Case Study

Coaching w Google – jak pozycjonować stronę WWW w branży szkoleniowej? Case study

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Praca coacha, polegająca głównie na wspieraniu procesu rozwojowego osób i firm, wyznaczaniu nowych celów oraz rozwijaniu cech wspomagających osiąganie wymaganych rezultatów stała się w ostatnich latach bardzo popularna. Po pomoc tego typu doradców sięgają coraz częściej nie tylko firmy starające się zbudować najlepszy zespół, ale też osoby prywatne potrzebujące pomocy w rozwijaniu własnej kariery, zainteresowań czy konkretnych stref życia osobistego. Osoby te trafiają najczęściej na coacha wpisując odpowiednie zapytania w wyszukiwarce internetowej. Co zrobić, by trafili na Twoją stronę?

W ramach obsługi jednego z naszych Klientów zbadaliśmy temat pozycjonowania i reklamy na stronach internetowych dla coachów i trenerów osobistych. Dziś przedstawimy efekty naszej współpracy, a jednocześnie pokażemy na które elementy warto zwrócić uwagę tworząc i doskonaląc profesjonalną stronę internetową.

Określenie strategii i celów marketingowych

Tworząc stronę internetową i wizerunek marki w sieci należy zdawać sobie sprawę z tego jakich klientów chcemy zainteresować, co możemy zaoferować i jakie są nasze cele w stosunku do samej strony. Czy głównym zadaniem jej funkcjonowania jest zachęcanie klientów do wypełnienia formularza zgłoszeniowego, zbudowanie rozpoznawalności naszej marki, a może tworzenie informacji zwiększających wiedzę na temat coachingu i jego zalet? Wszystkie z powyższych pomysłów są dobre, dlatego współpracując z naszym klientem i badając rynek pod kątem stron coachów określiliśmy następujące cele:

  • Zwiększenie widoczności marki w sieci,
  • Budowanie pozytywnego wizerunku coacha i coachingu jako dziedziny,
  • Zwiększenie ruchu na stronie internetowej,
  • Zwiększenie interakcji w mediach społecznościowych,
  • Zwiększenie liczby osób zgłaszających się po poradę.

Jak stworzyć popularną stronę coacha personalnego – SEO i pozycjonowanie

Zadaniem coacha jest doradztwo w bardzo różnych dziedzinach związanych z rozwojem personalnym i zawodowym, dlatego też przed przystąpieniem do budowania strony i działań SEO warto przemyśleć obszary rozwoju, jakimi chcemy się zajmować i promować na stronie. To one wpłyną na wybór odpowiednich słów kluczowych, tworzenie wartościowych treści i pozycjonowanie strony na konkretne frazy kluczowe.

Wybór słów kluczowych warto rozpocząć od fraz ogólnych i zawężać je do fraz długiego ogona oraz fraz lokalnych, specyficznych dla okolicy w jakiej chcemy pozyskać klientów. W przypadku frazy „coach” warto uważać – w języku angielskim słowo to oznacza dosłownie trenera, ale jest także nazwą własną marki galanteryjnej i odzieżowej, dlatego jej potencjał przy pozycjonowaniu jest stosunkowo niewielki. Wartości poszczególnych fraz i sugestie tych, które warto wybrać można sprawdzać za pomocą narzędzi takich jak Planner Słów Kluczowych Google lub Ubersuggest. Jak widać na załączonym zrzucie ekranu, wiele słów kluczowych odnosi się do samej koncepcji coachingu – tego typu frazy warto umieścić w treściach przygotowywanych na blogu podpiętym do strony, jak i samej stronie, wyjaśniając klientom z jakimi usługami mogą mieć do czynienia.

Pamiętając, że to właśnie strona www jest wizytówką marki w sieci, warto by wyglądała profesjonalnie, nowocześnie, minimalistycznie, ale też była prosta w obsłudze i pozwalała na szybkie znalezienie wszystkich interesujących klienta informacji. Przed przystąpieniem do pozycjonowania zdecydowaliśmy się całkowicie przeprojektować obecną stronę naszego Klienta, skupiając się na prędkości jej ładowania, ogólnym designie, poszczególnych elementach takich jak menu, układ strony czy rozmiar grafik, a także aspektach technicznych wpływających na późniejsze pozycjonowanie strony (w tym przejrzystości kodu czy meta tagach).

Słowa kluczowa - strona WWW coachaEfekty działań – jak osiągnęliśmy cele i stworzyliśmy rozpoznawalną stronę coacha personalnego?

Nasz Klient skupia swoje usługi w obrębie pomocy w rozwoju osobistym, wytyczaniu nowej ścieżki kariery, określaniu celów życiowych i zdobywaniu nowych umiejętności pozwalających na ich osiągnięcie. Pracując nad stroną oraz współgrającym z nią wizerunkiem w mediach społecznościowych postawiliśmy więc na frazy celujące przede wszystkim w klientów indywidualnych. Wśród wybranych pojawiły się między innymi:

  • Coaching Wrocław
  • Rozwój osobisty Wrocław
  • Coaching personalny
  • Coaching kiedy warto
  • Jak znaleźć dobrego coacha
  • Coaching rozwój osobisty

Wracając do postawionych na początku współpracy celów, jako priorytetowe ustaliliśmy zwiększenie widoczności marki w sieci, zwiększenie ruchu na stronie internetowej, oraz zwiększenie interakcji w mediach społecznościowych. W celu tym wprowadziliśmy na stronie widget pozwalający na zadawanie pytań coachowi poprzez zalogowanie się do Facebooka bez konieczności opuszczania strony, a także interaktywne ikony pozwalające na szybkie dołączenie do grona obserwatorów na Facebookowym profilu naszego Klienta.

Działania te, powiązane z wprowadzeniem wartościowych i ciekawych opisów na stronie oraz mocnym rozbudowaniem sekcji poradnikowej zbudowanej w formie bloga pozwoliły na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce na wybrane frazy kluczowe oraz zdobycie oczekiwanego ruchu organicznego zarówno na samej stronie internetowej, jak i w mediach społecznościowych, co obrazuje poniższy wykres.

Wykres widoczności strony WWW coacha - efekt pozycjonowania

Ostatecznie udało nam się zwiększyć widoczność strony w TOP 10 ponad 5-ciokrotnie, a w TOP 3 ponad dwukrotnie. W przypadku branży, która jest na rynku stosunkowo nowa i dopiero zaczyna zdobywać zainteresowanie klientów indywidualnych, wyniki te są naprawdę obiecujące. W ramach pracy nad widocznością w sieci i dzięki skupieniu na interakcjach z potencjalnymi klientami udało nam się też potroić liczbę obserwatorów na Facebooku i przekonać naszego Klienta do inwestycji w reklamę Facebook Ads, która przyciągnęła znaczną liczbę nowych użytkowników i przekierowała ich skutecznie do strony www.

Pozycjonowanie i reklama w branży szkoleniowej

Branża szkoleniowa posiada bardzo duży potencjał w kwestii pozycjonowania stron WWW. Proces ten wymaga jednak dokładnego sprawdzenia lokalnego rynku (i nie tylko). Działania związane z SEO to inwestycja w przyszłość i warto wziąć to pod rozwagę. Zwłaszcza, gdy duża liczba szkoleniowców buduje wokół siebie markę osobistą wyłącznie za pomocą mediów społecznościowych – posiadając stronę WWW, na dodatek dobrze wypozycjonowaną można zyskać przewagę nad konkurencją!

Jeżeli zaczynasz swoją karierę szkoleniowca lub jesteś w tej branży kilka lat i szukasz nowych metod pozyskiwania klientów – skontaktuj się z naszymi ekspertami na stronie https://home.pl/reklama-internetowa . Wycena wszystkich działań jest bezpłatna! Wystarczy, że wypełnisz formularz i podasz adres swojej strony WWW. Nie posiadasz strony WWW? Napisz nam o tym, a przygotujemy dla Ciebie specjalną ofertę.