Hosting

6 najczęstszych błędów, które popełniamy przy tworzeniu strony w WordPressie

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Każdy, kto tworzył stronę w WordPressie wie, jak można w łatwy sposób ją zepsuć. Wiele poradników w sieci wskazuje na przykładowe błędy tj. nadmiar wtyczek (które spowalniają stronę), bardzo duże i “ciężkie” zdjęcia (które źle działają na urządzeniach mobilnych) lub słabe hasło do panelu administracyjnego (kwestie bezpieczeństwa). To, co ma szczególne znaczenie wśród użytkowników to komfort użytkowania i wygoda w przeglądaniu strony. W tej kwestii warto zawsze poprawić.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z WordPressem i jesteś początkujący, upewnij się, czy nie popełniasz poniższych 6 błędów. Lista podpowie Ci czego nie robić, aby Twoja strona w sieci działała i wyglądała profesjonalnie oraz była atrakcyjna i użyteczna dla odwiedzających.

Większość z poniższych wskazówek warto wprowadzić jeszcze przed samą publikacją strony WWW. Jeśli jednak Twoja witryna już działa to sprawdź ją pod tym kątem i w razie potrzeby wprowadź poprawki.

Wyskakujące okienka tzw. pop-upy

Wyskakujące okienka to przekleństwo wielu stron internetowych. Po wprowadzeniu RODO w życie musimy się częściowo z nimi pogodzić, ale jako dostawca ciekawej treści nie warto tego trendu dalej podkręcać. Pojawiające się co chwilę okna z propozycją rabatu, zapisu do newslettera potrafią dać efekt odwrotny od zamierzonego – użytkownik nie zostanie Twoim wiernym czytelnikiem ponieważ już na początku będzie przytłoczony dodatkowymi ofertami.

Dla Ciebie pop-up to działanie marketingowe, dla użytkownika to z kolei… przykra niespodzianka. Przypomnij sobie ile razy wchodząc na jakąś stronę miałeś problem z odczytaniem tekstu ponieważ pop-up’owe okno skutecznie Ci to uniemożliwiało? A przecież wartością szczególną w tym przypadku jest wizyta na Twoim blogu/stronie potencjalnego klienta, który znalazł Cię w wyszukiwarce Google. Po co utrudniać sobie życie odstraszając go pop-upem?

Ponadto wielu użytkowników unika obecnie wyskakujących okien dezaktywując je poprzez rozszerzenia przeglądarki np. Adblock (w Polsce jest to nawet połowa Internautów). Jeśli jednak zdecydujesz się na ich używanie, rób to z rozwagą i na pewno nie stosuj ich na każdej podstronie, a raczej kontekstowo oraz po pewnym czasie. Zdecydowana większość wtyczek do konfiguracji pop-upów posiada do tego odpowiednie opcje.

Brak informacji kontaktowych firmy

Zamieszczenie informacji o firmie w zakładce “Kontakt” nie jest dzisiaj wystarczającym rozwiązaniem. Potencjalni klienci lubią, gdy wszystkie dane firmy znajdują się na wyciągnięcie ręki. Podczas przeglądania oferty użytkownik nie może mieć wątpliwości, czy i jak do Ciebie napisać/zadzwonić. Formularz kontaktowy, adres email w stopce lub wyraźnie wskazany email w samym tekście ułatwią mu to, ale nie jest to jedyna możliwość. Coraz bardziej popularne stają się dodatkowe opcje kontaktu poprzez Messengera. Im więcej zaproponujesz możliwości kontaktu, tym lepiej. Nie tylko zwiększysz szansę na pozyskanie klientów, ale również staniesz się w ich oczach bardziej wiarygodny.

Martwe linki

„Błąd 404. Strona o podanym adresie nie została znaleziona.” – z taką informacją spotkałeś się pewnie nie raz po kliknięciu w jakiś odnośnik na stronie. „Martwy link” to adres, który w rezultacie prowadzi do nieistniejącej strony. O ile jednak błędy 404 są ważne w przypadku, gdy ktoś wpisze losowy adres podstrony np. przykladowadomena.com/kntakt (zamiast /kontakt), tak istnienie wadliwego odnośnika w strukturze strony działa na Twoją szkodę. Upewnij się, że w menu Twojej witryny lub jej zasobach wszystkie odnośniki są aktywne. W innym przypadku użytkownicy, którzy natrafią na martwy link będą zirytowani, zwiększą w statystykach strony współczynnik odrzuceń i tym samym obniżają Twoją pozycję w Google.

Nieaktualne treści

Przy prowadzeniu bloga bardzo trudno jest zachować aktualność wszystkich wpisów, zwłaszcza gdy komentujemy rzeczywistość i wydarzenia ze świata. Wyjątkiem są blogi kulinarne, w których przepisy w ogóle się nie przedawniają i są one tutaj na faworyzowanej pozycji. Jeżeli jednak celujesz w treści o krótkiej żywotności, pamiętaj o ich aktualizacji lub “zrecyklinguj” je pod nowy wpis jeżeli dany temat rozwinie się w innym kierunku. Czytelnicy lubią czytać blogi i strony z aktualnymi treściami, które odpowiadają ich potrzebom. Przykładowo, jeżeli opublikowałeś instrukcję obsługi jakiejś aplikacji lub urządzenia, sprawdź czy coś się nie zmieniło w kwestii wyglądu menu lub budowy przedmiotu. Jeżeli użytkownik kupił “nową wersję” produktu to oczekuje od Ciebie (jako eksperta) aktualnej porady wraz z ze zrzutami ekranu prezentującymi faktyczny stan.

Jeżeli tego nie zrobisz – użytkownik szybko porzuci Twoją stronę, a to z kolei sygnał dla Google, że umieszczona treść jest „gorszej kategorii” i wprowadza czytelnika w błąd.

Kiepska nawigacja po stronie WWW

Użytkownicy w sieci oczekują przede wszystkim szybkości i przejrzystości stron WWW. Większość z nich ma niezwykle mało cierpliwości do treści, których nie można w prosty sposób znaleźć. W związku z tym Twoja nawigacja na stronie musi być przejrzysta i łatwa do zrozumienia. Niezależnie od tego czy Twoje menu będzie pionowe, poziome czy podwójne – sukces zawsze tkwi w prostocie. Spraw, aby użytkownicy swobodnie poruszali się po Twojej witrynie. Sprawdź czy menu, które posiadasz na stronie jest dostosowane do urządzeń mobilnych – w erze ponad 50% ruchu ze smartfonów i tabletów ma to kolosalne znaczenie.

Dobrze skonstruowane menu powinno być ograniczone do minimum jeśli chodzi o kategorie oraz podstrony, nazwy zakładek muszą być czytelne i logiczne, a także zgodne z faktyczną treścią jaka wyświetli się po kliknięciu. Unikaj przy tym zbyt długich fraz (źle wyświetlają się na małych ekranach), a także różnych kolorów dla czcionki.

Zbyt wiele kolorów i czcionek

Tak jak w menu powinieneś ograniczyć się do maksymalnie 2 kolorów czcionki (dla podstrony aktywnej i nieaktywnej), tak w samej strukturze treści również musisz zadbać o spójność. Nowicjusze są szczególnie podatni na to, aby zastosować na swojej stronie ,,ciekawy” wybór kolorów i czcionek, a to doprowadzi tylko do jednego – odpływu użytkowników ze strony. Przestrzeganie tej prostej zasady pomoże Ci sprawić, że Twoja strona będzie przyjazna dla wizytującego. Nie masz pomysłu na paletę kolorów? Zapoznaj się z narzędziem http://colorsafe.co/, które wskaże Ci kolory odpowiednio dopasowane do tła witryny.

Brak czasu na zbudowanie swojej strony? Pomożemy Ci!

Samodzielna budowa strony WWW w WordPressie potrafi “pożreć” kilkadziesiąt godzin, a na tym możecie ucierpieć Twój biznes. Ten czas możesz zaoszczędzić dzięki naszym specjalistom, którzy wykonają dla Ciebie profesjonalną, czytelną i dostosowaną do urządzeń mobilnych witrynę, z której będziesz dumny! Skontaktuj się z nami pod adresem https://home.pl/tworzenie-stron-internetowych/ i opisz swoją firmę, a my wykonamy dla Ciebie bezpłatną wycenę nowej strony WWW.

Dodaj komentarz