działania, który zaczęliśmy wdrażać już w pierwszym miesiącu działań.

Jak pozycjonować stronę WWW z branży spożywczej?

Pomimo dość wąskiej specjalizacji w ofercie sklepu, do zadania podeszliśmy holistycznie. Chcieliśmy zapewnić naszemu klientowi zainteresowanie możliwie szerokiego grona odbiorców, którzy wpisują różne zapytania w wyszukiwarkę Google. Właśnie dlatego nie zamknęliśmy się w działaniach związanych tylko z promocją strony na kilka wybranych słów kluczowych. Zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wzięcie pod uwagę wyrażeń ogólnych, charakterystycznych dla branży spożywczej i sklepów mięsnych. W kolejnym etapie wprowadziliśmy optymalizację z użyciem fraz szczegółowych, składających się z kilku wyrazów (tzw. frazy z długiego ogona).

Wybór takiej strategii był podyktowany 2 kwestiami:

  • Chcieliśmy zbudować świadomość marki klienta na poziomie ogólnym, aby zwiększyć rozpoznawalność jego firmy  w branży spożywczej i mięsnej,
  • Zależało nam na dotarciu do obiorców faktycznie zainteresowanych ofertą, którzy dokładnie wiedzą, czego szukają i są zdecydowani na zakup.

Mając na uwadze branżę oraz fakt, że mamy do czynienia z promocją sklepu internetowego, postanowiliśmy zadbać o rozbudowę contentu, który odpowiadałby na pytania użytkowników zainteresowanych produktami mięsnymi. W ten sposób chcieliśmy zapewnić odbiorcom atrakcyjną, wartościową treść na stronie, która będzie pozytywnie oceniana przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Przy strategii pozycjonowania podjęliśmy się działań przede wszystkim onsite, czyli w obrębie strony internetowej oraz contentowych, polegających na zwiększeniu ilości i jakości treści w serwisie.

Jaki efekt daje pozycjonowanie sklepu z produktami mięsnymi?

Działania podejmowane zgodnie z obraną strategią pozwoliły osiągnąć bardzo dobre rezultaty. Już w drugim miesiącu współpracy liczba wyświetleń witryny w wyszukiwarce Google wzrosła o 51%. Jeśli natomiast porównamy pierwszy i ostatni miesiąc współpracy, to liczba wyświetleń wzrosła nawet 5-krotnie! W drugim miesiącu aż 63% fraz zawierających brand (nazwę firmy) naszego Klienta wyświetlało się w top 10 wyników wyszukiwania. Jest to jednoznaczne ze wzrostem rozpoznawalności marki w sieci i docieranie do coraz większej grupy potencjalnych odbiorców, którzy szukają produktów od konkretnego dostawcy.

W drugim miesiącu współpracy wzrosła też (prawie o 27%) liczba kliknięć, co wskazuje, że więcej osób przechodziło ze strony wyników wyszukiwania właśnie na serwis naszego klienta.

Widoczność w Google - pozycjonowanie sklepu z żywnością
Liczba wyświetleń sklepu w Google w kolejnych miesiącach współpracy z home.pl.

Statystyki wyświetleń strony w Google – jak zwiększyła się widoczność marki?

W przypadku pozycjonowania kluczem do sukcesu jest zachowanie stałego wzrostu liczby wyświetleń w wyszukiwarce Google i idących za tym kliknięć/przejść na stronę sklepu internetowego. Tylko wtedy możemy mówić, że działania SEO przynoszą klientowi realne korzyści. W wyniku podjętych działań liczba wyświetleń witryny wzrosła:

  • po 2 miesiącach – o 51%
  • po 4 miesiącach – o kolejne 104%
  • po 6 miesiącach – o kolejne 57%

W przypadku kliknięć statystyki prezentowały się następująco:

  • po 2 miesiącach – wzrost o 27%
  • po 4 miesiącach – wzrost o 43%
  • po 6 miesiącach – wzrost o 74%

Takie wyniki wskazują, że przeprowadzone działania dały pozytywny efekt i strona sklepu internetowego jest nie tylko lepiej widoczna w sieci, ale również częściej odwiedzana przez osoby poszukujący produktów mięsnych.

procentowy wzrost liczby wejść na stronę sklepu
Procentowy wzrost liczby wejść na stronę sklepu internetowego.

Sklep internetowy z mięsem i SEO – czy Polacy będą kupować więcej żywności w sieci?

Wszystko wskazuje na to, że polscy użytkownicy będą kupować coraz więcej żywności przez internet, zwłaszcza tej wyspecjalizowanej, ukierunkowanej na konkretną dietę. Wg raportu home.pl „Polski e-commerce na fali” praktycznie wszystkie branże odnotowują w ostatnich miesiącach wzrosty sprzedaży.

Ważne jest jednak to, aby na takich klientów nie czekać, tylko jak najszybciej rozpocząć pozycjonowanie i zyskać przewagę nad konkurencją. Podjęte działania optymalizacyjne w każdym kolejnym miesiącu współpracy przynosiły konkretne rezultaty, widoczne w rosnących wskaźnikach takich, jak:

  • liczba wyświetleń witryny,
  • liczba kliknięć witryny,
  • średni CTR,
  • liczba fraz, na które wyświetla się strona internetowa.

Zastosowana strategia pozycjonowania sprawiła, że do oferty naszego klienta zaczęło docierać więcej osób, co realnie zwiększyło szanse na zakup produktów.

Szczególnie ważne było dla nas zwiększenie liczby odwiedzin. Porównując pierwszy i ostatni miesiąc współpracy ten wzrost plasuje się na poziomie 217%. Oznacza to, że ponad dwa razy więcej osób faktycznie odwiedziło sklep internetowy po wykonaniu usługi pozycjonowania, niż przed rozpoczęciem współpracy.

W wielu przypadkach jest to ruch pochodzący z wyszukiwań precyzyjnych, czyli takich, w których użytkownik użył długiego, dokładnego zapytania, a to wskazuje na realne zainteresowanie zakupem konkretnego produktu.

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Jeżeli jesteś aktywnym sprzedawcą i szukasz nowych sposobów na dotarcie do użytkowników w sieci – pozycjonowanie będzie dla Ciebie dobrym narzędziem do osiągnięcia celu. To, czego potrzebujesz na początek to informacji, czego brakuje Twojej stronie, aby być wyżej w Google. Takich odpowiedzi udzieli Ci m.in darmowy audyt SEO, który wykona analizę strony pod kątem jakości treści. Bezpłatny audyt wykonasz klikając na poniższy przycisk i wpisując adres swoje strony:

Czego dowiesz się z audytu?

  • Sprawdzisz, czy Twoja strona dobrze wygląda na smartfonie;
  • Zbadasz widoczność strony w Google wraz z frazami;
  • Otrzymasz wskazówki, które słowa kluczowe są dla Ciebie najlepsze pod kątem rywalizacji z konkurencyjnymi stronami.

Jeżeli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje – skontaktuj się z naszymi specjalistami od pozycjonowania stron WWW.