Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Jak czerpać korzyści z energii słonecznej i zostać czołową firmą fotowoltaiczną? Case study

Jak czerpać korzyści z energii słonecznej i zostać czołową firmą fotowoltaiczną? Case study

Działanie w branży energii słonecznej i pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych jest z punktu widzenia reklamy i pozycjonowania podwójnym zadaniem. Z jednej strony firma będzie chciała przyciągnąć zainteresowanie klientów do swoich usług, takich jak projektowanie rozwiązań, doradztwo czy wdrażanie systemów, z drugiej docierać do rynku jako źródło wartościowych informacji o fotowoltaice, która choć dziś coraz popularniejsza, w oczach konsumentów dalej stanowi niemałą zagadkę. Przygotowanie odpowiedniej strategii i wdrożenie działań poprawiających pozycję i wartość strony naszego Klienta w sieci trwało ponad dwa lata. Co udało nam się w tym czasie osiągnąć?

Jak reklamować firmę fotowoltaiczną – opracowanie strategii działania

Energetyka słoneczna jest obecnie jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi przemysłu, dlatego wykorzystanie jej potencjału reklamowego teraz jest zdecydowanie ważne i przełoży się na korzyści widoczne w dalszym ciągu nawet za kilka lat. Zdobycie przewagi konkurencyjnej w momencie, gdy konkurencja dopiero zaczyna się rozwijać nie może jednak odbyć się bez odpowiedniego przygotowania czy przemyślanej strategii opartej na realnych do osiągnięcia celach, wnoszeniu do sieci wartości dodanej i podejścia opartego na ciągłym doskonaleniu. Z taką też ideą wyszliśmy do naszego Klienta, który poprosił o wycenę usług z zakresu pozycjonowania, content marketingu i reklamy w Google Ads.

Ustalając cele i zakres działania z naszym Klientem skupiliśmy się na długofalowych efektach – zdobycie dobrej pozycji dla najważniejszych słów kluczowych nie jest wyzwaniem, jeśli nie uda nam się utrzymać jej na wysokim poziomie przez cały okres pracy nad SEO strony, a przyciąganie do niej reklamą bez przygotowania treści zachęcających do pozostania na stronie również nie wniesie wiele dobrego. Ostatecznie postawiliśmy na następujące cele działań, realizowane na przestrzeni pierwszych dwóch lat współpracy:

  • Podniesienie pozycji strony do TOP 5 dla najważniejszych fraz kluczowych,
  • Zbudowanie wizerunku lidera w branży,
  • Zwiększenie liczby organicznych wejść na stronę,
  • Poprawę spójności marki w sieci.

Reklama fotowoltaiki w praktyce – co zrobiliśmy, by zwiększyć zyski klienta?

Pozycjonowanie

Działania z zakresu pozycjonowania rozpoczęliśmy oczywiście od zoptymalizowania i na nowo projektowania strony internetowej naszego Klienta, która już początkowo miała spory potencjał i wymagała jedynie drobnych zabiegów poprawiających jej prędkość ładowania, czytelność menu i struktury strony oraz ogólny design, który nasi specjaliści dopasowali do najbardziej aktualnych trendów stron minimalistycznych.

Następnie, mając podstawy do działania przeszliśmy do pozyskiwania bazy słów kluczowych, korzystając z niezawodnego Planera Słów Kluczowych Google, narzędzia Ubersuggerst oraz analizy rynku i konkurencji. Ostatecznie postawiliśmy na kilka słów branżowych i głównych fraz kluczowych oraz kilka fraz lokalnych, choć nasz Klient chętnie działa na terenie całego kraju. Wybrane frazy posłużyły do poprawy wewnętrznego linkowania, meta opisów strony i tworzenia lepszej struktury menu, a następnie zostały wykorzystane w rozbudowanym content marketingu.

Content marketing

Content marketing, czyli marketing treści zakłada podejście do promocji w sieci bazujące nie na reklamie bezpośredniej i nakłanianiu klienta do zakupu, a raczej na oferowaniu wartościowych treści, które zwrócą uwagę na działalność marki ale też dostarczą niezbędnej wiedzy i zbudują wizerunek eksperta. W tej kategorii postawiliśmy przede wszystkim na wprowadzenie profesjonalnego bloga firmowego wprowadzającego czytelnika w tematykę fotowoltaiki, odpowiadającego na często pojawiające się pytania dotyczące oferowanych przez Klienta usług i przedstawiającego najciekawsze branżowe nowości i porady w przystępnej dla klientów formie.

Treści blogowe zostały połączone także z prowadzonym równolegle profilem firmy na Facebooku, dzięki któremu udało nam się zwiększyć zasięg strony Klienta, promować publikowane treści i wykorzystać marketing wirusowy do powiększania grona odbiorców. Ważnym elementem budowania wizerunku naszego Klienta w sieci były też publikacje treści w portalach branżowych, dzięki którym zyskaliśmy cenne i wartościowe linki zewnętrzne.

Ostatnim elementem działań w obrębie budowania wizerunku strony naszego Klienta było wykorzystanie potencjału Google Ads i wszystkich narzędzi, z jakimi wiążą się reklamy w najpopularniejszej wyszukiwarce internetowej. Postawiliśmy tu zarówno na wykorzystanie reklam tekstowych wyświetlających się ponad organicznymi wynikami wyszukiwania na zadane frazy, jak i reklamy banerowe wyświetlające się użytkownikom, którzy wcześniej odwiedzili już stronę naszego Klienta bądź wykazywali zainteresowanie tematem fotowoltaiki i energii słonecznej.

Płatne reklamy pomogły  poszerzyć grono potencjalnych Klientów i dotrzeć do szerszej publiczności w momencie, kiedy strona naszego Klienta była jeszcze rozbudowywana i potencjał SEO mógł być jedynie częściowo wykorzystany.

Efekty działań reklamowych w branży energii słonecznej – jak zbudować dobrą pozycję w rozwijającej się dziedzinie?

Pozyskiwanie energii z odnawialnych źródeł, w tym energii słonecznej jest w ostatnich latach coraz popularniejsze, dlatego uzyskanie dobrej pozycji w sieci i zbudowanie wizerunku eksperta dla naszego Klienta było obciążone koniecznością konkurowania z równie szybko rozwijającymi się firmami konkurencyjnymi.

Dzięki doświadczeniu w dziedzinie pozycjonowania i reklam nasz zespół zdołał jednak wypracować wyniki, które zadowoliły naszego Klienta i które są najlepszą bazą do dalszego rozwoju i utrzymania pozycji w sieci.

Obserwując wykres widoczności wygenerowany przez Senuto nie trudno zauważyć, że po początkowych działaniach optymalizacyjnych w czerwcu i lipcu 2016 roku, w sierpniu udało nam się odnotować pierwszy duży skok widoczności strony naszego Klienta w sieci – prawie 10-krotny wzrost fraz, dla których strona pozycjonowała w TOP 10 i 6-cio krotny wzrost dla fraz w TOP 3 to dla początkującej strony naprawdę dobry wynik.

Dalsze budowanie pozycji skupiło się już na powiększaniu liczby fraz w TOP 10 i TOP 3 przy jednoczesnym utrzymaniu już uzyskanych wyników, co było możliwe przez regularne publikowanie nowych treści, aktywne działania w mediach społecznościowych i kontynuowanie włączania do działań marketingowych korzyści z Google Ads.

Ostatecznie udało nam się osiągnąć wszystkie założone na początku cele, tworząc dla naszego Klienta stronę stanowiącą źródło wartościowych informacji o wszystkich kwestiach związanych z fotowoltaiką i montażem paneli słonecznych jako alternatywnego źródła energii. Najlepszym dowodem sukcesu jest w tym momencie jednak aktywność, jaką możemy zaobserwować na stronie po każdej nowej publikacji tekstu – liczba wyświetleń treści blogowych nie maleje z tekstu na tekst, a wręcz przeciwnie, przyciąga za każdym razem spore grono osób zainteresowanych wprowadzeniem nowych rozwiązań i skorzystaniem z usług firmy, jak i tych którzy chcą zwyczajnie dowiedzieć się więcej o stosowanych już systemach.

Pozycjonowanie i reklama dla firmy z branży fotowoltaicznej

Branża fotowoltaiczna stale się rozwija dzięki dodatkowym źródłom finansowania. To pozwala firmom na skuteczne wejście na rynek i konkurencję, a to z kolei przekłada się na konieczność zadbania o marketing oraz wizerunek marki. W home.pl cenimy sobie przede wszystkim profesjonalizm i relację z klientami, a powyższy przykład pozycjonowania nie byłby możliwy do przedstawienia, gdyby nie dokładne zbadanie rynku w oparciu o sugestie oraz wiedzę firmy, z którą współpracowaliśmy.

Analiza danych, weryfikacja strony WWW i opracowanie długofalowej strategii wymaga odpowiedniego podejścia. Jeżeli zakładasz firmę z branży fotowoltaiki lub już takową posiadasz i chcesz zdobyć nowych klientów – skontaktuj się z naszymi ekspertami na stronie https://home.pl/reklama-internetowa . Wycena wszystkich działań jest bezpłatna! Wystarczy, że wypełnisz formularz i podasz adres swojej strony WWW.