Case Study

Pozycjonowanie lokalne dla firmy ze Szczecina – budowa wizerunku od zera (case study)

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Pozycjonowanie lokalne odgrywa ogromne znaczenie dla firm, które ograniczając swoje pole działania do wybranego miasta czy regionu chcą w dalszym ciągu przykuć uwagę jak największej liczby potencjalnych klientów. Bez względu na to czy mówimy tu o restauracji, fryzjerze, tapicerze, kosmetyczce czy firmie budowlanej, odpowiednie zaprezentowanie się w sieci może wpłynąć bezpośrednio na ich sukces rynkowy. Z prośbą o pomoc w pozycjonowaniu nowo powstałej strony WWW zgłosił się do nas właściciel siłowni ze Szczecina.

W ramach kolejnego case study skupiliśmy się na pozycjonowaniu lokalnym w Szczecinie, wykonanym przez zespół home.pl we współpracy z nowo otwierającym się tam klubem sportowym i fitness. Po raz pierwszy w opisywanych przez nas studiach przypadku zaczynamy całkowicie od zera. Co udało nam się osiągnąć od listopada 2018 roku?

Pozycjonowanie lokalne dla firmy ze Szczecina – budowa wizerunku od zera

Gdy pozycjonowanie staje się priorytetem już od samego początku istnienia strony internetowej, potencjał zbudowania dobrego wizerunku marki w sieci jest wysoki – choć pojawienie się na wysokich pozycjach w Google może zająć dłuższą chwilę, przy regularnej publikacji treści, dobrym SEO i wykorzystaniu dostępnych narzędzi Google działania nie powinny sprawić naszym specjalistom większego problemu. Na początek musieliśmy jednak ustalić z klientem cele działania, opierając się głównie o badanie konkurencji i rynku, wspólnie opracowane propozycje słów kluczowych oraz doświadczenie naszego zespołu, dzięki któremu cele były realne do osiągnięcia.

Cel pozycjonowania: wykreowanie silnego wizerunku firmy w Internecie

Klient: nowo otwarty klub fitness w Szczecinie

Zadania na pierwszy rok działań SEO

  • Budowa strony internetowej od podstaw,
  • Połączenie strony www z wizytówką Google Moja Firma,
  • Stworzenie profili w mediach społecznościowych,

Najważniejsze cele pozycjonowania

  • Osiągnąć poziom minimum 300 wyświetleń strony dziennie,
  • Uplasować stronę w top 3 wyników wyszukiwania dla kluczowych fraz (min. 30),
  • Stworzyć bazę do przyszłych działań SEO i sprawnej rozbudowy strony,
  • Zbudować świadomość marki w sieci

Jak pozycjonować lokalnie nową firmę w Szczecinie?

Zaczynając od zera, pierwszym krokiem przygotowującym do jakichkolwiek działań SEO musiało być zbudowanie strony internetowej, spójnej z wizerunkiem naszego klienta ale też odpowiadającej współczesnym trendom designu i technikom, jakie stosuje konkurencja. Poza aspektami technicznymi, jak właściwe budowanie linków do każdej z podstron, wyboru szablonu czy sprawdzenia mapy strony, nasz zespół skupił się na merytorycznym przygotowaniu strony do działania – zebraniu najważniejszych informacji, zbudowaniu treści na podstrony i skonstruowaniu menu przenoszącego łatwo do najważniejszych podstron.

Wśród elementów, na które postawiliśmy obowiązkowo poza stroną główną pojawiły się podstrony z cennikiem, grafik zajęć (z możliwością zapisu na dane zajęcia poprzez kliknięcie w ich termin na kalendarzu), formularz zapisów na trening personalny, podstronę kontaktu oraz poradnikową bazę wiedzy – bloga, którego treści będą dodatkowym miejscem do pozycjonowania całej strony.

Wybór fraz kluczowych przy pozycjonowaniu lokalnym

Jak sugeruje sama nazwa, pozycjonowanie lokalne skupia się przede wszystkim na frazach kluczowych precyzujących lokalizację działania danej firmy. W przypadku siłowni i klubu fitness, poza krótszymi frazami takimi jak „szczecin fitness”, „klub fitness szczecin”, czy „siłownia szczecin” można wykorzystać także frazy długiego ogona, np. „siłownia szczecin z trenerem”, „siłownia szczecin bez umowy” oraz frazy precyzujące lokalizację obiektu, np. „siłownia szczecin prawobrzeże”, „fitness szczecin centrum”. Każda z powyższych fraz, podobnie jak frazy odnoszące się do konkretnych rodzajów zajęć czy bezpośrednio oferty firmy ma szansę na dużą liczbę zapytań w wyszukiwarce, jednak na początku warto ograniczyć się do najbardziej podstawowych słów kluczowych i dopiero później poszerzać treści o kolejne frazy.

Gdzie umieszczać frazy kluczowe w treściach na stronie siłowni czy klubu fitness?

Choć klienci wchodzą tu zwykle by sprawdzić grafik najbliższych zajęć czy skontaktować się szybko bezpośrednio z obsługą siłowni, umieszczanie opisów na landing page poszczególnych zajęć, w zakładce „kontakt”, w opisach na stronie głównej, w aktualnościach, w strefie poradnikowej, a także w linkach i meta opisach w sposób naturalny i czytelny nie tylko dla robotów, ale i zwykłego użytkownika przynosi obecnie najlepsze efekty.

Wyniki pozycjonowania po roku i plany na przyszłość

Skupiając się w przygotowanym case study na marce, która istnieje na rynku dość krótko i z którą współpracujemy od samego początku istnienia jesteśmy w stanie pokazać, że przy mocnym skupieniu na tworzeniu wartościowych i dobrze przygotowanych pod kątem SEO treści już po roku można osiągnąć wiele postawionych sobie celów. Wśród naszych założeń pojawiało się wejście do TOP 3 z najważniejszymi frazami kluczowymi oraz zdobycie określonej liczby wyświetleń na stronie w ciągu dnia i obydwa te cele udało się osiągnąć. Od listopada 2018 zanotowaliśmy znaczny wzrost widoczności strony w Google i choć przedstawiony wykres obrazuje pewne wahania w liczbie fraz w TOP 10, trend jest zdecydowanie wzrostowy i dobrze rokuje na kolejny rok działań.

Obiecująco wyglądają też wyniki dotyczące historii widoczności strony w sieci z podziałem na frazy w TOP 3, TOP 10 i TOP 50.

Pozycjonowanie Poznań - efekt SEO lokalnego przeprowadzonego przez home.pl

Zielone znaczniki w kategoriach TOP 3 i TOP 10 podkreślają tendencję wzrostową w popularności strony dla poszczególnych fraz i efekt ten może cieszyć – pracując w przyszłości nad poszerzaniem puli istotnych fraz i dobudowując do tych już wykorzystywanych planujemy zwiększyć liczbę fraz w TOP 3 i TOP 10, pozostając w dalszym ciągu wyłącznie przy pozycjonowaniu lokalnym.

Na koniec zdecydowaliśmy się przedstawić jeszcze wykres wyświetleń strony z Google Search Console, śledzony przez naszych specjalistów na bieżąco wspólnie z wykresem liczby wizyt unikalnych użytkowników. Jak widać, już w lipcu 2019 udało nam się osiągnąć założony cel 300 wyświetleń strony dziennie, a obecnie oscylujemy na poziomie 600 odsłon dobowych. Wraz z umacnianiem się firmy naszego klienta w świadomości jego klientów na lokalnym rynku, liczba ta powinna w dalszym ciągu wzrastać w równie umiarkowanym i przewidywalnym tempie.

Pozycjonowanie Szczecin – Dlaczego warto skorzystać z SEO od home.pl?

Jako doświadczony zespół specjalistów ds. marketingu internetowego, grafików i twórców stron internetowych jesteśmy w stanie przygotować wraz z Tobą wspólny plan działania gwarantujący najlepsze efekty pozycjonowania zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej czy międzynarodowej. Zawsze staramy się dopasować wykorzystywane narzędzia SEO i środki przekazu do charakterystyki danej branży, bazując na wnikliwej analizie konkurencji i rynku oraz audytach u klienta.

Chcesz sprawdzić, co możemy zaoferować Twojej firmie? Wypełnij formularz pod adresem https://home.pl/reklama-internetowa/pozycjonowanie/. Po wypełnieniu formularza otrzymasz bezpłatną wycenę działań dopasowanych do Twojego biznesu. 

Sprawdź historie sukcesu klientów, którzy skorzystali z pozycjonowania w home.pl: