Wpisz poszukiwane słowo i wciśnij Enter.

Pozycjonowanie strony WWW firmy z Wrocławia – case study

Pozycjonowanie strony WWW firmy z Wrocławia – case study

Działanie na rynku lokalnym wymaga, niezależnie od branży, solidnego podejścia do kwestii pozycjonowania i budowania widoczności marki w sieci. Ogólne zasady SEO, które zawsze znajdą zastosowanie przy tworzeniu strony internetowej muszą iść blisko w parze z pozycjonowaniem lokalnym, nakierowanym na docieranie do klientów wyłącznie w obszarze działania danej firmy.

W kolejnym już case study przygotowanym na podstawie współpracy z klientem prowadzącym firmę z Wrocławia sprawdzamy, jak skutecznie wykorzystać możliwości pozycjonowania lokalnego w branży wnętrzarskiej.

Przygotowanie działań SEO lokalnego – profil klienta

Od października 2018 roku prowadziliśmy działania dla operującego z Wrocławia projektanta wnętrz. Jego strona internetowa oraz media społecznościowe działały już na tym etapie dość prężnie, zdobywając zainteresowanie ze strony klientów, ale też mając potencjał na znacznie lepsze wyniki. Klient zgłosił się do home.pl z zapytaniem o współpracę, stawiając nam za cel osiągnięcie znacznie lepszych pozycji w wyszukiwarce głównie dla fraz lokalnych – dotychczas wykorzystywane strategie przyciągały klientów z całego kraju, jednak klient postanowił skupić się przede wszystkim na stolicy Dolnego Śląska i jej najbliższej okolicy.

Założenia i cele dla pozycjonowania lokalnego (Wrocław)

Rozpoczynając współpracę z jakimkolwiek klientem zawsze staramy się ocenić na początku jego obecną sytuację i choć w przypadku projektanta wnętrz z Wrocławia projekt strony internetowej wyglądał już na starcie całkiem dobrze, jej wyniki mogły zostać zdecydowanie poprawione. Na szczególną uwagę zasługiwały tu frazy kluczowe, wśród których przeważały frazy ogólne i zaledwie kilka fraz lokalnych faktycznie pojawiało się w TOP 10. Ostatecznie postawiliśmy sobie za cel:

  • Wzrost ruchu na stronie, w tym szczególnie ruchu organicznego z wyszukiwarki,
  • zwiększenie zaangażowania użytkownika na stronie,
  • osiągnięcie topowych pozycji na wybrane frazy kluczowe,
  • ogólna poprawa widoczności marki,
  • poprawa jakości optymalizacji strony i aspektów technicznych wpływających na SEO,
  • zdobycie cennych linków odsyłających do strony głównej w lokalnych katalogach i artykułach,
  • zbudowanie zaplecza treści generujących wejścia na stronę.

Pozycjonowanie lokalne dla biura architekta wnętrz – jak działaliśmy?

Analiza fraz kluczowych to zawsze dobry wstęp do planowania działań SEO, także w skali lokalnej. Nasz klient posiadał dość solidne zaplecze fraz ogólnych, dlatego na podstawie wymagań przedstawionych przez klienta i prowadzonej przez naszych ekspertów analizy działań konkurencji oraz popularności fraz kluczowych wybraliśmy te słowa kluczowe, których potencjał dla osiągania wysokich pozycji w wyszukiwarce był najwyższy, ale też gwarantował najlepsze przełożenie na realny ruch na stronie.

Obok krótkich fraz ogólnych doprecyzowujących jedynie lokalizację (np. architekt wnętrz Wrocław, projekty wnętrz Wrocław, wystrój wnętrz Wrocław) postawiliśmy także na kilka fraz długiego ogona, dłuższych fraz lokalnych oraz fraz poradnikowych, które ułatwią budowanie wartościowych treści i przyciągną uwagę zainteresowanych oferowanymi usługami klientów.

We wpisach poradnikowych i inspiracyjnych warto wykorzystywać frazy długie, nakierowane na konkretnego odbiorcę np. domy w stylu prowansalskim, mieszkanie w stylu prowansalskim Wrocław, minimalistyczne projekty mieszkań, minimalistyczne dekoracje do domu, nowoczesne mieszkania projekt itp. Trzeba w końcu pamiętać, że pozycjonowanie to nie tylko praca pod roboty wyszukiwarek, ale przede wszystkim pod czytelnika, który będzie finalnym klientem.

Audyt SEO jest jednym z kluczowych zadań dla naszego zespołu przed rozpoczęciem jakichkolwiek prac na stronie klienta. To właśnie na bazie audytu mogliśmy ocenić, że powodem dla słabszych wyników strony, poza brakiem dopasowanych lokalnych fraz kluczowych był brak optymalizacji dla podstron, problemy z indeksowaniem strony, brak tytułów i opisów dla wielu podstron, a także kilka problemów technicznych z indeksowaniem i mapą strony.

Optymalizacja strony i treści pod frazy kluczowe

Jedną z propozycji przedstawionych klientowi przez zespół home.pl była praca nad szatą graficzną strony głównej, ogólną organizacją menu i podstron oraz przygotowaniem nowych treści zwiększających liczbę miejsc umożliwiających pozycjonowanie lokalne całej strony. Propozycja ta została dobrze przyjęta, co pozwoliło naszym grafikom przejść dość szybko do optymalizacji strony podczas jej przebudowywania.

W efekcie mogliśmy sprawnie wdrażać nowe rozwiązania, odświeżyć motyw strony do bardziej minimalistycznego i nowoczesnego, a jednocześnie zachować estetykę, która dla projektanta wnętrz jest przecież niezwykle ważna.

W pierwotnej wersji strony internetowej naszego klienta pojawiała się zakładka blog, która nie była niestety odświeżana zbyt regularnie i nie generowała ruchu dla strony głównej ani samej firmy naszego klienta. Zgodnie z umową do pracy zatrudniliśmy więc także copywriterów doświadczonych w tematyce wnętrzarskiej, którzy przez cały rok przygotowywali regularnie pojawiające się treści na odświeżonej podstronie poradnikowej a także na portalach zewnętrznych. Ich wysiłek się opłacił – poza prezentacją oferty strona projektanta wnętrz stała się także tablicą inspiracyjną dla jego przyszłych klientów, ukazując poprzednie realizacje, dając wgląd w samą pracę architekta wnętrz i podkreślając zalety korzystania z tego typu usług.

Efekty pracy – pozycjonowanie lokalne we Wrocławiu dla projektanta wnętrz

Tematyka aranżacji i projektowania wnętrz staje się w ostatnich latach znacznie popularniejsza, nie tylko jako usługa ale i pomysł na karierę. Dobrze przygotowana strona internetowa dająca zaplecze do pozyskiwania nowych klientów, prezentująca ofertę biura projektowego, ale też wyprzedzająca działania konkurencji pozwala zbudować dobrą pozycję na rynku i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów jeszcze w momencie istnienia pewnej niszy branżowej.

Wszystkie wymienione wyżej aspekty wykorzystaliśmy na swoją korzyść, czego najlepszym dowodem są osiągnięte przez nas efekty pozycjonowania po zaledwie roku od rozpoczęcia współpracy.

Pozycjonowanie strony WWW we Wrocławiu

Widoczność strony wzrastała najsilniej w okresie od marca do czerwca, osiągając ponad 30% lepsze rezultaty w najważniejszym okresie w sezonie. W przypadku strony dla architekta wnętrz warto rozważyć aspekt sezonowości, zwiększając działania w najgorętszym okresie i pracując nad bardziej technicznymi aspektami strony gdy zainteresowanie tematyką wnętrzarstwa opada z powodu panujących warunków (remonty latem są znacznie popularniejsze, niż zimą).

W przypadku fraz kluczowych, będących jednym z punktów skupienia i celów prowadzonych przez nas działań, zanotowane wzrosty mogą cieszyć. 16,22% więcej fraz w TOP 3, 113 fraz w TOP 10 i ponad 1,5 tysiąca fraz w TOP 50 dla pozycjonowania lokalnego to dobre wyniki, na których w najbliższym roku mamy szansę zbudować jeszcze większy ruch na stronie.

Statystyki fraz kluczowych dla pozycjonowania strony WWW we Wrocławiu

Wartościowych informacji o wynikach strony po pierwszym roku współpracy dostarczyły nam także wykresy Google Analytics, z których pomocą śledzimy przede wszystkim zmieniającą się ilość odwiedzin na stronie. Tę udało nam się zwiększyć dwukrotnie, osiągając poziom 1000 unikalnych użytkowników strony miesięcznie już na początku stycznia 2019 roku, a więc po zaledwie 3 miesiącach działania. Wynik ten jest doskonałym dowodem na to, że strona nie była w istocie zorganizowana źle i wymagała raczej drobnych poprawek kosmetycznych plus pracy nad jej rozbudowaniem, niż całkowitej odbudowy od zera.

Statystyki odwiedzin dla strony WWW firmy z Wrocławia

Pozycjonowanie lokalne z home.pl

Poszukujesz indywidualnych rozwiązań dla swojej strony internetowej? Nie musisz już wpisywać w wyszukiwarkę Google frazy: „pozycjonowanie Wrocław„, aby skorzystać z pomocy specjalistów. Pozycjonowanie lokalne, choć jest doskonałym narzędziem docierania do nowych klientów wymaga nie mniejszego doświadczenia w zakresie SEO niż działania marketingowe na szerzej zakrojoną skalę. Nasi specjaliści śledzą aktualne trendy na bieżąco, wykorzystując swoją znajomość rynku i umiejętności analizy konkurencji na korzyść każdej strony, nad którą pracują. Sprawdź, co możemy zrobić dla Twojego biznesu na rynku lokalnym i skontaktuj się z nami poprzez formularz na stronie https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/ . Po wypełnieniu formularza otrzymasz bezpłatną wycenę działań dopasowanych do Twoich potrzeb.

Sprawdź przykładowe case study współpracy z naszymi klientami: