Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

40% więcej klientów dzięki pozycjonowaniu strony WWW kancelarii prawnej – Case Study

40% więcej klientów dzięki pozycjonowaniu strony WWW kancelarii prawnej – Case Study

Adwokaci, prawnicy, kancelarie, radcy – poszukując pomocy w zakresie prawa trudno natknąć się na bezpośrednie reklamy tego typu profesji, a wszystko to za sprawą obowiązującego bezwzględnego zakazu reklamy wynikającego ze Zbioru Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu uchwalonego przez Naczelna Radę Adwokacką 10 października 1998 roku. W dobie Internetu znacznie łatwiej dotrzeć jednak do różnorodnych prawników i porównać ich usługi, bo na samą obecność w sieci nie ma żadnych przeciwwskazań. W praktyce oznacza to, że choć reklama jest tu surowo zabroniona, pozycjonowanie nastawione na pozyskiwanie organicznego ruchu na stronie jest jak najbardziej możliwa.

Współpracując z jednym z naszych Klientów – prawników skupiliśmy naszą uwagę na budowaniu jego widoczności w sieci i generowaniu ruchu na stronie, a za jego pomocą także w kancelarii, bez konieczności korzystania z reklamy bezpośredniej. Jakie cele wyznaczyliśmy i jak udało nam się je osiągnąć?

Pozycjonowanie, a reklama w Google

W kilku artykułach w sieci powtarza się stwierdzenie, że pozycjonowanie stron WWW kancelarii prawnych jest zabronioną formą reklamy. To błędne stwierdzenie, które wynika z braku zrozumienia czym jest pozycjonowanie i jak wygląda reklama w Internecie.

Pozycjonowanie strony WWW polega na optymalizacji zawartości strony WWW w taki sposób, aby była ona bardziej czytelna dla algorytmów wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie nie ma –  w odróżnieniu od tradycyjnych reklam – znamion marketingowych, nie jest oznaczone w wyszukiwarce Google hasłem „sponsorowane” lub „reklama”. Co więcej, sam proces pozycjonowania nie daje gwarancji, że strona WWW będzie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Reklama Google Ads z kolei jest wyraźnie oznaczona na zielono hasłem „Reklama” i jest wyświetlana na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na daną frazę, która została skonfigurowana w kampanii reklamowej.

Pozycjonowanie kancelarii prawnej – przygotowanie strategii i opracowanie celów

Pozycjonowanie strony internetowej odbywa się w branży prawniczej na tych samych zasadach, co w przypadku każdej innej strony www. Jego celem jest zbudowanie i poprawa widoczności strony w sieci na podstawie jej dobrego przygotowania technicznego, tak by roboty Google mogły ustawić ją na pierwszych miejscach wyszukiwania dla danych fraz, uznać za wiarygodną i wartościową i pokazywać użytkownikom poszukującym pomocy w danej dziedzinie. To właśnie od właściwych działań SEO będzie zależała konkurencyjność kancelarii prawnej na rynku – bez płatnej reklamy też można odnieść sukces.

Podejmując współpracę z Klientem – bohaterem tego Case Study – mieliśmy już stronę internetową, która niestety nie radziła sobie najlepiej w sieci. Nasz zespół specjalistów, we współpracy z Klientem i po wstępnej analizie rynku ustalił więc plan działania na najbliższe miesiące i wyznaczył cele, jakie miały zostać dzięki SEO osiągnięte. Ostatecznie postawiliśmy na:

  • Zwiększenie widoczności na wybrane frazy kluczowe,
  • Poprawę ruchu organicznego na stronie,
  • Zbudowanie wiarygodnego źródła informacji z zakresu oferowanych usług,
  • Stworzenie wizerunku lidera i specjalisty,
  • Poprawę interakcji potencjalnych klientów ze stroną kancelarii.

Wdrażanie zmian – jak skutecznie dążyć do wyznaczonych celów SEO poprzez projektowanie stron internetowych?

Przygotowania do wdrażania zmian i pozycjonowania strony rozpoczęliśmy od znalezienia dobrych słów kluczowych, zarówno krótkich jak i długiego ogona, które umożliwią pojawianie się strony wysoko w wynikach wyszukiwania na najczęściej zadawane pytania. Do znalezienia fraz wykorzystaliśmy automatyczne sugestie Google widoczne po wpisaniu słów „prawnik” i „kancelaria prawna”, wspomagając się przy tym uwagami naszego Klienta i wynikami uzyskanymi w Planerze Słów Kluczowych Google oraz narzędziu Ubersuggest.

Pozycjonowanie strony WWW kancelarii prawnej

Wśród ciekawszych wybraliśmy frazy ogólne, np. „kancelaria prawna”, „porady prawne”, „prawnik Wrocław”, a także frazy specyficzne dla poszczególnych obszarów działania naszego Klienta, np. „prawo budowlane”, „prawo rodzinne”, „sprawy spadkowe”, „pomoc sprawy sądowe”. Wszystkie frazy poszerzyliśmy także w kontekście lokalnym – kancelaria naszego Klienta działa we Wrocławiu i to tu ma trafiać do potencjalnych klientów. Właściwych fraz można znaleźć naprawdę wiele, dlatego na początek warto skupić się na kilku głównych i wraz z rozwojem strony poszerzać ich zakres o kolejne.

Po wybraniu fraz kluczowych skupiliśmy się na optymalizacji technicznej samej strony. Zmianie musiało ulec tu wiele elementów – od prędkości ładowania strony, przez całkowite przeprojektowanie jej designu i wprowadzenie znacznie łatwiejszej struktury strony, po optymalizację kodu, pracę przy meta tagach, czy dopracowanie strony pod kątem urządzeń mobilnych. Założenie było proste – strona ma dobrze wyglądać zarówno dla użytkowników, jak i robotów, a znalezienie na niej informacji nie powinno zajmować zbyt wiele czasu i zniechęcać użytkownika.

Po przygotowaniu strony przyszedł czas na dobrą organizację treści. Zadanie naszych specjalistów było dość obszerne, jako że w ramach tworzenia contentu musieliśmy całkowicie odświeżyć ofertę na stronie (dodając informacje odnośnie działań kancelarii), wprowadzić sekcję poradnikową (blog) z której użytkownicy mogliby czerpać wartościową wiedzę odnośnie konkretnych zagadnień prawnych, przygotować treści na portale zewnętrzne, uporządkować linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, przygotować profil kancelarii w Google Moja Firma, a także stworzyć od podstaw profil kancelarii na Facebooku.

Przygotowując treści blogowe należy pamiętać oczywiście o przedstawieniu tematu w sposób interesujący i przystępny dla czytelnika – choć wszystko zostało już w sieci choć raz powiedziane, dobry poradnik zoptymalizowany pod kątem wybranych fraz może sprawić że to właśnie kancelaria naszego Klienta przyciągnie do siebie najwięcej czytelników. Teksty powinny odnosić się do konkretnych tematów związanych z zakresem usług kancelarii i potencjalnymi problemami przyszłych klientów, a nie do suchego opisu działań, jakimi zajmuje się kancelaria. Klient szuka specjalisty, który posiada odpowiednią wiedzę i doświadczenie, a dobrze napisane teksty czynią kancelarię bardziej wiarygodną i godną zaufania.

Pozycjonowanie strony WWW kancelarii prawnej

Źródło: https://www.radcaprawny.info

 

Efekty działań SEO – co udało nam się osiągnąć dzięki pozycjonowaniu?

Postawione na początku założenia i cele, a więc zwiększenie widoczności na wybrane frazy kluczowe, poprawa ruchu organicznego na stronie, budowanie wizerunku specjalisty czy poprawa interakcji klientów z kancelarią to efekty, które są bardzo realnym wynikiem dobrego pozycjonowania strony. Rezultaty, jakie udało nam się osiągnąć w kontekście strony naszego Klienta mówią przy tym same za siebie.

W przeciągu dwóch lat (nasze działania rozpoczęliśmy w marcu 2017 roku) udało nam się zwiększyć ponad sześciokrotnie widoczność strony naszego Klienta na frazy w TOP 10 i aż jedenastokrotnie w TOP 3. Co jednak ważniejsze, uzyskiwane wyniki udawało się utrzymać na stabilnym poziomie – dodawanie nowych fraz nie powodowało utraty istniejących już pozycji, co jest podstawą budowania widoczności marki w sieci.

Biorąc pod uwagę fakt, że jednym z celów naszych działań było zwiększenie interakcji klientów ze stroną, na życzenie naszego Klienta połączyliśmy ją z widgetem umożliwiających wysyłanie wiadomości z zapytaniami w Chacie na żywo opartym o komunikator Facebook Messenger, a także stworzyliśmy prosty w obsłudze formularz kontaktowy umożliwiający umówienie się na spotkanie i krótkie wyjaśnienie powodu poszukiwania pomocy prawnej. Działania te odniosły sukces, zwiększając o 40% liczbę klientów umawiających się na konsultację po trafieniu na stronę internetową kancelarii.

Jak wybrać firmę do pozycjonowania strony WWW kancelarii prawnej?

Prowadząc działania marketingowe dla kancelarii prawnej należy mieć na uwadze wiele obostrzeń i kwestii etyki zawodowej. Nasz klient postanowił zaufać doświadczonemu zespołowi home.pl i nie podjął samodzielnych działań z zakresu SEO. Osiągnięte efekty są satysfakcjonujące zarówno dla nas, jak i samego Klienta, a nasza dalsza praca skupiająca się na kreowaniu kolejnych treści, ciągłej analizie i monitoringu wyników ma szanse jedynie poprawić pozycję strony kancelarii w sieci. Prowadzisz kancelarię prawną i szukasz nowych sposobów na pozyskanie klientów?  Sprawdź ofertę home.pl w zakresie pozycjonowania, wypełnij formularz, a otrzymasz bezpłatną wycenę działań.