Zdobycie rozpoznawalności w branży hotelowej od zawsze wiązało się z dużą konkurencyjnością i walką o każdego klienta. W czasach, kiedy marketing przeniósł się przede wszystkim do sieci, a obok tradycyjnych hoteli pojawiają się także tańsze hostele, a także domki i apartamenty na wynajem krótkoterminowy, istnienie hotelu w sieci jest właściwie koniecznością. Podejście do SEO musi być tu jednak kompleksowe i uwzględniać wiele przemyślanych rozwiązań. Nasi specjaliści w ostatnim czasie podjęli się pozycjonowania jednego z lokalnych hoteli w Dziwnowie. Jakie wnioski udało nam się wyciągnąć podczas tej współpracy?
Początki współpracy – strategia SEO dla hotelu
Jednym z ważniejszych elementów promocji hotelu w sieci jest właściwe przygotowanie jego wizytówki w usłudze Google Moja Firma i zbudowanie pozytywnego wizerunku marki wyróżniającego hotel na tle konkurencji. Po zmianach, jakie Google wprowadziło w ubiegłym roku w systemie wyświetlania hoteli na mapach, dziś znacznie większy ruch na stronach odbywa się właśnie z przekierowania z podstrony hotelu w mapach, a nie samej pozycji w wyszukiwarce. Wiedza ta pozwala znacznie skuteczniej zaplanować cele i strategię działań SEO dla hotelu, a tym samym osiągnąć znacznie wyraźniejszy wzrost ruchu na stronie.
Po przedyskutowaniu wszystkich aspektów pozycjonowania z naszym klientem i możliwości, jakie daje marketing w sieci, specjaliści home.pl opracowali kilka najważniejszych celów, na których realizacji skupialiśmy się od stycznia 2017 roku. Ustaliliśmy, że dla naszego klienta konieczne będzie:
- Zwiększenie ruchu na stronie,
- Zwiększenie ilości rezerwacji dokonywanych przez formularz na stronie,
- Zbudowanie pozytywnego wizerunku hotelu w sieci,
- Wyróżnienie hotelu na tle konkurencji z pomocą wartościowych treści i strony internetowej,
- Nakierowanie działań SEO na klientów polskich i zagranicznych.
Pozycjonowanie strony internetowej hotelu, hostelu i apartamentów. Najważniejsze elementy marketingu w sieci
Pierwszym i najważniejszym elementem każdej strategii SEO jest oczywiście analiza i dopasowanie odpowiednich słów kluczowych, dzięki których możliwe będzie pozycjonowanie hotelu w sieci. Ze względu na charakter prowadzonej działalności i różne opcje dostępne w ofertach hoteli, znalezienie słów kluczowych w kategoriach których klienci będą rozpoznawali dany obiekt jest zadaniem numer jeden. W przypadku naszego klienta skupienie padało przede wszystkim na 2-, 3- i 4- osobowe pokoje w przystępnych cenach, ze śniadaniem wliczonym w cenę pokoju i kilkoma atrakcjami dostępnymi na terenie hotelu. Unikamy tu więc pozycjonowania na apartamenty i noclegownie, a skupiamy się raczej na określeniach bezpośrednio związanych ze słowem „hotel”.
Poszukując fraz kluczowych dla naszego klienta musieliśmy wziąć pod uwagę bardzo dużą konkurencję obiektów nad morzem. Nie wystarczy więc pozycjonowanie na frazę „hotel nad morzem” czy „hotel Dziwnów” – wszelkie określenia, jakie mogą przyjść do głowy poszukującemu hotelu klientowi powinny być uwzględnione jako najważniejsze. Jak zatem określić takie hasła? Przede wszystkim korzystając z narzędzi takich jak Planer Słów Kluczowych Google czy darmowego narzędzia Ubersuggest.
Pozycjonowanie lokalne i obecność w Mapach Google
Zastosowanie fraz precyzujących lokalizację hotelu znacząco ułatwia budowanie widoczności hotelu zarówno w wyszukiwarce, jak i na Mapach Google. Im lepiej przygotowana wizytówka firmy, tym większa szansa że to właśnie na nasz hotel trafi potencjalny klient. Warto ujmować tu więc na stronie wszelkie informacje o hotelu, które zaciągnięte przez wyszukiwarkę zbudują najlepszy obraz obiektu i zainteresują klientów wejściem na stronę rezerwacji.
Optymalizacja pod klientów międzynarodowych
Z hoteli, szczególnie w nadmorskich miejscowościach i dużych miastach korzystają nie tylko Polacy, ale też wielu klientów zagranicznych. Jednym z ważniejszych elementów naszej strategii było więc przygotowanie strony także pod pozycjonowanie na frazy w języku angielskim i niemieckim poprzez wprowadzenie obcojęzycznych wersji strony internetowej. Klient zgodził się na takie działanie wiedząc, że klienci zagraniczni pojawiają się w okolicy niezwykle często, także poza sezonem wakacyjnym.
Efekty pracy home.pl z klientem w branży hotelarskiej. Czy pozycjonowanie może być skuteczną metodą promocji?
Pozycjonowanie w branży hotelarskiej postawiło przed naszym zespołem znacznie większe wyzwanie, niż wiele innych projektów SEO. Doświadczenie to pozwoliło nam jednak wyciągnąć także wiele wniosków odnośnie strategii pozycjonowania hoteli, apartamentów i hosteli, na podstawie których na bieżąco modyfikowaliśmy i dopracowywaliśmy działania z naszym klientem. Wśród założonych na początku celów najważniejszymi zdaniem klienta były zwiększenie ruchu na stronie i podniesienie liczby rezerwacji z pomocą formularza.
Dzięki dopracowaniu strony pod kątem wizualnym a także lepszym pozycjonowaniu udało nam się ten cel osiągnąć, zwiększając średnią miesięczną liczbę wejść na stronę o 41%, a liczbę rezerwacji z pomocą formularza aż o 127%. Główną zasługą takiego efektu jest pojawienie się w Google Maps i ułatwienie dostępu do rezerwacji już z poziomu strony głównej – klient wchodzący na stronę może od razu sprawdzić, czy są dostępne pokoje, bez konieczności szukania formularza czy zapoznawania się z całą ofertą.
Ze względu na popularność lokalizacji nad morzem i praktycznie nieustanny ruch klientów, wiele hoteli odpuszcza sobie pozycjonowanie w sieci. Efekt ten udało nam się wykorzystać, zwiększając prawie trzykrotnie liczbę fraz, dla których hotel naszego klienta wyświetla się na topowych pozycjach. Wszyscy klienci pojawiający się na stronie hotelu i korzystający z rezerwacji online są zachęcani do pozostawiania opinii w Google, dzięki czemu możemy zbudować pozytywny wizerunek marki, a jednocześnie podczas wybierania poszczególnych pokoi na stronie mają podgląd na opinie, jakie zamieścili o nich inni użytkownicy. Wykorzystanie opinii jako najlepszego wiarygodnego źródła referencji jest obecnie jedną z lepszych, choć ryzykowną strategią budowania wizerunku marki w sieci.
Jak wybrać firmę pozycjonującą stronę WWW hotelu nad morzem?
Branża hotelarska to tylko przykład, jak kompleksowe i wymagające jest pozycjonowanie stron WWW. To proces, który nie byłby możliwy do zrealizowania przez właściciela hotelu, który musi nieustannie dbać o komfort oraz obsługę klientów. Dlatego też wybór firmy pozycjonującej ma w tym przypadku fundamentalne znaczenie – doświadczenie zespołu i bogaty dorobek są na wagę złota, ponieważ dzięki temu pozycjoner jest w stanie przeanalizować potrzeby i wdrożyć strategię SEO.
Sprawdź nasze sukcesy związane z pozycjonowanie stron WWW pod adresem https://blog.home.pl/historie-sukcesow/ i skorzystaj z bezpłatnej wyceny za pomocą formularza na stronie https://home.pl/reklama-internetowa/ .